Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Fick vad jag tyckte var rätt ordinär service (möjligt för höga förväntningar) i veckan när jag flög LAX-MUC. Fyllde i ett utförligt fomulär med feedback till LH igår på hemsidan, med både ris och ros. Blev idag uppringd av en dam från Lufthansa som försäkrade att First-pax var deras viktigaste kunder, och att de uppskattade min feedback osv. Hon lovade att skicka min kritik vidare till station manager i München gällande ground service. Kändes... trevligt.

Det var väl i sämsta lagret för att vara F?

Ja, det är ju inte direkt någon premiumvodka. det var den med röd etikett.

Usch då :eek:

Någon som vet vilken sorts kaviar som serveras? Finns JW Blue label bara i loungen, eller också på flygplanet?

Blue label fanns ombord. jag frågade om kaviaren och enligt flygvärdinnan var den Italiensk, jag kommer dessvärre inte ihåg vilket märke. Gott var det hursomhelst :)

Vodka är vodka, känns som om märket spelar mindre roll faktiskt. Om den kostar lite mindre men smakar gott så kanske det inte spelar nån roll? Allt i första klass behöver inte kosta en miljard för att vara godkänt.

Vodka är vodka, känns som om märket spelar mindre roll faktiskt. Om den kostar lite mindre men smakar gott så kanske det inte spelar nån roll? Allt i första klass behöver inte kosta en miljard för att vara godkänt.

Jag håller med om att det inte behöver kosta en miljard... Men att säga att vodka är vodka håller jag inte med om, jämför whisky är whisky. Det finns dålig (äcklig) vodka sen finns det bra (godare) vodka (vad som är vad är individuellt). Det är skillnad på smirnoff/absolut och ex grey goose/russian standard och prisskillnaden är ganska liten.

Jag håller med om att det inte behöver kosta en miljard... Men att säga att vodka är vodka håller jag inte med om, jämför whisky är whisky. Det finns dålig (äcklig) vodka sen finns det bra (godare) vodka (vad som är vad är individuellt). Det är skillnad på smirnoff/absolut och ex grey goose/russian standard och prisskillnaden är ganska liten.

Precis man behöver inte snobba ur men är det F så ska det vara i alla fall lite extra. Som bryant säger, det kostar ju nästan inget extra att välja nått ur lägre premiumsortimentet i stället för det som råkade vara på extra pris på Lidl... :)

Toppen