Hur många flygningar har du gjort? För få för att erkänna här egentligen, men ca 15 tror jag.
Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? Ej räknat
Vilka flygbolag har du flugit? SK, LH, DY, OS, LX
Nya flygplatser besökta under året? EWR
Nya flygbolag testade under året? Inga
Nya besökta länder? USA
Antal hotellnätter/övernattningar? Oklart, ca 15
Bästa hotellvistelse? Ingen som direkt stuckit ut
Sämsta hotellvistelse? Scandic Star Sollentuna. Dock ingen katastrof utan ungefär vad jag förväntade mig.
Bästa reseminnet? First first
Sämsta reseminnet? Fick lite av ett wake up call när jag flög SAS Plus hem från EWR dagen efter jag reste dit med LH i First... Trots att jag tycker att SAS Plus kan vara en ok produkt på medellånga flighter.
Största överraskningen? Inget riktigt överraskande
Annat "första gången" under året? Lufthansa First på B747-8. LH Senator för första gången men genom status match.
Mål för 2025? Resa mer! Ser lovande ut med Thailand över nyår, SFO i februari, Island mm redan bokade/planerade...
Detta hade inte hänt utan BC under 2024? LH First
Bonusfrågor:
Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Att läsa allas reserapporter från miljonutmaningen
Bästa loungen? FCT på FRA
Sämsta loungen? Oklart, kanske SAS EWR? Fullpackad lounge när jag var där.
Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 90098
Vilka flygbolag har du flugit? Sas, Lufthansa, KLM, TAP, AF, Brussels, Finnair, American Airlines, British Airways, AeroMexico, Swiss, Norwegian
Nya flygplatser besökta under året? Inga nya.
Nya flygbolag testade under året? Brussels - och det kommer dröja innan jag repeterar det.
Nya besökta länder? Inga
Antal hotellnätter/övernattningar? Massor, ingen statistik dock.
Bästa hotellvistelse? När man blir utsedd till dagens VIP på Barcelo Sants i Barcelona.
Sämsta hotellvistelse? Ett ruffigt hotell på landsbygden i Schweiz.
Bästa reseminnet? Födelsedagsresan till Japan.
Sämsta reseminnet? Hur alla bolag ska trilskas med att se till att man får vad man har rätt till. Att man ska behöva driva process mot Lufthansagruppen.
Största överraskningen? Att det gick att hitta hotell i Boston för 85 dollar natten när jag behövde bo.
Annat "första gången" under året? Första gången jag skickat ärenden till ARN.
Mål för 2025? Samla ihop till sista omgången guld för LTG så jag kan fokusera på roligare program.
Detta hade inte hänt utan BC under 2024? Inte mycket. Det har blivit för mycket gatekeeping av information här där utvalda få hinner ta del av information innan den tas bort.
Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 45 022
Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Hawaiian, Sunclass
Nya flygplatser besökta under året? LAX, OGG, TFS
Nya flygbolag testade under året? Hawaiian, Sunclass
Nya besökta länder? Samma gamla vanliga
Antal hotellnätter/övernattningar? 27
Bästa hotellvistelse? The Aster, Los Angeles
Sämsta hotellvistelse? Courtyard by Marriott, LAX. Inte jättedåligt men lite halvsunkigt.
Bästa reseminnet? Semesterresa med sambon till Maui
Sämsta reseminnet? Försöka panikhitta ett hotellrum kl. 00.30 på flygplatsen i Nice då vi precis fått reda på att kvällens flygning hem till CPH blivit inställd. Blev några svettiga minuter och ett antal samtal till olika hotell innan vi hittade ett som hade ledigt rum.
Största överraskningen? Jag visste att Hawaii var dyrt, men inte hur dyrt.
Annat "första gången" under året? EB Diamond. Först på planet. Först av planet. Tagit ett ärende till ARN (och vann).
Mål för 2025? Försvara Diamond. Testa business class med annat bolag än SAS.
Detta hade inte hänt utan BC under 2024? Kunnat cruisa igenom immigration i USA vid ett flertal tillfällen tack vare MPC.
Bonusfrågor:
Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Inget speciellt, bara allmänt härligt med ett forum med likasinnade där folk (till skillnad från resten av internet) är trevliga och hjälpsamma.
Hur många flygningar har du gjort? Har två kvar innan årsskiftet, men kommer att landa på 36 stycken (enbart privata).
Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 24 998.
Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Swiss, Lufthansa, Air Canada, Norwegian, KLM, Air France, TAP, Brussels Airlines.
Nya flygplatser besökta under året? Calgary (YYC), Düsseldorf (DUS), Zürich (ZRH), Lissabon (LIS), Barcelona (BCN).
Nya flygbolag testade under året? TAP.
Nya besökta länder? Portugal.
Antal hotellnätter/övernattningar? 7.
Bästa hotellvistelse? Mercure Barcelona Condor. Schysst rum, med grym altan.
Sämsta hotellvistelse? Ronneby Cityhotell. Egentligen inget fel på stället, men faller på konkurrensen.
Bästa reseminnet? Benfica borta. Magisk resa från start till mål.
Sämsta reseminnet? 9-0-torsken mot Barça borta. Resan i sig var 10/10, men resultatet hade man kunnat vara utan.
Största överraskningen? LH Senator. Den matchningen tackar vi för!
Annat "första gången" under året? Första gången i longhaul-business på annat bolag än SAS. Air Canada levererade! Extra bonus att kunna ta med kompis på sin första business-resa ever. Många "hakan-i-golvet"-reaktioner!
Mål för 2025? Minst en longhaul-resa. Ser mörkt ut just nu, men på något sätt ska det lösas!
Detta hade inte hänt utan BC under 2024? Hade en bagageförsening på YYC. Denna hade definitivt inte hanterats lika smidigt utan att BC lärt mig vad PIR-nummer och dylikt är för något.
Bonusfrågor:
Bästa BusinessClass.se-upplevelse? När @Lord dök upp som räddaren i nöden när jag inte hade löst biljett till Diamond-eventet. Stort tack återigen!
Bästa loungen? Air Canada Maple Leaf Lounge International Terminal på YVR.
Sämsta loungen? TAP Premium Lounge Tejo på LIS.
Nådde du upp till målet du satte i förra årets tråd? Nej. Hade som mål att göra fler än en longhaulresa, men det blev tyvärr bara en. Sänker därför målet till 2025 och siktar på att genomföra en nästa år också!
Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 44,592
Vilka flygbolag har du flugit? SK, LH, LX, OS, AC, SN, AF, TF
Nya flygplatser besökta under året? AGH, BGO, CPT, YUL, LYO, BCN (har besökt år 1992 men räknar ändå som ny bekantskap)
Nya flygbolag testade under året? AC
Nya besökta länder? Litauen
Antal hotellnätter/övernattningar? 58
Bästa hotellvistelse? Hilton Garden Inn Vilnius City Centre - God standard, trevlig service och allting bara funkade - trevlig välkomstbricka också
Sämsta hotellvistelse? Jess Hotel Krolewski Gdansk Old Town - Ingen A/C, svettigt, myggigt och mycket oljud.
Bästa reseminnet? Två veckors bilsemester runt södra Östersjön - Highlight var att få gå in i den kvarvarande Flaktürmen i Berlin med Berliner Unterwelten
Sämsta reseminnet? Språngmarschen på CDG för att ta sig från T2E-M till T2-B. Fy as.
Största överraskningen?
Annat "första gången" under året? Swiss C tronsäte, på ZRH-YUL. Första A220-resan.
Mål för 2025? Återkvala till EBD,
Detta hade inte hänt utan BC under 2024? EBG på 3,5 månader + Bjudit min polare på sin första USA-resa (i Plus pga tillgång) med award
Bonusfrågor:
Bästa BusinessClass.se-upplevelse?
Bästa loungen? Zürich Terminal E Senator Lounge - Med stor marginal.
Sämsta loungen? Vad än de hävdar var en lounge i Lyon. Fransk ost räddade lite.
Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 6743
Vilka flygbolag har du flugit? SAS, KLM, BA
Nya flygplatser besökta under året? Birmingham BHX
Nya flygbolag testade under året? N/A
Nya besökta länder? N/A
Antal hotellnätter/övernattningar? ca 25, en del AirBNB
Bästa hotellvistelse? Falkenberg Strandbad eller Draken
Sämsta hotellvistelse? Comfort Stenpiren Göteborg
Bästa reseminnet? Mallorca med familjen
Sämsta reseminnet? Bristen på resminnen i år. Är ressjuk något fruktansvärt men kommer inte iväg!
Största överraskningen? LH Senator matchining från EBG..
Annat "första gången" under året? Kan inte komma på något särskilt.
Mål för 2025? Mer mer mer mer flygande och resande!
Detta hade inte hänt utan BC under 2024? Tyvärr har jag varit lite mer passiv i år. Men så snabb på bollen med Senator match hade inte skett annars.
Bonusfrågor:
Bästa BusinessClass.se-upplevelse?
Bästa loungen? Vet inte i år, SAS CPH Gold men det är bristen på flygande som motiverar svaret
Sämsta loungen? Bristen på tredjepartslounger med SAS
Nådde du upp till målet du satte i förra årets tråd? Nope, tyvärr inte. Ångrar starkt att jag inte gjorde en resa med LH First innan SAS klev ur *A, men höggravid fru och sedan nyfödd lillebror var det inte en särskilt sympatisk idé.
Hur många flygningar har du gjort? 51 (2 First, 25 Business, 24 Economy).
Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 83249 miles.
Vilka flygbolag har du flugit? SAS (SK), Lufthansa (LH), LOT (LO), Norwegian (DY), ANA (NH), Swiss (LX), Austrian (OS), Asiana (OZ).
Nya flygplatser besökta under året? Osaka (KIX), Bydgoszcz (BZG), Warszawa (WAW)
Nya flygbolag testade under året? -
Nya besökta länder? -
Antal hotellnätter/övernattningar? 83 (76 Utomlands, 7 Sverige).
Bästa hotellvistelse? Delad första plats går till Grand Hyatt Fukuoka och Hyatt Regency Kyoto. Båda hotellen erbjöd en VIP-upplevelse.
Sämsta hotellvistelse? Boendesituationen under Almedalsveckan.
Bästa reseminnet? Tre-veckors vistelsen i Japan tillsammans med familjen.
Sämsta reseminnet? Biluthyrningsfirma som prompt debiterade tullavgifter för lastbil som i flera dagar kuskade mellan New Jersey och New York, trots att min hyrbil befann sig i Connecticut. Efter överklagan fick jag till slut rätt..
Största överraskningen? Lyckades boka 2 olika turer i Lufthansa First innan alliansbytet, dessutom på önskade datum.
Annat "första gången" under året? Miles & More Senator.
Mål för 2025? Vilket program ska väljas. Skyteam eller Star Alliance? Fundersam. Om tid/pengar finnes spontanflyger gärna till flera nya destinationer.
Detta hade inte hänt utan BC under 2024? Fick upp ögonen för ullbollar.
Bonusfrågor:
Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Reserapporterna mot miljonen. Så avis.
Bästa loungen? FCT Frankfurt och FCL München.
Sämsta loungen? Inga direkta bottennapp i år.
Avstämning över årets mål.
Mål för 2024?Hur blir det med Diamond, med tanke på SAS och alliansbyte? Framförallt vill jag boka en bonusresa till Japan med Star Alliance innan det är för sent.
SAS Eurobonus Diamond och Miles & More Senator säkrade ytterligare ett år. Star Alliance-bonusresan till Japan blev över förväntad.