Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Har min första Lufthansa F bokad nu på onsdag. MUC-HND. Något man borde tänka på förutom att få ordentligt med tid i MUC? Man behöver väl inte göra så mycket förutom att välja säte? (Valde fönster, rad två) Har returen en dryg vecka senare.
Gå till nya FCL i satellitterminalen. Den är mycket fräschare än den gamla vid H-gates.

Gå till nya FCL i satellitterminalen. Den är mycket fräschare än den gamla vid H-gates.
Hur pass mycket "sämre" är FCL i München jämfört med FCT i Frankfurt? Det som skiljer sig till det negativa är väl om jag fattat rätt:

-Inga cigarrer i cigarrummet
-Sämre whiskyutbud
-Ej säkert att man blir körd med bil till flyget.

Hur är det med kvalitén på maten? Det är ju olika leverantörer i Muc och Fra.

Har min första Lufthansa F bokad nu på onsdag. MUC-HND.
Jag kommer med Lufthansa First till Haneda 10:35 och ska vidare från Narita med United First klockan 18:55 (till Hawaii). Flygen är på samma biljett.
Är det bara jag som är nyfiken på hur du har bokat denna biljett? För om det är med Eurobonus så är det väl första gången vi ser Europa-Hawaii via Asien tillåtas? Trevlig resa hursomhelst!

Tack det ska jag! Är det värt att checka in när online check-in öppnar eller kan man lika gärna vänta?
När du checkar in spelar ingen roll om det inte är viktigt för dig med lågt boarding nummer på ditt boarding pass. Jag ser det som mindre troligt att de överbokat F och att någon åker på en downgrade.

Jag har First med min dotter (nu 11 månader) 6 ggr och alltid haft en lika bra upplevelse, det ända jag brukar tänka på är att se till att vi inte stör resten av passagerna eftersom som många har lagt ut väldigt mycket pengar på en speciell upplevelse. Personalen har alltid tyckt det varit jätte kul med en lite yngre passagerare. Jag tvekar inte om att ta med henne i Buisness eller First. Även om när jag sist kom med min dotter på ena armen och min hund På axeln, så var det vissa passagerare som vände på huvudet, detta var dock business (SAS har ju inte First).
Har du och din dotter åkt F 6 gånger på 11 månader? Det var inte illa.

• Gilla
Reactions: Gus
Hur pass mycket "sämre" är FCL i München jämfört med FCT i Frankfurt? Det som skiljer sig till det negativa är väl om jag fattat rätt:

-Inga cigarrer i cigarrummet
-Sämre whiskyutbud
-Ej säkert att man blir körd med bil till flyget.

Hur är det med kvalitén på maten? Det är ju olika leverantörer i Muc och Fra.
Jag tycker att maten är jämförbar i MUC o FRA. Bästa matupplevelsen fick jag dock i MUC då jag serverades en helt utsökt kalventrecote. Vinerna är också bra mycket bättre i MUC.

Toppen