Senaste nytt

Ditt reseår 2017

1. Hur många flygningar har du gjort? : 61 (majoriteten AGH/ARN/AGH)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 48227 + 4200 tjänstemil i bil.
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Turkish Airlines, United, Iceland Air, Easyjet, Airasia.
  4. Nya flygplatser besökta under året? : LAX, SFO, RIX, HKG, KUL, LGK
  5. Nya flygbolag testade under året? : Turkish Airlines, United, Airasia.
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 75
  7. Bästa hotellvistelse? : Sofitel i Macau uppgraderade till en STOOR suite bl.a. dubbla badrum.
  8. Sämsta hotellvistelse? : något Scandic
  9. Bästa reseminnet? : San Francisco och turen på Highway 1 till Los Angeles.
  10. Sämsta reseminnet? : Inget
  11. Största överraskningen? : San Francisco och turen på Highway 1 till Los Angeles.
  12. Annat "första gången" under året? :
  13. Mål för 2018? : Första LH First, nya resmål, fler BC träffar
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2017? : Mycket av det man upplevt hade nog inte blivit av, BC är en otrolig inspirationskälla.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Ölprovning på Mikkeller i Köpenhamn var en upplevelse med trevligt sällskap samt julefrokosten på Sorgenfri.
  2. Bästa loungen: Har inte varit på någon speciell under 2017 men 2018 har startat bättre men det blir till nästa årsredovisning.
  3. Sämsta loungen: T4 har passerat den över 25 gånger under 2017.

• Hur många flygningar har du gjort? : 59
  • Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året?: 75 538
  • Vilka flygbolag har du flugit?: DY(/8), HU, LH, KA, OK, SK
  • Nya flygplatser besökta under året?: CTU, FRA, IAD, PEK, PRG
  • Nya flygbolag testade under året?: Cathay Dragon, Czech Airlines, Hainan Airlines
  • Antal hotellnätter/övernattningar?: 19
  • Bästa hotellvistelse : Shangri-La Guangzhou (grym service!) / New World Hotel Beijing (upgrade till enorm suite)
  • Sämsta hotellvistelse?: The Square, Köpenhamn
  • Bästa reseminnet?: 3 dagar i Washington DC
  • Sämsta reseminnet?: Värmen i Shenzhen mitt i sommaren, kanske inte det smartaste resmålet jag valt i mitt liv.. :)
  • Största överraskningen? : Statuslös i samtliga hotellkedjor men ändå uppgraderad flera gånger!
  • Annat "första gången" under året?:Hong Kong Frequent Visitor på passet! Samt nya flygplanstyper A380 (LH), ATR72 (OK), A340 (SK)
  • Mål för 2018?: EBD igen förhoppningsvis. Få skrapa två nya länder på min "visited map" (varav ett av dessa Island, vill prova WOW air)!
  • Detta hade inte hänt utan BC under 2017? : EBD

1. Hur många flygningar har du gjort? : 22 (samtliga privata)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : Fler än vad jag har joggat.
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Lufthansa, Cathay Pacific
  4. Nya flygplatser besökta under året? : SAN, KRN, EVE
  5. Nya flygbolag testade under året? : Njet
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 31
  7. Bästa hotellvistelse? : Holiday Inn Express Hong Kong Soho. Inte för att det är lyxigt på något sätt men läget är kanon då det ligger nära många av de barer som jag gillar att besöka. Dessutom är rummen hyggligt stora för att vara i nämnda stad.
  8. Sämsta hotellvistelse? : Scandic St Jörgen i Malmö, råkade boka ett rum utan fönster. Vill gärna se en glimt att yttervärlden även från ett hotellrum.
  9. Bästa reseminnet? : Ölresan till San Diego i jan/feb. Ja jävlar vad många goda öl det blev under den resan.
  10. Sämsta reseminnet? : Att sitta smått bakfull på Ängelholms flygplats efter några härliga dagar på Brewskival i Helsingborg.
  11. Största överraskningen? : Att maten/drycken på CX var sämre än på SAS. (skrivs efter att ha åkt en gång med dem i C-klass)
  12. Annat "första gången" under året? : Nyttjat EU261 för första gången efter att SAS ställde in ARN-HKG i november. Efter ett dygn satt pengarna på kontot, imponerande enligt min enkla mening.
  13. Mål för 2018? : Åka LH First samt förstås en och annan skoj ölresa. Börjar med en favorit i repris till San Diego i februari.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2017? : Hade haft många betydligt tråkigare timmar framför datorn.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse:
  2. Bästa loungen: Gillar verkligen Star Alliance-loungen på LAX, bra med käk/dryck och det är alltid lugnt och skönt på den tiden på dygnet som jag varit där. (innan SAS-flighten hem till ARN)
  3. Sämsta loungen: Tittade in i loungen på T4 ett par gånger, ja det räcker så.

1. Hur många flygningar har du gjort? : 61
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 61 548
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Lufthansa, Wideroe, Wizz Air, British Airways, TAP, Cathay Pacific och ANA.
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Birmingham (BHX), Manchester (MAN), London City (LCY), Ibiza (IBZ), Lissabon (LIS), Bangkok (BKK), Tokyo Haneda (HND)
  5. Nya flygbolag testade under året? : TAP och ANA.
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : Runt 40.
  7. Bästa hotellvistelse? : Ingen som stack ut. Nöjd med de flesta ställen jag bott på.
  8. Sämsta hotellvistelse? : Har tack och lov inte råkat ut för några större missöden under året.
  9. Bästa reseminnet? : Bjöd med farsan på fotboll i Liverpool i samband med hans 60-årsdag.
  10. Sämsta reseminnet? : Råkade ut för en go-around i Gdansk. Var rätt flygrädd i min ungdom, något jag med åren lärt mig att hantera, men vid landningsförsök nummer två i Gdansk skall jag villigt erkänna att jag inte var speciellt kaxig.
  11. Största överraskningen? : Att hotellet i Liverpool var nyrenoverat och inte luktade instängt (Hade bokat paket med matchbiljetter och hotell).
  12. Annat "första gången" under året? : .
  13. Mål för 2018? : Behålla EBD.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2017? : Hade inte hittat TAP-dealen till Boston.
Bonusfrågor:
  2. Bästa loungen: The Pier First, Hongkong.
  3. Sämsta loungen: Cap des Falcó, Ibiza Airport var verkligen ingen höjdare. I klass med SAS T4 och då betalade jag dessutom några hundringar för att komma in.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

1. Hur många flygningar har du gjort? : 92
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : Ca 50,000
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Lufthansa
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Riga (RIX), Manchester (MAN), Tokyo Haneda (HND)
  5. Nya flygbolag testade under året? : Inga
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : Ca 45
  7. Bästa hotellvistelse? : Fiskestuga i fjällen, mindre för "hotellet" mer för location och sällskap
  8. Sämsta hotellvistelse? : Hotell i Montalcino - rummet städades inte på hela veckan och extrem ansamling pollen gjorde det nästan omöjligt att sova
  9. Bästa reseminnet? : First med LH till Tokyo. Pappas sista flygning till New York efter 30 år som pilot i SAS.
  10. Sämsta reseminnet? : Samma First resa pga av insjuknande i influensa första dagen på plats
  11. Största överraskningen? : Hur fantastisk mycket god mat det fanns i Riga och hur satans varmt det är i Palma i juli
  12. Annat "första gången" under året? : Nyttjat EU261 för första gången efter att SAS CPH-RIX var 4 h sent
  13. Mål för 2018? : Flyga betydligt mycket mindre i tjänsten
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2017? : Jag hade inte fått uppleva den trevliga SAS ölprovningen på Mikkeller i CPH

1. Hur många flygningar har du gjort? : 72
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 117103
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : BA, SK, AA, LH, AY, LX, QR, BM
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Sapporo New Chitose (CTS), Nagoya (NGO), Norrköping (NRK)
  5. Nya flygbolag testade under året? : BMI Regional, en positiv överraskning
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 50-talet
  7. Bästa hotellvistelse? : Conrad Tokyo
  8. Sämsta hotellvistelse? : Ingen direkt dålig, men Hilton Narita känns slitet och det är ofräscht med rökning i baren:mad:
  9. Bästa reseminnet? : Flyg: JAL F LHR-HND, resa: Sydafrika med familjen
  10. Sämsta reseminnet? : SJ ... och en resa i M med BA LHR-ARN, där personalen var grinig och stressad
  11. Största överraskningen? : Att japaner (Hilton) är så fantastiskt bra på äggröra :)
  12. Annat "första gången" under året? : JAL F
  13. Mål för 2018? : F minst en gång, långresa med familjen, hålla status i en nordisk hotellkedja(?)
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2017? : Jag har haft bättre utnyttjande av Avios och EB-poäng!
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Reseberättelser: ingen nämnd, ingen glömd
  2. Bästa loungen: Cathay First Class, LHR
  3. Sämsta loungen: SAS tredjepartslounger som blev indragna :( men av de som faktiskt finns: JALs inrikeslounger har ölmaskin och inte så mycket mero_O

1. Hur många flygningar har du gjort? : 26
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? :
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Airberlin, JAL, Finnair, Eurowings, Norwegian, Czech airlines
  4. Nya flygplatser besökta under året? :
  5. Nya flygbolag testade under året? :
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? :
  7. Bästa hotellvistelse? : Flygplatshotel
  8. Sämsta hotellvistelse? : 3 stjärnigt hotel
  9. Bästa reseminnet? : Tokyo
  10. Sämsta reseminnet? : Prag och 2st förseningar
  11. Största överraskningen? : Airberlin i konkurs
  13. Mål för 2018? :
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2017? :
Bonusfrågor:
  2. Bästa loungen:
  3. Sämsta loungen:

Tänkte att det skulle vara roligt med återblick i framtiden :).

1. Hur många flygningar har du gjort? : 26
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? :
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Airberlin, JAL, Finnair, Eurowings, Norwegian, Czech airlines
  4. Nya flygplatser besökta under året? :
  5. Nya flygbolag testade under året? :
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? :
  7. Bästa hotellvistelse? : Flygplatshotel
  8. Sämsta hotellvistelse? : 3 stjärnigt hotel
  9. Bästa reseminnet? : Tokyo
  10. Sämsta reseminnet? : Prag och 2st förseningar
  11. Största överraskningen? : Airberlin i konkurs
  13. Mål för 2018? :
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2017? :
Bonusfrågor:
  2. Bästa loungen:
  3. Sämsta loungen:

Tänkte att det skulle vara roligt med återblick i framtiden :).
Är detta för 2017 eller 2018?
En tråd för 2018 kommer i december.

Toppen