Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Martin B

Medlem
Kolla och rapportera..! Som M&M SEN kan jag få tre biljetter i Business på LH772 den dagen, men inte i First. Vill jag ha 3xFirst erbjuds jag istället att flyga Thai via CDG 22/1 (även det A380).

Edit: kollade bara enkel väg, det finns fortfarande 4 lediga säten i First till salu 18/1, till det facila priset EUR 7,350 per person :confused:
Kanske du kan lägga dig på väntelista...
Tack för info. Återkommer när jag har facit.
 
Någon som har en humm om Lufthansa brukar släppa Awards i F (bokningsbart med Eurobonus) för resor i mellandagarna eller är detta en period som LH historiskt inte valt att frigöra några platser för bokning?
 

ESGP

Medlem
Tråden är på 279 sidor så finns en risk att mina frågor är besvarade, ber om ursäkt i så fall.
Tittar på att köpa 1a-klass biljetter till fullpris GOT-FRA-JFK t/r, ligger på ca 22000 kr/ väg och hade varit en rolig upplevelse. Ingen award resa alls.

1. När jag flyger från GBG till FRA, kommer de tillåta att jag kliver ut ur flygplatsen och tar mig för egen maskin till 1 class terminalen eller hur fungerar det? Vill ha hela upplevelsen med separat säkerhetskontroll, bil etc. De kanske tar mig dit? Läst lite olika tillvägagångssätt där vissa är kvar i huvudterminalen om jag inte missförstått något.

2. Bokningsklasserna jag får upp är GOT-FRA (J) och FRA-JFK (A), vad kan jag förvänta mig gällande eurobonuspoäng på benen över pölen? Vild gissning 3900 miles * 3 (300%)?

3. Vilken kärra hade ni föredragit om resan sker i 1a-klass: Boeing 747-8I eller A380?

Tack för er hjälp!
 
Last edited:

ESGP

Medlem
@ESGP , innnan du får 1000 kommentarer angående "EBP" som "Jasså, är du Pandion" etc, så ändra ebp till eurobonuspoäng :)

Du får 300% till Eurobonus på Lufthansa A & F klass.
Haha :) Ändrat och klart, vill inte sitta här och sprida osanning!
Mitt guldkort som jag fått i cornflakesförpackningen får jag nöja mig med ;)
 

Canadien

Medlem
Haha :) Ändrat och klart, vill inte sitta här och sprida osanning!
Mitt guldkort som jag fått i cornflakesförpackningen får jag nöja mig med ;)
1) man måste alltid gå ut ur terminalen och ut på gatan när man ska till FCT
2) ja 300%
3) Jag gillar att sitta i nosen på 747 men 380 har lite större utrymmen ombord.
 

squeezen

Medlem
Tråden är på 279 sidor så finns en risk att mina frågor är besvarade, ber om ursäkt i så fall.
Tittar på att köpa 1a-klass biljetter till fullpris GOT-FRA-JFK t/r, ligger på ca 22000 kr/ väg och hade varit en rolig upplevelse. Ingen award resa alls.

1. När jag flyger från GBG till FRA, kommer de tillåta att jag kliver ut ur flygplatsen och tar mig för egen maskin till 1 class terminalen eller hur fungerar det? Vill ha hela upplevelsen med separat säkerhetskontroll, bil etc. De kanske tar mig dit? Läst lite olika tillvägagångssätt där vissa är kvar i huvudterminalen om jag inte missförstått något.

2. Bokningsklasserna jag får upp är GOT-FRA (J) och FRA-JFK (A), vad kan jag förvänta mig gällande ebp på benen över pölen? Vild gissning 3900 miles * 3 (300%)?

3. Vilken kärra hade ni föredragit om resan sker i 1a-klass: Boeing 747-8I eller A380?

Tack för er hjälp!
1. Om du får apron parking så hämtar de dig vid planet med bil och kör dig (om du inte säger annat) till närmsta first class lounge. dvs den port på byggnaden som är nära en FCL. Ev frågar de vart du ska vidare och kör då per automatik dit. Så kan vara bra att poängtera du vill till FCT och då kommer de att släppa dig vid den entre som är närmst.
När du kommer igenom och ut så är det bara att gå 3-400m och där ligger FCT. Där görs ny sec-check och sedan behöver du inte bry dig om något mer, de tar han om dig och kör dig till planet. (de hade tom våra pass och boarding kort tills det var dags att åka sist).

2. se @MrDollar svar.
På dt korta benet (GOT-FRA) I J blir det 2000
EuroBonus-partner – Lufthansa | SAS

3. jag hade tagit A380, har iofs inte testat den men generellt så: nyare maskiner känns fräschare och har ofta lite mer up to date tillbehör så att säga.
747 I first har jag bara åkt med Thai, nog är det iofs lite häftigt att sitta fram i den avsmalnande nosen med jag tycker 747 maskiner dånar en del.
Med det sagt så åker jag 747 om en månad till Shanghai. kan återkomma om du vill
 

palmen

Moderator
3. jag hade tagit A380, har iofs inte testat den men generellt så: nyare maskiner känns fräschare och har ofta lite mer up to date tillbehör så att säga.
747 I first har jag bara åkt med Thai, nog är det iofs lite häftigt att sitta fram i den avsmalnande nosen med jag tycker 747 maskiner dånar en del.
Med det sagt så åker jag 747 om en månad till Shanghai. kan återkomma om du vill
Nu är ju faktiskt Lufthansas A380 äldre än deras 747-8i. A380 levererades fram till 2012 och 747-8i har levererats mellan 2012-2015.
 
Toppen