Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Tokyo-Narita var en överraskning då rutten också har haft A380. Men kanske det blir mer fokus på Tokyo-Hanada.

Jag tror de flygplan (B747-400or) som finns kvar i flottan hösten 2015 kommer alla flyga utan F. Så mitt tips är att åka innan sommaren 2015 för att vara garanterat. (Note to oneself: f@£$ också, nu måste jag ut och flyga Lufthansa F snart, och B747-400).

Tokyo-Narita var en överraskning då rutten också har haft A380. Men kanske det blir mer fokus på Tokyo-Hanada.
När det gäller Lufthansas flygning till Tokyo Haneda var det så att det var en deal med Japans motsvarighet av Luftfartsverket där Lufthansa skulle behålla Tokyo Narita under en viss period för att få slot på Tokyo Haneda.
Det var därför de gjorde om routing till Tokyo Narita - Osaka Kansai - Frankfurt, bara för att kvalificera kravet.

Under sommarsäsong hade de tillräckligt många passagerare så satte de in direktflyg med Boeing 747-400. De tog dock bort First class servicen på Frankfurt - Tokyo Narita sedan juli 2014. First class kabin på Boeing 747-400 säljs som Business class.

Lufthansa Suspends Tokyo Narita Service in July 2014 | Airline Route
Lufthansa Cancels First Class Service to Tokyo Narita from late-July 2014 | Airline Route

Toppen