Senaste nytt

Ditt reseår 2018

1. Hur många flygningar har du gjort? : 45
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 83448
  3. Vilka flygbolag har du flugit? :Air Asia,Air China,LOT,Lufthansa,Malaysia Airlines,SAS,SQ,Shenzhen Airlines,Thai,Wizz
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Ingen
  5. Nya flygbolag testade under året? : Shenzhen Airlines
  6. Nya besökta länder? : Inga
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 112
  8. Bästa hotellvistelse? :Svit på Conrad Bali
  9. Sämsta hotellvistelse? :Hyatt House Shanghai
  10. Bästa reseminnet? :Hittade en fin strand i Kuta 10 min från Hilton Garden Inn
  11. Sämsta reseminnet? :Råkade åka på en skurk taxi i Shanghai
  12. Största överraskningen? :Air China inrikes var riktigt bra
  13. Annat "första gången" under året? :
  14. Mål för 2019? : Behålla SAS och Hilton Diamond
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? :Singapore Airlines Första klass till CPH
Bonusfrågor:

1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse:
  2. Bästa loungen:FCL Munchen
  3. Sämsta loungen:Lounchen i Bali är inte så bra.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

1. Hur många flygningar har du gjort? : 118
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : -
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Norwegian, Lufthansa, SQ, ANA, Thai, Skymark, Scoot, KLM, Asiana, Aeroflot.
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Changi, Chubu, New chitose, Ngurah-Rai, Larnaca, Incheon, Koltsovo, sotji, Mactan-Cebu.
  5. Nya flygbolag testade under året? : Thai, Skymark, Scoot, Asiana, SQ.
  6. Nya besökta länder? : Singapore, Fillipinerna, Indonesian, Thailand.
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 80+
  8. Bästa hotellvistelse? : Intercontinental Singapore
  9. Sämsta hotellvistelse? :
  10. Bästa reseminnet? : Snön i Hokkaido
  11. Sämsta reseminnet? : -
  12. Största överraskningen? : Krakow
  13. Annat "första gången" under året? :
  14. Mål för 2019? : Behålla EBD
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? : Singapore Airlines Första klass till CPH
Bonusfrågor:

1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Infon på forumet! ^.^
  2. Bästa loungen: Private Room på Changi
  3. Sämsta loungen: Premier lounge på Bali
map

Last edited:
  1. Hur många flygningar har du gjort? : Hm...färre än de flesta här gissar jag, räknar inte men kanske 40 segment.
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : Pass.
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Air France, SA Airlink, FlySafair, SAS, BRA, KLM, EasyJet, Lufthansa, Aeroflot, S7, Swiss, Edelweiss, Austrian, Air Europa, Thai
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Kruger-Mpumalanga, Eilat-Ovda, Anapa, Moskva-Domodedovo, Samara, Santa Cruz-La Palma, Tenerife-Nord, Sydney
  5. Nya flygbolag testade under året? : FlySafair, S7, Edelweiss, Air Europa, Thai
  6. Nya besökta länder? : Australien
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : Ca 35.
  8. Bästa hotellvistelse? : Kruger restcamp Mopani, View Bungalow om det räknas
  9. Sämsta hotellvistelse? : Nåt ruckel i Los Cristianos Teneriffa, förträngt namnet
  10. Bästa reseminnet? : Krugerparken som vanligt.
  11. Sämsta reseminnet? : Leta öppna restauranger i "sekulära" Tel Aviv under Pesach :rolleyes:
  12. Största överraskningen? : Precis landat i Anapa (11 juni) som verkligen bara har rysk inrikestrafik. Ser ett flyg i välbekanta färger landa och får tefatsögon när jag ser att det är en SAS-maskin(!?), visar sig vara danska fotbollslandslaget :)
  13. Annat "första gången" under året? : Övervåningen i en B747 (Thai). Lite antiklimax måste jag säga, kändes mest gammalt och slitet.
  14. Mål för 2019? : Återvända till Sydafrika, för säkerhets skull redan bokat :)
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? : Hyrt överdrivet mycket bil :D
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Diverse sjuka kommentarer från hardcore Avis-kampanjhyrare, skrattar högt varje gång :D
  2. Bästa loungen: Ingen som sticker ut, men gillar generellt Swiss lounger i Zürich.
  3. Sämsta loungen: Dan-loungerna i Tel Aviv var inget att ha.

1. Hur många flygningar har du gjort? : 41 (Personligt rekord)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 13698 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Lufthansa, KLM, Air France, Norwegian
  4. Nya flygplatser besökta under året?: Toulouse, Kalmar
  5. Nya flygbolag testade under året? : Inga
  6. Nya besökta länder? : Inga
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 45
  8. Bästa hotellvistelse? : Clarion Collection Folketeatret Oslo
  9. Sämsta hotellvistelse? : Hotel Arthur Helsinki (öststatskänslan var överhängande)
  10. Bästa reseminnet? : Mileage Run till London med en god vän, lounge/barhopping stod på schemat. Utbildningsresa till Toulouse hamnar på stark andraplats.
  11. Sämsta reseminnet? : Svårt att säga, förmodligen någon av de bilburna resorna till random orter i Sveriges inland.
  12. Största överraskningen? : Hur mycket Eurobonuspoäng det går att dra in genom att kombinera SAS Amex Elite, MC Premium, hyrbilar hotell etc bara man investerar lite tid i det hela.
  13. Annat "första gången" under året? : Nytt jobb där resandet är en del av mina primära arbetsuppgifter, första time EBG, Nordic Choice Gold.
  14. Mål för 2019? : Resa mer, bli Nordic Choice Platinum, genomföra min första interkontinentala First-resa med hjälp av Eurobonuspoäng.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? : Fått sån oerhörd fart på poängintjänandet till Eurobonus, till stor del tack vare SAS Amex Elite samt MC Premium och alla smarta tips från detta forum.

Största reseminnet är helt klart Cathay ifrån HKG till New York i business, där vi hade riktigt trevligt både i NYC och Boston.

Resten av resandet var mina plain-vanilla besök i jobbet till Shanghai och Singapore. Riktigt trött på att flyga dit faktiskt, särskilt Shanghai. Sverige är alltid Sverige, så mina två resor dit var heltklart nice. Favoriten av Sverige besöek var när tjejen och jag bokade i SAS plus, på separata biljetter. Jag fick min första CU till Business och vi blev då separerade. På något sätt hade SAS listat ut detta och när vi passerat passkontroll på Arlanda, fick även hon CU till Business!

Sen har man duttat ett par resor till Bangkok. Hade det väldigt bra där, men efter totalt 7-8 besök där över åren, börjar det bli dags att hitta en ny favorit.

Planerna för 2019 är som vanligt att minimera resandet men ändå uppleva saker. Kommer som vanligt fatalt misslyckas att hålla nere resandet. Ska redan till Sverige om någon vecka, Shanghai i mars, Tokyo och Singapore i april, Sverige i maj och troligen Shanghai samt London/UK i juni.

Last edited:
Toppen