Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Tveksamt - man får ju aldrig transport från planet om man inte flyger LH Group så jag tror hela inlägget var feltänkt på något sätt.
Ja, eller hur. Lufthansa ekonomi brukar ju aldrig vara några problem att få hämtning med, om man reser vidare i F osv. Och känns inte troligt att de skulle göra skillnad på eventuell hämtning av passagerare i SAS Go eller SAS Plus.
 

LSH

Medlem
Vet någon vilken service man får i PEK vid avresa med Lufthansa First samt om om det vanliga AirChina loungen som gäller?
Du bör få tillgång till CAs förstaklasslounge. Den ska gälla för *A. Jag blev däremot inte insläppt för att par veckor sedan med en TG-C till BKK och sedan F därifrån.

Edit: Missade att Jakob Ö redan gett samma svar.
 

Zniper

Medlem
Ja, eller hur. Lufthansa ekonomi brukar ju aldrig vara några problem att få hämtning med, om man reser vidare i F osv. Och känns inte troligt att de skulle göra skillnad på eventuell hämtning av passagerare i SAS Go eller SAS Plus.

Jag har bara flugit med Lufthansa F en gång och då ankom jag med Lufthansa ekonomi till Frankfurt från Arlanda och fick ingen transport. Frågade i FCT och fick till svar att man var tvungen att ankomma med Star Alliance minimum businessclass. Fick säkert fel information där eftersom jag verkar vara den enda som råkat it för det
 

agehall

Medlem
Jag har bara flugit med Lufthansa F en gång och då ankom jag med Lufthansa ekonomi till Frankfurt från Arlanda och fick ingen transport. Frågade i FCT och fick till svar att man var tvungen att ankomma med Star Alliance minimum businessclass. Fick säkert fel information där eftersom jag verkar vara den enda som råkat it för det
Det låter konstigt. Bara för att dubbelkolla - ni fick apron och fick alltså åka buss till terminalen?
 

Zniper

Medlem
Nu frågade ju @agehall om ni fick apron när ni landade, inte när du flög :)
Och jag klickade gilla på hans inlägg vilket innebär att hans påstående/fråga stämde och sen la jag till ytterliggare text med mitt svar men jag kan överförtydliga om det hjälper. JA vi fick apron och JA vi fick åka buss till terminalen med alla andra passagerare
 

MrDollar

Medlem
Damn, sorry... Jag måste varit ensam om att missa att du faktiskt svarade korrekt på frågan. Hur mycket jag än läser svaret så förstår jag fortfarande inte att du menade Ja på frågan.
Och jag klickade gilla på hans inlägg vilket innebär att hans påstående/fråga stämde och sen la jag till ytterliggare text med mitt svar men jag kan överförtydliga om det hjälper. JA vi fick apron och JA vi fick åka buss till terminalen med alla andra passagerare
 
Toppen