Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Min bror är vegetarian som äter fisk och skaldjur (vet inte vad man kan kalla det). Vi ska åka FRA - JFK i Lufthansa first. Finns det något skäl att förbeställa specialmat eller kommer han kunna äta och vara nöjd med det utbud som finns redan och som inte innehåller kött/fågel ?
Det borde finnas minst 2 rätter på menyn som han kan äta så det borde inte behövas någon förbeställning. Vet inte hur mycket de lastar av varje mat dock men att båda skulle ta slut är nog mindre troligt.

Fast ska man inte bada eller är rökare så är det rätt gott om tid. Man hinner gott och väl adoptera en anka, klämma en schnitzel och till och med dricka en bubblande dryck. Sedan har man en halvtimme på sig att sitta och titta ut på en parkeringsplats...

Kan man få en anka även om man inte väljer att bada?

• Gilla
Reactions: Gus
Kan man få en anka även om man inte väljer att bada?

Ja, bad om en från personalen när jag åkte First för 3 veckor sedan.
708295efd974b05618928e7d1aa4f89c.jpg

-Hur stor chans är det att man får åka bil till planet om man sitter i FCL i FRA? Åker man bil om planet avgår från en terminal långt borta från loungen? Vad är i så fall definitionen på "långt borta"?

-Finns det lika många whiskysorter i FCL som i FCT?

-Hur stor chans är det att man får åka bil till planet om man sitter i FCL i FRA? Åker man bil om planet avgår från en terminal långt borta från loungen? Vad är i så fall definitionen på "långt borta"?

-Finns det lika många whiskysorter i FCL som i FCT?
Tror du får bil om planet går från annan terminal men lufthansas flighter går väl från A där loungen är, dvs du får gå.
Vill minnas att utbudet i FCL var stort på whisky, om exakt samma flaskor finns vet jag inte men mer eller mindre samma var det i alla fall.

Jag har en connection i frankfurt på ca 20h där jag landar på kvällen och nästa dag flyger jag vidare 1710 till JFK. En bokning med eurobonuspoäng lufthansa first.

Min fråga är: När jag landar på kvällen innan avgång med lufthansa från arn, kan jag utnyttja någon Lounge av något slag? Jag kommer ju vara incheckad på first-flygningen som går nästa dag. För vad jag förstår kan jag inte gå in till welcome lounge eftersom jag kommer inom eu.

Jag har en connection i frankfurt på ca 20h där jag landar på kvällen och nästa dag flyger jag vidare 1710 till JFK. En bokning med eurobonuspoäng lufthansa first.

Min fråga är: När jag landar på kvällen innan avgång med lufthansa från arn, kan jag utnyttja någon Lounge av något slag? Jag kommer ju vara incheckad på first-flygningen som går nästa dag. För vad jag förstår kan jag inte gå in till welcome lounge eftersom jag kommer inom eu.
Tror det blir svårt, @Senator försökte men vad jag förstår gick det inte bra.

image.jpeg
image.jpeg
Jag har en fråga om Lufthansa first som jag inte sett tidigare på forumet med jag kan ha missat förstås:
LOT har visat utsökt smak med 2 nya Volvo XC 90 som HON Circle bilar på WAW:D

Får man åka i en sådan ifall man flyger via Warszawa och har Lufthansa first anslutning samma dag?

Toppen