Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

larced

Medlem
Fråga som kanske redan besvarats men ändå: Är ju inte ofta men får till en first med LH men nu gick det vägen. Åkte ner till Frankfurt i förväg och lyckades knipa 2 stolar. Dock inser jag att de två gånger tidigare jag flugit first med LH så har jag kommit med anslutande flyg och inte börjat resan i Frankfurt. Frågan gäller incheckning av bagage. Tar jag med mig detta till FCT eller droppar jag detta i self-checkin innan jag tar mig till loungen? Om man läser vad Lufthansa skriver så får man en känsla av att båda alternativen fungerar.
När jag flög till Buenos Aires i somras med start Arlanda så hämtades bagaget ut i Frankfurt, och så tog jag med det från flygplatsen och lämnade in det i FCT i samband med incheckning där. Som sagt fungerar säkert båda alternativen, men mycket roligare att prova på något nytt :)
 
  • Gilla
Reactions: JPE

larced

Medlem
Jag måste höra om det som hände mig senast alltid är en perk när man flyger LH First, eller om det var ett undantag.
När jag kliver ombord i Frankfurt blir jag visad till min stol, flygvärdinnan lämnar över champagne, och sedan säger hon:
- "Larced, du är rätt känd inom whiskywärlden va?" (Vill tillägga att det är jag INTE! :) . Men jag har ett rätt stort whiskyintresse det medges).
- "Öh nej, det skulle jag inte påstå, även om jag gillar det mycket"
- "Ja, jag har googlat dig lite och såg det"
Så... brukar dom kolla upp sina First passagerare på det viset för att ha lite konversationsmaterial? Eller borde jag kännt mig smickrad och brände jag en möjlighet jag inte visste att jag hade? :)
 

Flyer722

Medlem
Jag måste höra om det som hände mig senast alltid är en perk när man flyger LH First, eller om det var ett undantag.
När jag kliver ombord i Frankfurt blir jag visad till min stol, flygvärdinnan lämnar över champagne, och sedan säger hon:
- "Larced, du är rätt känd inom whiskywärlden va?" (Vill tillägga att det är jag INTE! :) . Men jag har ett rätt stort whiskyintresse det medges).
- "Öh nej, det skulle jag inte påstå, även om jag gillar det mycket"
- "Ja, jag har googlat dig lite och såg det"
Så... brukar dom kolla upp sina First passagerare på det viset för att ha lite konversationsmaterial? Eller borde jag kännt mig smickrad och brände jag en möjlighet jag inte visste att jag hade? :)
Gissar väl på att du var mer intresserad av whiskey än gemene man i FCT?
 

Flood

Medlem
Jag har fått eskort genom immigration på Dallas Forth Worth när jag ankom med LH First. Måste dock skicka in en brasklapp och säga att det var tider det då detta var 2016.
Även jag fick det på Dallas och så sent som 2017! Hon hängde med hela vägen ut och frågade om jag ville ha hjälp att boka transport. Det hade jag redan ordnat svarade jag och smög sedan bort till snabbspårvägen DART och åkte in till stan för några dollar. :cool:
 

Matore

Medlem
Visst kan man fortfarande besöka Swiss First lounge om man flyger LH F samma dag? Funderar på att ta omvägen via ZRH när jag bokar nästa tripp. Har varit ett antal gånger i FCT och är det värt att kolla in ZRH-loungen? :)
 

ekf

Medlem
Visst kan man fortfarande besöka Swiss First lounge om man flyger LH F samma dag? Funderar på att ta omvägen via ZRH när jag bokar nästa tripp. Har varit ett antal gånger i FCT och är det värt att kolla in ZRH-loungen? :)

First class lounge i terminal A/E:
"SWISS First, First Class Lufthansa, HON Circle
Access to the First Class Lounge is always granted only on the day of arrival/departure of the FCL flight. The only exception would be if the feeder TO the First Class flight cannot be booked on the same day and the previous day is the last connection. Arriving is always the day of the inbound FCL flight. Lounge access will only be granted at this time. If the guest travels only on the following day, he has access to the lounges according to his status or the booked class."
 

nissefalk

Medlem
Visst kan man fortfarande besöka Swiss First lounge om man flyger LH F samma dag? Funderar på att ta omvägen via ZRH när jag bokar nästa tripp. Har varit ett antal gånger i FCT och är det värt att kolla in ZRH-loungen? :)
Så här var det i First loungen E gates i September, efter burgaren gick jag över till Whiskey baren i Senator loungen för ett par whiskeys, First loungen är lugn och trevlig
zrh11.jpg
zrh12.jpg
 

nissefalk

Medlem
Härligt, är den värd en omväg istället för LH FCT? (som jag varit i flera gånger)
Jag har inte varit i FCT bara First loungen i Munich, tor nog jag skulle välja First lounge i Frankfurt eller Munich istället för Zurich, bättre meny i Lufthansa loungerna och bättre med vin och Whiskey, förutom om man går över till Whiskey baren då.
 
Toppen