Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Hittade denna recension om att flyga Lufthansa First med barn: Tips For Flying With Kids in First ClassThe Points Guy

Jag har First med min dotter (nu 11 månader) 6 ggr och alltid haft en lika bra upplevelse, det ända jag brukar tänka på är att se till att vi inte stör resten av passagerna eftersom som många har lagt ut väldigt mycket pengar på en speciell upplevelse. Personalen har alltid tyckt det varit jätte kul med en lite yngre passagerare. Jag tvekar inte om att ta med henne i Buisness eller First. Även om när jag sist kom med min dotter på ena armen och min hund På axeln, så var det vissa passagerare som vände på huvudet, detta var dock business (SAS har ju inte First).

Om jag åker med planet som går kl. 22 till Mexico från München finns det ju gott om tid för lounge-hopping. Kommer jag samma dag in i First-loungen i Zürich? Får man cigarrer i Zürich och är loungen i samma kaliber som FCT? Det jag prioriterar mest är god á la carte mat, cigarrer och badkar samt whisky/gin.

Om jag åker med planet som går kl. 22 till Mexico från München finns det ju gott om tid för lounge-hopping. Kommer jag samma dag in i First-loungen i Zürich? Får man cigarrer i Zürich och är loungen i samma kaliber som FCT? Det jag prioriterar mest är god á la carte mat, cigarrer och badkar samt whisky/gin.
LX F loungerna har inga cigarrer men á la carten är god. Duschar finns men jag vet inte om de har badkar.

• Gilla
Reactions: Gus
Skall åka GOT - FRA sen vidare i F till MIA den 7/7, kan jag hoppas på att bli hämtad och körd till FCT?
Körning med bil är från First Class Terminal (FCT) till planet men aldrig från planet till FCT om jag har förstått rätt.
Däremot kan de köra dig från planet til First Class Lounge (FCL) om din flight ankommer till apron (bussgate).

Körning med bil är från First Class Terminal (FCT) till planet men aldrig från planet till FCT om jag har förstått rätt.
Stämmer utmärkt. FCT ligger utanför flygplatsområdet (airside). De får bara köra en till terminalbyggnaden, brukar vara utgången som är närmst FCT om man säger att man vill besöka FCT.

Har min första Lufthansa F bokad nu på onsdag. MUC-HND. Något man borde tänka på förutom att få ordentligt med tid i MUC? Man behöver väl inte göra så mycket förutom att välja säte? (Valde fönster, rad två) Har returen en dryg vecka senare.

Lånar också tråden för i princip samma fråga gällande United First (NRT-HNL t&r). Något att tänka på där?

Har min första Lufthansa F bokad nu på onsdag. MUC-HND. Något man borde tänka på förutom att få ordentligt med tid i MUC? Man behöver väl inte göra så mycket förutom att välja säte? (Valde fönster, rad två) Har returen en dryg vecka senare.

Lånar också tråden för i princip samma fråga gällande United First (NRT-HNL t&r). Något att tänka på där?
Starta gärna en ny tråd med frågan om United så det blir sökbart framöver. Denna tråd handlar om lufthansa first.

Har aldrig startat en Lufthansa First från München så har tyvärr inga tips i den frågan.

/Moderator

Toppen