Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Tycker vanlig prio inchecking är underskattad, man får checka in bagaget direkt, ser till att dem sätter prio och first taggar på bagaget, vanligtvis är dem också väldigt trevliga när dem ser att man ska ut på äventyr i F. Senast fick jag kommentaren "oj, hela 30 timmar resa framför dig" och då svarar man ju glatt, "äntligen, som jag längtat"!
Jag checkar nästan alltid in online långt i förväg men ska det checkas in bagage går jag alltid till en manuell disk och ordnar med det. Har jag inget bagage hämtas boardingkortet oftast i automat.

Någon ankomstservice för arriving LH F i HKG?
Just Hong Kong har jag inte anlänt med F, men på andra ställen jag jag fått eskort genom immigration i en speciell kö. Och om du checkat in bagage så kan det komma på separat vagn före andras bagage. Håll utkik efter person med First Class skylt i handen.

Någon ankomstservice för arriving LH F i HKG?

Senast jag åkte i januari blev vi hämtade vid gaten, eskorterat till passkontrollen medan vår eskort gick och hämtade bagaget för de som hade sådant.

På hemresan kom jag från SIN med SQ F och blev hämtat vid gaten, eskorterat till Singapore First loungen sedan hämtat där och eskorterat till gaten.

1. Kan också passa på och fråga om man kan förvänta sig någon ankomstservice i PEK när man flyger med Lufthansa First?

2. Vet någon vilken service man får i PEK vid avresa med Lufthansa First samt om om det vanliga AirChina loungen som gäller?

1. Kan också passa på och fråga om man kan förvänta sig någon ankomstservice i PEK när man flyger med Lufthansa First?
Inte säker på PEK men på PVG (Shanghai) så stog en LH-representant med skylt utanför gaten. Han lotsade oss till passkontrollen men det fanns ingen fasttrack eller liknande. Vill minnas att han släppte oss efter imigration trots att vi hade en utrikesanslutning.

Vill minnas att han släppte oss efter imigration trots att vi hade en utrikesanslutning.
Ja, och de kan bli fruktansvärt upprörda om man vill ta egna initiativ och använda visafri transit. Vår lots kom springande när hon upptäckte att vi avvek från kön och försökte förtvivlat få oss att gå tillbaka till den vanliga kön. Tur man visste bättre själv...

Du måste flyga business(sas plus) till Frankfurt för att få transport från planet
Är detta någon ny regel? Så har det inte varit förut.

Ja, och de kan bli fruktansvärt upprörda om man vill ta egna initiativ och använda visafri transit. Vår lots kom springande när hon upptäckte att vi avvek från kön och försökte förtvivlat få oss att gå tillbaka till den vanliga kön. Tur man visste bättre själv...
Det där har jag råkat ut för också. Tänkte först att de hade koll, men icke. Och eftersom de inte kunde någon engelska mer än några få artighetsfraser så var de inte till någon som helst hjälp.

2. Vet någon vilken service man får i PEK vid avresa med Lufthansa First samt om om det vanliga AirChina loungen som gäller?

Jag blev hämtad vid planet och eskorterad genom passkontrollen samt till bagagekarusellen med ankomst med LH F i Peking senast.

2:? Vet inte men det är nog den vanliga loungen. Jag har också en sådan bokning i September med LH F från Peking till München

Toppen