Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Det jag tror att @agehall menar är att det inte finns något idiotsäkert 100%-sätt att säga "Ja, det blir apron." eller "Nej, det blir inte apron.".
Utan att detta kan ändras fram till sista sekund egentligen. Bara för att man har en tilltänkt och tilldelad gate när man landar så betyder det inte att det är helt säkert att man kan parkera vid den, det kan hända saker på vägen och man kan tvingas stå på apron eller byta gate till en annan än den tidigare tilldelade.

Ankomst med Thai F till HND och avgång 7 timmar senare med Lufthansa i F till Frankfurt. Kör Lufthansa meet up vid planet eller är de Thai som sköter detta? Vill du gärna så smidigt som möjligt få ut nytt boarding pass och så för kommande flighten.

Någon erfarenhet?

Utan att detta kan ändras fram till sista sekund egentligen. Bara för att man har en tilltänkt och tilldelad gate när man landar så betyder det inte att det är helt säkert att man kan parkera vid den, det kan hända saker på vägen och man kan tvingas stå på apron eller byta gate till en annan än den tidigare tilldelade.
Ja helt skrivet i sten är det aldrig, men inläggen var tvetydiga.

Det var trevligt där med 10 timmar var på tok för länge.

Maten, drycken och ciggarerna samt servicen var toppen!

Men sen fanns det inte så mycket mer.
Vilosängarna var stenhårda.

Läste på en blogg (tror det var one mile at a time) eller liknande där personen bakom bloggen rekommenderade runt 3 h där. Jag instämmer i efterhand men visst det var en häftig känsla, det säger jag inget annat om.

Det var trevligt där med 10 timmar var på tok för länge.

Maten, drycken och ciggarerna samt servicen var toppen!

Men sen fanns det inte så mycket mer.
Vilosängarna var stenhårda.

Läste på en blogg (tror det var one mile at a time) eller liknande där personen bakom bloggen rekommenderade runt 3 h där. Jag instämmer i efterhand men visst det var en häftig känsla, det säger jag inget annat om.
Finns det ingen "underhållning"? Typ film-hörna, biljardbord, schackspel, tv-spel, tidningar/böcker?

Finns lite tidningar, men inte så mycket annat i underhållningsväg.

Jag måste dock säga att jag skulle tycka 3h var på tok för lite. Jag är inte i FCT varje dag och jag relaxar gärna där ett antal timmar.

Toppen