Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Ok, jag har för mig att dom är någon black out / att dom styper biljetter mitten av juli men jag kan minnas fel.
Vad säger ni andra?

Jag har åkt ett antal ggr via FCT under de senaste åren. På senare tid (speciellt efter Covid) så har FCT gått ner sig ganska mycket.
Min egen spekulation är att all personal är ny, även kockarna. Maten flera ggr har varit ganska dålig. (Mikrovågsugnarna plingar frekvent i köket). Sist satte jag mig i baren och frågade efter en Martini bianco, vilket dom inte visste vad det var. Mitt resesällskap frågade efter en bra Whisky och fick en Johnny Walker red label.
FCT är unikt (även om det sist var absolut knökfullt), men jag upplever att 'lyxkänslan' inte riktigt infinner sig längre.
Någon annan som instämmer?

Ja, även FT har samma uppfattning. Mycket skylls på cateringfirman som är relativt nyupphandlad. Oklart om serveringspersonalen även ingår i cateringen men skulle inte förvånas då jag helt håller med din bild. Ny personal som låtsas förstå vad man menar och sen chansar eller kommer med billigaste alternativet.
Övrig personal dock top notch.

Mitt senaste besök i FCL i München var bra och personalen var väldigt trevlig och ville ge bra service. Det märktes dock att de var oerfarna och de var inte anställda av Lufthansa utan av cateringfirman. De hade även namnskyltar med cateringfirmans logga på.

Jag har åkt ett antal ggr via FCT under de senaste åren. På senare tid (speciellt efter Covid) så har FCT gått ner sig ganska mycket.
Min egen spekulation är att all personal är ny, även kockarna. Maten flera ggr har varit ganska dålig. (Mikrovågsugnarna plingar frekvent i köket). Sist satte jag mig i baren och frågade efter en Martini bianco, vilket dom inte visste vad det var. Mitt resesällskap frågade efter en bra Whisky och fick en Johnny Walker red label.
FCT är unikt (även om det sist var absolut knökfullt), men jag upplever att 'lyxkänslan' inte riktigt infinner sig längre.
Någon annan som instämmer?

Branschen rapporterade rätt brett redan innan pandemin att First Class produkten allmänt har varit på nedåtgående. Lönsamheten i det har varit mycket magrare än för Business/Premium Economy. Covid slog spiken i kistan för många erbjudanden (RIP Royal lounge BKK).

Jag åkte LX F från BKK för ett litet tag sedan och 'F-upplevelsen' på BKK ville inte riktigt infinna sig innanför repet.

Men, men -> lyxproblem.

Iom att F urholkas servicemässigt så kommer färre o färre vara motiverade att betala för F.

Toppen