Senaste nytt

Ditt reseår 2017

Tongen2

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 30, 13 stycken betalda biljetter och resten award.
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 21 179, typ, enligt GCM
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS (28) Privat, Norwegian (2) i jobbet
  4. Nya flygplatser besökta under året? : TXL, OSL, DUS, AAL, LAX
  5. Nya flygbolag testade under året? : -
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 9, resten hos familj / vänner
  7. Bästa hotellvistelse? : Air bnb i Los Angeles, Venice beach. Hostel som var mycket trevligt!
  8. Sämsta hotellvistelse? : -
  9. Bästa reseminnet? : Första businessclass-resan med SAS, ARN-LAX och tillbaka. Kul!
  10. Sämsta reseminnet? : Inställt flyg från Sundsvall till Göteborg via ARN, så inte så farligt.
  11. Största överraskningen? : Vad lätt det är att tjäna massa poäng
  12. Annat "första gången" under året? : Första använda 2-4-1, award i PLUS för GO pris
  13. Mål för 2018? : Flyga mer! Uppgradera resor på longhaul, hoppas på en first first eller en business till typ Australien.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2017? : Massor, tjäna mer poäng, lära sig om att boka award på bästa vis, allmänna tips och tricks osv etc
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Inget ännu, kommer väl!
  2. Bästa loungen: Star Alliance loungen på LAX Tom Bradley, snygg!
  3. Sämsta loungen: Som många andra, T4 på ARN är ju i klass med en skolmatsal.
 

Travler

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 53st (49st privat som student, 4st som andra har betalat för & 13st outnyttjade biljetter)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 64 480 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, ANA, AirAsia, Cathay Pacific, Air China, Air Koryo, VietJet Air, Thai Airways, China Airlines, AirSwift, Scoot, Tigerair, Eastar Jet, MIAT Mongolian Airlines.
  4. Nya flygplatser besökta under året? : BKK, CTS, CXR, ENI, EWR, FNJ, GMP, HND, ICN, KUL, LAX, LPQ, MNL, PEK, PPS, PUS, SGN, ULN
  5. Nya flygbolag testade under året? : ANA, AirAsia, Cathay Pacific, Air China, Air Koryo, VietJet Air, Thai Airways, China Airlines, AirSwift, Scoot, Tigerair, Eastar Jet, MIAT Mongolian Airlines.
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 79 nätter på hotell & 17 nätter hos vänner/bekanta ect.
  7. Bästa hotellvistelse? : -
  8. Sämsta hotellvistelse? : När vattenledningen gick sönder i mitt hotellrum i Kina och fyllt hela rummet med 5cm kokhett vatten på 5 min.
  9. Bästa reseminnet? : Oj, kan inte välja bara ett (Mongoliet, Nordkorea, Japan, Filippinerna, USA, Taiwan, Vietnam, ect.)
  10. Sämsta reseminnet? : Fick tyvärr ställa in julresan till Bhutan.
  11. Största överraskningen? : -
  12. Annat "första gången" under året? : EBG
  13. Mål för 2018? : Fortsätta resa så mycket som möjligt och behålla EBG (vilket jag nästan har avklarat 3 månader in på nya perioden)
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2017? : -
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse:
  2. Bästa loungen: Star Alliance LAX TBIT (att Sverige van över Italien i fotbolls VM kvalet under besöket bidrog)
  3. Sämsta loungen: SAS Arlanda T4 i rusning

map.gif

Great Circle Mapper
 
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 43 segment, inga inrikes
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 69 583
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Lufthansa, Thai, Air China, Turkish, Air Berlin
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Manila, Istanbul, Riga, Peking
  5. Nya flygbolag testade under året? : Air China
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 43
  7. Bästa hotellvistelse? : Pioneer Motel, Joshua Tree, för naturen. New World Makati överraskade på ett positivt sätt.
  8. Sämsta hotellvistelse? : Ingen riktigt dålig i år.
  9. Bästa reseminnet? : Snurra runt i Asien i First med min son i juli.
  10. Sämsta reseminnet? : Inget faktiskt. Förvånad över hur få förseningar jag drabbats av under året.
  11. Största överraskningen? : Hur bra Thai A380 var i Business. Har bara flugit den i First tidigare.
  12. Annat "första gången" under året? : Flygplanstyp: A350 med Thai. Flygbolag: Turkish och Air China
  13. Mål för 2018? : Flyga mer på våren och mindre på hösten, behålla EBD, skaffa Amex Platinum
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2017? : Allt och inget. Har varit med några år nu och uppskattar allt från Dr. Miles Deals och kunskap, samt alla smarta inspel från medlemmarna här, tack!
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Barcelonaresan var en höjdare som vanligt.
  2. Bästa loungen: FCT som vanligt
  3. Sämsta loungen: Air Chinas First Class lounge i Peking är ingen höjdare. Annars uppskattar jag en dålig lounge bättre än ingen lounge.
 

mylabel

Medlem
Hur många flygningar har du gjort? : 45
Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 67792
Vilka flygbolag har du flugit? : OS,TG,LX,SK,TP,AC,UA,CM,JJ,O6,IS,DY,EI,FR,WX,BA,SN,LH,AV
Nya flygplatser besökta under året? : FAO, BRU, MXX, YYZ, IAD, IAH, MGA, SJO, PTY, EZE, GIG, GRU, IGU, LCY, LGW,LAX, HAV, MUC, BOG
Nya flygbolag testade under året? : TP,AC,UA,CM,JJ,O6,IS,EI,WX,BA,SN,AV
Antal hotellnätter/övernattningar? : 50+
Bästa hotellvistelse? : Two hotel Buenos Aires, AirBNB i Long Beach
Sämsta hotellvistelse? : Blir nog de flesta hostel
Bästa reseminnet? : Portugal
Sämsta reseminnet? : -
Största överraskningen? : OpUp 2 gånger inom en vecka på medium haul flights med riktiga C säte, Vad är skillnad mellan BA och FR egentligen? När allting kostar på planet(?)
Annat "första gången" under året? : Blev Oneworld Ruby


Bonusfrågor:
Bästa loungen:
SWISS ZRH satelite terminal
Sämsta loungen: UA
 
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 124 (toppnotering)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 116 264 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Lufthansa, British Airways, Qatar, LOT, Belavia
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Tallinn, Vilnius, Minsk, Tbilisi, Bombay, Gdansk
  5. Nya flygbolag testade under året? : LOT, Belavia
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 85
  7. Bästa hotellvistelse? : Conrad Bali - uppgraderad till svit i 17 dagar!
  8. Sämsta hotellvistelse? : -
  9. Bästa reseminnet? : Sommarsemestern på Bali, konditions- och styrketräning före frukost och slappa resten av dagen med en bra bok vid poolen.
  10. Sämsta reseminnet? : -
  11. Största överraskningen? : American Airlines Flagship Lounge Miami - makalöst bra för att vara amerikansk lounge!
  12. Annat "första gången" under året? : Hertz President's Circle
  13. Mål för 2018? : Komma upp till BAEC Gold igen och behålla EuroBonus Diamond.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2017? : Resorna till Vitryssland och Armenien.

Bonusfrågor:

  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: En dagresa med besök på Galleries First.
  2. Bästa loungen: Lufthansa First Lounge München Terminal 2 satellite.
  3. Sämsta loungen: Premier Lounge Denpasar.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Mayer

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 46
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 69533
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SK, LH, AB, AR, SN, DY
  4. Nya flygplatser besökta under året? : EZE (Buenos Aires), IRJ (La Rioja), AEP (Buenos Aires), NRT (Tokyo), NBO (Nairobi), TXL (Berlin), LGW (London), PVG (Shanghai)
  5. Nya flygbolag testade under året? : Aerolineas Argentinas
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 108
  7. Bästa hotellvistelse? : Intercontinental Budapest
  8. Sämsta hotellvistelse? : Barbur Plaza, Ponta Grossa, Brasilien
  9. Bästa reseminnet? : Vilda djur i Kenya
  10. Sämsta reseminnet? : Inga katastrofer, men försenade flyg...
  11. Största överraskningen? : Buenos Aires fantastiska mat
  12. Annat "första gången" under året? : Japan
  13. Mål för 2018? : Resa mer privat och mindre i jobbet
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2017? : 2st 2-4-1 vouchers inskaffade tack vare EB Amex som ger bra möjligheter för 2018 :)
 

jerixon

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 131
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 129569
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Wizz, Ryan Air, SAS, Ethiopian, KLM, Turkish Airlines, Lufthansa, United, Swiss, Thai, Norwegian, Iceland Air, Brussels Airlines, Air Canada
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Peking, Bangkok, Charleroi, Toronto
  5. Nya flygbolag testade under året? : Air Canada, Thai, Ethiopian
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : För många för att räkna… Klarat CCC och HHD varje fall. 100+
  7. Bästa hotellvistelse? : Radisson Hua Hin trots en hel del brister i service. Men grym hårdvara och bästa sällskapet, Hilton Millenium Bangkok var bra även det samt Hampton Inn Jupiter/Juno Beach
  8. Sämsta hotellvistelse? :
    Radisson Frösundvik. Fick sova i ett konferensrum på en utdragbar säng efter ”datahaveri” Inte så roligt som CCC
  9. Bästa reseminnet? : Sydafrika med Valpen var riktigt nice och alla resor med sambon! Thailand över jul och nyår var riktigt bra nivå!
  10. Sämsta reseminnet? : Alla förseningar… och att jag fick avboka en resa jag verkligen sett fram mot pga. jobb och stressnivå
  11. Största överraskningen? : Hur bra Kapstaden var…. Det var verkligen outstanding!
  12. Annat "första gången" under året? : 2 RTW Resor, SAS Diamond & Flying Blue Platinum samma år, med god marginal på båda dessutom.
  13. Mål för 2018? : Resa mindre i tjänsten och mer privat ;) Har en massa roligt privat bokat redan, så tror det kommer bli ett bra år!
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2017? : Alla trevliga möten på flygplatser, destinationer osv är mycket på grund av BC.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse:
  2. Bästa loungen: Swiss E-Piren var nog bästa i år… Samt Hilton Millenium Bangkok Loungen på grund av terrassen där uppe
  3. Sämsta loungen: VIP Lounge i Bergamo
 

011430121

Medlem
@jerixon, har du provat Hilton Sukhumvit i Bangkok? Enligt min mening och det finns många med en annan uppfattning, så tycker jag att Sukhumvit är betydligt trevligare att bo på och bättre omgivning än Millenium, 3 minuter till BTS på Sukhumvit perfekt när man skall eller kommer med flygtåget för att slippa bilköerna.
En liten nackdel med polen att den har bara sol till ca klockan 13,30-14,00
Helt enig med dig om Kapstaden, jag har varit två gånger i Sydafrika nu planeras det en tredje resa dit.
Det blev mycket OT här.
 

jerixon

Medlem
@011430121
Bodde på Conrad 2a Jan - 5e jan
Överlägset Millenium, men får ta med det i nästa års sammanfattning ;)
Inte svårt att ha bättre omgivning än Hilton Millenium :p
Floden är ju rolig att titta på men kvarteren runt omkring är ingen hit direkt enligt det jag såg.
Var min första gång i Bangkok.

@jerixon, har du provat Hilton Sukhumvit i Bangkok? Enligt min mening och det finns många med en annan uppfattning, så tycker jag att Sukhumvit är betydligt trevligare att bo på och bättre omgivning än Millenium, 3 minuter till BTS på Sukhumvit perfekt när man skall eller kommer med flygtåget för att slippa bilköerna.
En liten nackdel med polen att den har bara sol till ca klockan 13,30-14,00
Helt enig med dig om Kapstaden, jag har varit två gånger i Sydafrika nu planeras det en tredje resa dit.
Det blev mycket OT här.
 
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 19
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 24 109
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SK, DY/D8, DK, 6B
  4. Nya flygplatser besökta under året? : HKT, NCE, LPA
  5. Nya flygbolag testade under året? : Tui
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 30
  7. Bästa hotellvistelse? : Mai Khao Lak
  8. Sämsta hotellvistelse? : Hotel Princess, Maspalomas
  9. Bästa reseminnet? : 2 v i Khao Lak
  10. Sämsta reseminnet? : 1 v på Gran Canaria med Ving. Skithotell
  11. Största överraskningen? : Flera fria uppgraderingar på hotell utan status
  12. Annat "första gången" under året? : A320neo med SK
  13. Mål för 2018? : EBG och en ny flygplanstyp
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2017? :
 
Toppen