Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? Ej räknat ihop
Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Lufthansa, Austrian, Ryanair, Air Corsica, United Airlines
Nya flygplatser besökta under året? Figari Sud Corse, Calvi, Sibiu samt Söderhamn (helikopter)
Nya flygbolag testade under året? Air Corsica
Nya besökta länder? Inga
Antal hotellnätter/övernattningar? 60 - 70
Bästa hotellvistelse? Casa Bianca Calvi
Sämsta hotellvistelse? Radisson Grand Place Bryssel
Bästa reseminnet? Alla resor med familjen
Sämsta reseminnet? Trist jobbresa till Bodö
Största överraskningen? Hur obekymrad jag blivit över att komma hem kl.01.30 vid förseningar trots att jag måste gå upp tidigt dagen efter
Annat "första gången" under året? Fick en gratis flaska champagne till mitt hotellrum för att jag är "en så trogen kund" (jag tog hem den, reste själv)
Mål för 2025? Dålig på sånt
Detta hade inte hänt utan BC 2025: Missat att gå av på min t-banestation för att jag läste en jättekul reserapport
Nu känns det som att mitt resande har tagit fart igen. Jag har inte flugit så här mycket sedan 2018.
Hur många flygningar har du gjort? 39
Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 427282
Vilka flygbolag har du flugit? SAS, KLM, Air France, Etihad, Austrian, Swiss, LOT, China Eastern, Air China, Shenzhen Airlines, Hainan Airlines, Eurowings, EasyJet
Nya flygplatser besökta under året? Chengdu (CTU), Nanjing (NKG), Harbin (HRB), Berlin Brandenburg (BER)
Nya flygbolag testade under året? Hainan Airlines, Eurowings, EasyJet
Nya besökta länder? -
Antal hotellnätter/övernattningar? 52
Bästa hotellvistelse? Banyan Tree Bintan, Indonesien
Sämsta hotellvistelse? Laguna Nite & Day i Tanjung Pinang, Indonesien
Bästa reseminnet? Semesterresan till Indonesien med familjen.
Sämsta reseminnet? Inget särskilt
Största överraskningen? Blev inte särskilt överraskad i år.
Annat "första gången" under året? Att bli Senator hos Lufthansa. Det trodde jag aldrig skulle ske
Mål för 2025? Eftersom jag inte nådde årets mål så får jag ge det en chans till under 2025. Att klura ut varför jag ska fortsätta resa med SAS nu när jag nått Lifetime Gold men ligger på en resande nivå att jag högst troligt inte kommer att nå Diamant. Kopplat till detta är också att definiera bästa kreditkortsuppsättningen för mig framöver.
Detta hade inte hänt utan BC under 2023? Inget specifikt.
Bonusfrågor:
Bästa BusinessClass.se-upplevelse? -Läsa och följa rapporter från medlemmar som tog sig an miljonutmaningen.
Bästa loungen? Qantas lounge i Hongkong
Sämsta loungen? Det var någon lounge i Kina som jag glömt namnet på.
Till sist så kan man inte göra ett bokslut utan att också stämma av ifall man nådde sina mål.
Mål för 2024? Att klura ut varför jag ska fortsätta resa med SAS nu när jag nått Lifetime Gold men ligger på en resande nivå att jag högst troligt inte kommer att nå Diamant. Kopplat till detta är också att definiera bästa kreditkortsuppsättningen för mig framöver.
Och detta lyckades jag inte med, Ansträngde mig inte särskilt. Var inte så prioriterat trots allt.
Hur många flygningar har du gjort? Har två kvar innan årsskiftet, men kommer att landa på 36 stycken (enbart privata).
Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 24 998.
Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Swiss, Lufthansa, Air Canada, Norwegian, KLM, Air France, TAP, Brussels Airlines.
Nya flygplatser besökta under året? Calgary (YYC), Düsseldorf (DUS), Zürich (ZRH), Lissabon (LIS), Barcelona (BCN).
Nya flygbolag testade under året? TAP.
Nya besökta länder? Portugal.
Antal hotellnätter/övernattningar? 7.
Bästa hotellvistelse? Mercure Barcelona Condor. Schysst rum, med grym altan.
Sämsta hotellvistelse? Ronneby Cityhotell. Egentligen inget fel på stället, men faller på konkurrensen.
Bästa reseminnet? Benfica borta. Magisk resa från start till mål.
Sämsta reseminnet? 9-0-torsken mot Barça borta. Resan i sig var 10/10, men resultatet hade man kunnat vara utan.
Största överraskningen? LH Senator. Den matchningen tackar vi för!
Annat "första gången" under året? Första gången i longhaul-business på annat bolag än SAS. Air Canada levererade! Extra bonus att kunna ta med kompis på sin första business-resa ever. Många "hakan-i-golvet"-reaktioner!
Mål för 2025? Minst en longhaul-resa. Ser mörkt ut just nu, men på något sätt ska det lösas!
Detta hade inte hänt utan BC under 2024? Hade en bagageförsening på YYC. Denna hade definitivt inte hanterats lika smidigt utan att BC lärt mig vad PIR-nummer och dylikt är för något.
Bonusfrågor:
Bästa BusinessClass.se-upplevelse? När @Lord dök upp som räddaren i nöden när jag inte hade löst biljett till Diamond-eventet. Stort tack återigen!
Bästa loungen? Air Canada Maple Leaf Lounge International Terminal på YVR.
Sämsta loungen? TAP Premium Lounge Tejo på LIS.
Nådde du upp till målet du satte i förra årets tråd? Nej. Hade som mål att göra fler än en longhaulresa, men det blev tyvärr bara en. Sänker därför målet till 2025 och siktar på att genomföra en nästa år också!
Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 77292
Vilka flygbolag har du flugit? AirAsia, Firefly, VietJet, Thai, SAS, Lufthansa, Brussels, EVA, Vietnam, ANA, Air India, Xiamen, China Air, China Eastern, Korean, Delta, AeroMexico, Virgin, KLM, Air France, Tarom, Saudia, Garuda
Nya flygplatser besökta under året? XMN, JED
Nya flygbolag testade under året? Xiamen, Delta, AeroMexico, Virgin, Tarom, Saudia
Nya besökta länder? Mellanlandning i Saudiarabien...
Antal hotellnätter/övernattningar? 184
Bästa hotellvistelse? Lägenhet i Hua Hin i 5 veckor
Sämsta hotellvistelse? IzZzleep MEX
Bästa reseminnet? Hann med 4 First (till) innan det roliga tog slut, 2 x Lufthansa, Thai och ANA
Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 79 178
Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Lufthansa, Austrian, Swiss, Finnair, Singapore Airlines, EVA Air, Bangkok Airways.
Nya flygplatser besökta under året? Många, men mest unik var Koh Samui (USM)
Nya flygbolag testade under året? Swiss, Singapore, EVA Air och Bangkok Airways.
Nya besökta länder? Australien, Taiwan, Singapore.
Antal hotellnätter/övernattningar? Inte räknat, men gissar på ca. 60.
Bästa hotellvistelse? Inneboende hos ett äldre par i Port Maguire I NSW, Australien. 600 kr/natt. Tätt följt av The Langham Gold Coast - Executive Suite med havsutsikt. 7000 kr/natt.
Sämsta hotellvistelse? Sure Hotel by Best Western Center Hotel i Göteborg. 270 kr/natten inkl. frukost för ett hotellrum med Employee Rate i centrala Göteborg är inte illa, men det finns bättre hotell.
Bästa reseminnet? Att som ung utan några större förmögenheter, tack vare poängintresset kunna ta med mig min mamma i b.la Lufthansa First och Singapore Airlines A350ULR EWR-SIN på denna resan.
Sämsta reseminnet? Hemresan med katamaran från Koh Tao - Chumphon i stormväder.
Största överraskningen? Hur stort och fantastiskt Australien är.
Annat "första gången" under året? Dykarcertifikat på Koh Tao.
Mål för 2025? Fokusera på plugget, och på något vänster försöka upprätthålla ett av de sista åren av EBG för LTG.
Detta hade inte hänt utan BC under 2024? Tre år av matchade Finnair Plat/Gold, två upgrade vouchers, vilket ledde till T/R Bangkok i biz, till det facila priset av 5000 kr. Samt jorden runt med mamma för 265 000 EB poäng och 2 vouchers.
Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? -
Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Norwegian, Ethiopian, Air Seychelles, Air France, KLM, British Airways, Ryanair, Austrian
Nya flygplatser besökta under året? SEZ, PRI, WMI
Nya flygbolag testade under året? Air Seychelles, Ryanair
Nya besökta länder? Seychellerna, Panama, Slovakien
Antal hotellnätter/övernattningar? Ca 30
Bästa hotellvistelse? American Trade Hotel, Panama City
Sämsta hotellvistelse? -
Bästa reseminnet? Panamakanalen
Sämsta reseminnet? Att byta flyg på AMS och CDG med tight connection.
Största överraskningen? Att Ethiopian bokade om oss till direkt-flighten ADD-ARN (så vi slapp åka via FRA med tight connection).
Annat "första gången" under året? Sky Team award long haul business med både KLM och Air France (gav mersmak). Avslutade Amex.
Mål för 2025? Blir endast Europa-resor då jag planerar 50-årsresa 2026.
Detta hade inte hänt utan BC under 2024? Som alltid bidrar allt kunnande till att resande och vistelse blir bättre. T ex att @Hachans hade bättre koll på parkavgiften i Panama City än hotellpersonalen.
Bonusfrågor:
Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Alla intressanta/galna reserapporter
Bästa loungen? Air Seychelles Salon Vallee de Mai premium lounge, SEZ (bra mat/dryck och lugnt och skönt)
Hur många flygningar har du gjort? 27 stycken (7 long haul First Class, 12 Business Class, 8 Ekonomi)
Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 60,296
Vilka flygbolag har du flugit? Lufthansa, Swiss, SAS, All Nippon Airlines, Thai, Norwegian
Nya flygplatser besökta under året? Zurich, New york (EWR + JFK), Hong Kong, Seoul (ICN + GMP), Bangkok, Hamburg, Malaga, Stavanger
Nya flygbolag testade under året? Lufthansa, Swiss, All Nippon Airlines, Thai
Nya besökta länder? Thailand, Sydkorea, Hong Kong, USA, Schweiz, Norge
Antal hotellnätter/övernattningar? 31 nätter
Bästa hotellvistelse? Ritz Carlton Hong Kong på 117:e våningen med utsikt över viken
Sämsta hotellvistelse? Inget speciellt dåligt
Bästa reseminnet? Att få bjuda med mor min till New York, uppgraderade till Lufthansa First Class några dagar innan avfärd, flyget vart inställt och vi blev ombokade till Swiss First Class efter lite telefonkrig med kundtjänsten.
Sämsta reseminnet? Sjukdom i Sydkorea...
Största överraskningen? Att jag lyckades få testa på alla First Class jag ville som gick att boka med EB under Star Alliance (-Air China / SQ)
Swiss A330 / Lufthansa 747-8 x2 / Thai 777-300ER x3 / ANA 777-300ER (The Suite)
Annat "första gången" under året? Besök på Lufthansa First Class Terminal i Frankfurt, Första året som SAS Guldmedlem
Mål för 2025? I flygväg är det att testa på Qatar A380 First Class, Japan Airlines A350-1000 First Class och Garuda 777 First Class.
När det gäller resmål är Australien, Nya Zealand och Indonesien på listan.
Detta hade inte hänt utan BC under 2024? Inköp av 27 klimatsmarta ullbollar från Nya Zealand i Eurobonusshoppen, Statusmatch till Radisson VIP, Fått till en ombokning till Swiss First Class när Lufthansa flighten vart inställd, fanns en tråd här där någon hade fått till det.
Bonusfrågor:
Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Otroligt mycket hjälp från er erfarna, många tips som gjort att resandet blivit mycket smidigare.
Eftersom jag fortfarande är under 25 så har man mycket att lära av er andra här inne. Tack så mycket för detta året!
Bästa loungen? Swiss First Class lounge i Zurich / LH FCT