Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

1A utan tvekan, 1K som tvåa. Märker knappt passageraren om någon sitter på andra platsen. Jag hade 1K ut (på grund av blött säte) och 1A in. Tjabbade lite med farbrorn på 1K, men det gick att ignorera honom.

Märkte knappt när bäddning hämtades till andra i garderoben framför. Om någon nackdel, är det att du måste lämna alla större saker i ditt skåp längre bak...

• Gilla
Reactions: bnr
Någon som har erfarenhet av att resa i Lufthansa First med baby? Jag utgår ifrån att min dotter till nästa sommar kommer att uppskatta kaviar - kan se hur hon äter kaviaren med plastsked direkt från burken. Vad tror ni mer att Lufthansa kan servera en 1,5 år gammal flicka? Något extraordinärt?

Åkte 747-8 härom dagen och bytte precis säte på returen från rad 1 till rad 2. Tycker nog ändå att rad 1 står lite för nära varandra.

Åkte 747-8 härom dagen och bytte precis säte på returen från rad 1 till rad 2. Tycker nog ändå att rad 1 står lite för nära varandra.

Jag kan delvis förstå det, men det stör inte mig. Däremot tycker jag uppdukningen mellan 2A och 2K verkar skapa en del trafik och trampande runt platsen. Men kul att vi gillar olika så vi inte behöver brottas om samma plats ;)

Exakt, det är just trafiken runt rad 2 som jag vill undvika. Rad 1 är mer privat och när man "får besök" där är det för att de vill kolla att man har det bra. Medan rad 2 och 3 har ruljans "hela tiden". :p

Någon som har erfarenhet av att resa i Lufthansa First med baby? Jag utgår ifrån att min dotter till nästa sommar kommer att uppskatta kaviar - kan se hur hon äter kaviaren med plastsked direkt från burken. Vad tror ni mer att Lufthansa kan servera en 1,5 år gammal flicka? Något extraordinärt?

Absolut! Men var familj ar inte sa vana vid Michelin krogar sa det fick bli…. All you can eat pasta med smor….

Min tredje Lufthansa First resa ca 2005 fick jag en OpUp mellan FRA-HKG på en B747-400. På den tiden användes alla 16 stolar på övre deck. Jag satt på plats 83C, medan en betalande passagerare satt på 83A. Bak oss satt en BMI Gold som hade sparat ihop till typ jorden runt med fru och barn (4 år och 9 månader) med miles.

Jag fick på mig PJs, och ser en pappa som talar med sin lilla dotter.. När jag kommer tillbaka ser hon lätt rädd ut när hon tittar på mig, och är tyst hela flighten. Lite senare talar jag med honom, och han meddelar att när jag kom tillbaka till toan hade han informerat sin dotter att jag var polisen ombord och nu hade jag tagit på mig uniformen ;) Han tänkte använda mig som hävstång för en tyst flight.

Den lilla var tyst fram till sovdags för oss andra när hon drog igång, men mamma och framför allt Lufthansa tjejerna var på framme till undsättning. Min observation som klassisk barnlös lekfarbror är att Lufthansa är skickliga på att att hantera barn. Mycket leksaker och annat för att hålla barnen aktiva.

På hemresan nu vad det en ca 10 år gammal tjej som åkte med sin mamma i F. Det såg ut som hon fick typ en "grilled cheese" macka som hon attackerade med ett barns entusiasm! :)

Toppen