Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Alltså, det här med skyltarna. Det står ju fortfarande en person där, det står dock bara Lufthansa First Class på skylten. Inga namn. Går ju verkligen inte att missa om de väl står där?
 
Ursäkten var tydligen att de inte skyltar med namn längre för att F passagerarna vill vara anonyma vid pickup.

Det fanns dock ingen bil där enligt min far. Så de fick den här som kompensation:

0d94dee0b5c4f7085c2497a4044a263d.jpg
De där ankorna är rätt svåra att få. Brorsan försökte i somras (eller jag försökte få honom att skaffa dom) då han skulle gifta sig och det var vår resa för att fira det. Informationen var att de bara var för de som precis gift sig.
 
Vilket plan ger bäst upplevelse enligt er: Airbus A340-600 eller Boeing 747-8 Intercontinental?

Följdfråga: hur vet man vilken version av samma plan man ska flyga?

Service och hårdvara är den samma. Personligen gillar jag 747-8i för att det är härligt att höra noshjulet fällas upp och för att det är sådan ikonisk kärra.

Finns säkert ett bättre sätt eller kanske någon färdigställd lista här på forumet.. men här kan du se flygplanstyp till olika destinationer.

http://dl-oim.de/download/LH_Timetable_en.pdf (vintertabell 2016/2017)
http://dl-oim.de/download/LH_Timetable_en_2017.pdf (sommartabell 2017)
 
Vilket plan ger bäst upplevelse enligt er: Airbus A340-600 eller Boeing 747-8 Intercontinental?

Följdfråga: hur vet man vilken version av samma plan man ska flyga?
Lufthansa har bara en kabin-layout på 340-600 och 747-800 så inget som skiljer från plan till plan.
Vilket som är bäst är upp till var och en. På 340-600 är det 1-2-1 med 2 rader och på 747-8 är det 1-1, 1-1, 1-2-1 på de 3 raderna.

Personligen skulle jag välja 747-8 och sitta på rad 1, tycker det är roligt att sitta längst fram i planet och är lite speciellt att sita i böjen på nosen i en 747. En 747 är dessutom mer "ikoniskt" som flygplan vilket jag värdesätter när jag väljer.
 
Service och hårdvara är den samma. Personligen gillar jag 747-8i för att det är härligt att höra noshjulet fällas upp och för att det är sådan ikonisk kärra.

Finns säkert ett bättre sätt eller kanske någon färdigställd lista här på forumet.. men här kan du se flygplanstyp till olika destinationer.

http://dl-oim.de/download/LH_Timetable_en.pdf (vintertabell 2016/2017)
http://dl-oim.de/download/LH_Timetable_en_2017.pdf (sommartabell 2017)

Lufthansa har bara en kabin-layout på 340-600 och 747-800 så inget som skiljer från plan till plan.
Vilket som är bäst är upp till var och en. På 340-600 är det 1-2-1 med 2 rader och på 747-8 är det 1-1, 1-1, 1-2-1 på de 3 raderna.

Personligen skulle jag välja 747-8 och sitta på rad 1, tycker det är roligt att sitta längst fram i planet och är lite speciellt att sita i böjen på nosen i en 747. En 747 är dessutom mer "ikoniskt" som flygplan vilket jag värdesätter när jag väljer.


Tack för tabellerna, de är väldigt bra!

Ja 747:an verkar "häftigare" ju mer jag satt mig in i de olika flygplanstyperna och visst vore det häftigt att få sitta längst fram böjt in mot nosen.

Vinner 747:an även mot Airbus A380-800?
 
Tack för tabellerna, de är väldigt bra!

Ja 747:an verkar "häftigare" ju mer jag satt mig in i de olika flygplanstyperna och visst vore det häftigt att få sitta längst fram böjt in mot nosen.

Vinner 747:an även mot Airbus A380-800?
Beror ju på vad du gillar och det är ju subjektivt. Jag skulle välja 747 alla dagar i veckan om hårdvaran var densamma, mer ikoniskt plan som är på väg att fasas ut och kommer troligen försvinna innan A380 försvinner. Att flyga A380 är en upplevelse i sig, om du nu ska boka en tur och retur, boka 747 ut och 380 hem om du kan så får du själv testa båda typerna.
 
Toppen