Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Suck, som vanligt med kundtjänst/fb/twitter - de har noll koll. Det där är ju direkt missvisande. Testa att gå bort till FCT med en anslutning på ett SAS-flyg så får man sedan ta walk of shame tillbaka till huvudterminalen.

Suck, som vanligt med kundtjänst/fb/twitter - de har noll koll. Det där är ju direkt missvisande. Testa att gå bort till FCT med en anslutning på ett SAS-flyg så får man sedan ta walk of shame tillbaka till huvudterminalen.

Eller så är de bara fullt övertygande om att man som inkommande passagerare fortsätter vidare med LH Group...!

Ja, så är det troligen. Men det visar bara på hur fel det blir när de sedan uttrycker sig i sina inlägg utan förbehåll och utan att ta något som helst ansvar för sina felaktigheter...

2,5 h i FRA, vad säger experterna skall jag försöka hinna med FCT eller skall jag nöja mig med FCL? Inte varit på någon av dom tidigare?

2,5 h i FRA, vad säger experterna skall jag försöka hinna med FCT eller skall jag nöja mig med FCL? Inte varit på någon av dom tidigare?
Jag skulle nog inte bemöda mig/slösa tid på att strosa bort till FCT, den egentliga skillnaden är väl egentligen bara transporten till kärran. Men det är ju en item att bocka av på sin bucket list så jag förstår att du funderar. Har ingen gedigen erfarenhet(en gång i vardera) så kanske får du mer insiktsfulla svar från mer erfarna personer.

Kan nu svara på min egen fråga. Vi blev hämtade vid planet och jag bad chauffören lämna oss så nära FCT som möjligt, vi var där på ca 20 minuter. För oss var detta perfekt, det var tidigt på morgonen och vi fick en mkt trevlig frukost.

Det som däremot förvånade mig var att ingen på planet informerade mig om hämtningen, det var först när jag själv frågade efter landning som de informerade mig om att en bil väntade på oss!

Stämmer det här fortfarande? Vill givetvis ha sängen när jag flyger :D

"If you’re flying a Boeing 747-400 (which only operate out of Frankfurt) there’s an excellent chance your flight will feature the new first class, as there’s only one 747-400 flying at the moment without the new first class (out of about 20). The 747-400 that hasn’t been reconfigured seems to fly primarily to Denver and Mumbai."
How to know whether your Lufthansa flight will feature the new first or business class cabins - One Mile at a Time

Sökte lite mer och hittade det här. Bra de, vet jag vilka linjer att hålla mig borta ifrån! Hoppas det stämmer, någon kanske har mer info!

"The two 744 without new seat/bed F fly to EWR/YVR/DEN exclusively. Since they have old F they are selling those rotations as 2 class starting this summer."
Från Flyertalk.

Toppen