Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Glenn E

Medlem
I Asien har ju Lufthansa första klass ankomst service genom immigrationen om jag kommer ihåg rätt.
Gäller det USA också?
 

Glenn E

Medlem

Jag blir överlämnad till en kvinna som arbetar för ANA och ska hjälpa mig till Thai loungen inför nästa flygning.
Denna trevliga japanska tog mig till huvudterminalen och genom säkerhetskontrollen och till Thai loungen nästan vid gaten där jag gick av.”

Detta var min first first i Lufthansa B747-400 på andra våningen med både säng och stol.
Det var tider det:p
 

Hachans

Medlem
Jag fick det även 2018 på JFK.

Air France hade servicen i december förra året så kanske LH har den kvar också. Dock hjälpte det inte så mycket utan fick ändå vänta i nästan två timmar på att få gå igenom. Och då var det bara typ 15 pers före.

Vill inte ens tänka på hur länge jag fått vänta om det varit den vanliga kön.
 

J-Dog

Medlem
Fråga som kanske redan besvarats men ändå: Är ju inte ofta men får till en first med LH men nu gick det vägen. Åkte ner till Frankfurt i förväg och lyckades knipa 2 stolar. Dock inser jag att de två gånger tidigare jag flugit first med LH så har jag kommit med anslutande flyg och inte börjat resan i Frankfurt. Frågan gäller incheckning av bagage. Tar jag med mig detta till FCT eller droppar jag detta i self-checkin innan jag tar mig till loungen? Om man läser vad Lufthansa skriver så får man en känsla av att båda alternativen fungerar.
 

mha321

Medlem
Fråga som kanske redan besvarats men ändå: Är ju inte ofta men får till en first med LH men nu gick det vägen. Åkte ner till Frankfurt i förväg och lyckades knipa 2 stolar. Dock inser jag att de två gånger tidigare jag flugit first med LH så har jag kommit med anslutande flyg och inte börjat resan i Frankfurt. Frågan gäller incheckning av bagage. Tar jag med mig detta till FCT eller droppar jag detta i self-checkin innan jag tar mig till loungen? Om man läser vad Lufthansa skriver så får man en känsla av att båda alternativen fungerar.
Båda fungerar. Såklart tar du med det till fct om de tär planen att använda den. Så behöver du inte promenera mellan dem.
 
Toppen