Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Senator

Moderator
Det är väl bara lufthansa-gruppens egna F-lounger som släpper in för samma dag. Annars räknas avgående flyg, och har du bara C från LHR, så är det det som räknas. Lufthansa har väl ingen F-lounge i LHR (eftersom de inte har några F-avgångar därifrån).

Det är det jag misstänkte men jag hade en förhoppning om att det kanske skulle kunna gå att komma in på någon annan *A First Lounge eftersom vi flyger vidare i F.

I detta fall har du access till både United Global First samt Singapore Airlines First. Ingen av dessa är enbart för egna First. Iofs, United har inte Global First längre så skynda på innan den försvinner

Antalet Star Alliance First lounger är på dekis. Det är ”bara” Lufthansa FCL/FCT, Swiss FCL, Singapore Private Room och delvis Thai First BKK som är skyddade för egna First.
 

Vojago

Medlem
I detta fall har du access till både United Global First samt Singapore Airlines First. Ingen av dessa är enbart för egna First. Iofs, United har inte Global First längre så skynda på innan den försvinner

Antalet Star Alliance First lounger är på dekis. Det är ”bara” Lufthansa FCL/FCT, Swiss FCL, Singapore Private Room och delvis Thai First BKK som är skyddade för egna First.

Tack för bra tips!

Jag tycker du ska testa och rapportera. I Tokyo får man ju komma in i United's förstaklasslounge även om man flyger med ANA förstaklass.
Det ska jag absolut göra! :)
 

Taggen

Medlem
Antalet Star Alliance First lounger är på dekis. Det är ”bara” Lufthansa FCL/FCT, Swiss FCL, Singapore Private Room och delvis Thai First BKK som är skyddade för egna First.
Du menar Lufthansagruppen nu va? Du kommer in i FCT/FCL i FRA och MUC även när du flyger LX och vise versa i Zürich så de loungerna är inte enbart för egna resenärer. HON Circle loungerna på Wiens flygplats är enbart öppen för FC-passagerare som flyger LH/LX samt HON-medlemmar.
 

palmen

Moderator
Jag tycker du ska testa och rapportera. I Tokyo får man ju komma in i United's förstaklasslounge även om man flyger med ANA förstaklass.
Skillnaden är ju att du flyger i First från flygplatsen i ditt exempel.
Frågan gäller ju dock om man kommer in i något annat bolags first Lounge på en flygplats man flyger business ifrån och sedan har en first på en annan flight.
 

Martin B

Medlem
Enligt Lufthansas app så flygs LH772 den 18/1 2019 med A380-800. Är det isf en rutt och tidpunkt där det möjligen skulle kunna gå att få tag på 3 award-platser eller är det (troligen) helt kört?
 

Vixit

Medlem
Enligt Lufthansas app så flygs LH772 den 18/1 2019 med A380-800. Är det isf en rutt och tidpunkt där det möjligen skulle kunna gå att få tag på 3 award-platser eller är det (troligen) helt kört?

Kolla och rapportera..! Som M&M SEN kan jag få tre biljetter i Business på LH772 den dagen, men inte i First. Vill jag ha 3xFirst erbjuds jag istället att flyga Thai via CDG 22/1 (även det A380).

Edit: kollade bara enkel väg, det finns fortfarande 4 lediga säten i First till salu 18/1, till det facila priset EUR 7,350 per person :confused:
Kanske du kan lägga dig på väntelista...
 
Toppen