Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

I ren allmänhet eller som har nya First? Jag har inte sätt en allmän lista. Som ett exempel: Washington och Boston har just nu en med, och en utan First.

Trodde gamla first var borta nu, så min frågeställning får uppdateras till vilka destinationer finns med nya first från FRA?

Trodde gamla first var borta nu, så min frågeställning får uppdateras till vilka destinationer finns med nya first från FRA?

Det finns vad jag har förstått några A340-600 och några A330-300 kvar i FRA som inte är klara. Summa summarum: Frankfurtflottan med First är till stor del B747-8i och A380. Alla B747-400 erbjuder inte First längre, samma med A340-300,

Mitt tips är att bestämma dig vart du vill åka, sedan kolla här 60 dagar innan:
Problem med länken men du kan lägga till detaljerna: lufthansa.com/de/en/First-Class-Product

eller boka A380 eller B747-8i så är du säker :) Jag har plats 1A två gånger på B747-8i snart. Mycket trevlig plats...

Har bara flugit 747-400 innan. Är det första raden som rekommenderas om man reser med sällskap?

Om ni verkligen vill sitta tillsammans är det väl mittenstolarna på rad 3 som gäller. Jag uppskattar att det är ca 90cm mellan 1A och 1K. Jag hade resesällskap med mig, och det blev fokus på eget. Om du och frugan skall konverserar rekommenderar jag rad 3 ;)

Problemet med F i B748 maskinerna är att de två toaletterna vikta för F passagerare (och med F amenities) ligger bakom pentryt precis vid skynket till C-kabinen. Det gör att det nästan alltid är C-klass passagerare som "smiter in" (oftast under nattflygningar, när det ibland är tomt i pentryt) och det ofta är nedsölat och solkigt i F-toaletterna och någon har plockat på sig La Mer krämerna.... Inte så lyckad design.

Lånar denna tråd för en fråga. Funderar på att åka till San Francisco den 12-19 september och ser att priserna är riktigt dyra i Business. Vet att det är högsäsong i San Francisco denna tid men jobbet kräver en resa. Funderar på att åka LF First via Vancouver istället (7000 kr extra inkl extra leg till San Francisco). Nu till min fråga; LH flyger en A330-300 från München och vad jag kan se på deras hemsida så har de en version (av fem) som är gamla First. Är det möjligt att se vilken version som dom planerar att sätta in ovanstående datum? Är medveten om att det kan bli equipment change:)

Lånar denna tråd för en fråga. Funderar på att åka till San Francisco den 12-19 september och ser att priserna är riktigt dyra i Business. Vet att det är högsäsong i San Francisco denna tid men jobbet kräver en resa. Funderar på att åka LF First via Vancouver istället (7000 kr extra inkl extra leg till San Francisco). Nu till min fråga; LH flyger en A330-300 från München och vad jag kan se på deras hemsida så har de en version (av fem) som är gamla First. Är det möjligt att se vilken version som dom planerar att sätta in ovanstående datum? Är medveten om att det kan bli equipment change:)

Från tråden på FlyerTalk finns det nu INGA flygplan där det säljs Förstaklass som INTE har nya Förstaklass:
New First class retrofit thread - FlyerTalk Forums

Så nemas problemas ;)

@Jonas Larsson kollade om det fanns någon rolig rutt med A380 eller B747-8i dina datum. På utresan kan du åka via JFK, och byta över till United P.S. (Premium Service) om du vill åka A380. IAH, LAX, och MIA har inga platser lediga i "A".

B747-8i finns till ORD och EWR på utresan...

Toppen