Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Jag sitter lite i samma sits, vill testa sängen. Har en bokning i början av april GOT-FRA-BOM (M&M-poäng) och det verkade vara den enda destinationen med 747-400 om man vill österut. Men när jag har sökt runt verkar den försvinna mot slutet av april. Så det är nog snabba ryck som gäller.

Titta vilken booking class du får per segment, jag fick F över pölen på vägen hem varje gång jag valde LH upp till ARN.
Medans ut resan over pölen alltid blev A

Det stämmer, över "pölen" blir F istället för A när man tar lufthasa på anslutningarna de dagar det spökar.
Undrar varför, det är väl inte det som är married segments eller?

Inte för att det spelar så jätte stor roll men LH C intra EU är ju roligare än SAS Plus... Så det är ju synd att man inte får till det.
Man kan iofs alltid ringa dom numret som @Senator angav och fråga varför....

Inte för att det spelar så jätte stor roll men LH C intra EU är ju roligare än SAS Plus... Så det är ju synd att man inte får till det.

Japp precis, ska göra det så fort jag vet exakt vilka dagar jag ska åka. Men jag hoppas att det går bättre där än när jag ringde Swiss i fjol och försökte boka en F resa med övernatten byte i ZRH, det var helt onödigt enligt dem då de hade så låg MCT där... suck. Antar att First linjen fattar bättre. :)

Nu ska jag gorma lite.... Jag tycker inte att LH C kan betecknas som roligare än SAS Plus, snarare tvärtom... SAS-personalen och stämningen i kabinen är roligare på SAS :cool: Däremot är det mer bekvämt och bättre förtäring på Lufthansa....

Nu ska jag gorma lite.... Jag tycker inte att LH C kan betecknas som roligare än SAS Plus, snarare tvärtom... SAS-personalen och stämningen i kabinen är roligare på SAS :cool: Däremot är det mer bekvämt och bättre förtäring på Lufthansa....
Ok :) roligare va fel ord. Har iofs bara åkte en gång och då va Services och stämningen otroligt bra

Blev tilltalad med namn utan att flygvärdinnan sneglade i en padda på LH C mellan FRA-ARN och då var vi många pax i Business. Det tyckte jag var roligt :)

Jag tilltalas nästan alltid med namn på Lufthansa på linjerna mellan ARN-FRA/MUC-ARN samt ut till Europeiska destinationer. Jag har haft några FRA-MUC med 10 rader i C där jag inte har tilltalats med namn, men är det tid för "full service" blir oftast med namn ..

Förra året åkte jag BGO-FRA med Lufthansa Regional i Y: troligtvis första gång i Lufthansa Y sedan 2005 och det är nog bara det tillfälle jag kan minnas att jag inte tilltalades med namn på en såpass lång resa.

Notera att på drycksvagnen i affärsklass ligger det som oftast en mindre kopia av passagerarlistan som används som stöd för detta...

Toppen