Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Precis man behöver inte snobba ur men är det F så ska det vara i alla fall lite extra. Som bryant säger, det kostar ju nästan inget extra att välja nått ur lägre premiumsortimentet i stället för det som råkade vara på extra pris på Lidl... :)

Jag håller helt med och det är helt i linje med den diskussion kring maten som diskuteras/kritiseras högre upp i tråden. Är det F så ska det vara lite extra.

Dags för lite Revenue-biljetter i F för min del nu... Har följt utvecklingen av nya F på sträckan FRA-DEN och det ser mer och mer ut som nya F på gamla LH446/447 fr.om november. @Senator m.fl.: Har ni nån känning om de bytt ut den gamla reliken mot en refrofittat 747:a nu, eller om det fortfarande finns en reell risk för gamla F med den kärran? Inte för att det är hela världen om det råkar bli gamla F, men i sådana fall kan man ju köra Swiss F från ORD också, för att få lite variation.Nyår i Fort Collins hägrar, för att hälsa på gamla vänner.

Last edited:
Då så... Då var det bokat. Revenue F med LH ARN-FRA-IAD-DEN-IAH-FRA-ARN. Lyckades få LH418 med B747-8i till IAD och A380 IAH-FRA. Blev hyfsad kurs också, fick tag på A-klass hela vägen. Ser fram emot A380:an. Det blir första gången på 1K i en A380-800. :)

Varför inte Dubai? 747-400 med nya F? New York? Boston?
Hade inte använt poängen där det är stor risk för gamla F i alla fall.

Dubai bokat med 747-400, för 2 personer! :) Jag valde platserna längst bak, 84 C och H, för att på så sätt inte störa andra passagerare om jag ber flygvärdinnan ta ett foto på oss. Detta har nämligen hänt tidigare. Enligt Lufthansa ® Germany - Lufthansa First Class Product så ska sträckan trafikeras med nya F, hoppas nu detta håller i sig!

Gus: Kan du ens boka 2 bonusplatser hos LH i F?

Ja det går, gjorde det precis. Och enligt united.com så finns det fortfarande 2 platser kvar. Det verkar alltså att man kan boka så mycket som 4 platser?!

Jag ska nu boka ett hotell i centrala Frankfurt, nära tågstationen. Ska vi därifrån åka tåget eller taxi till FCT tycker ni? Planet går 13:20.

Toppen