Senaste nytt

Ditt reseår 2016

1. Hur många flygningar har du gjort? : 60?
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : Alldeles för många
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Malyasian, Singapore, Air Asia, Norwegian, Lufthansa, Iberia, United
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Kuala Lumpur, Langkawi, Alicante, Madrid, Las Palmas, Bergen
  5. Nya flygbolag testade under året? : Air Asia, Malysian, Iberia
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : Ingen aning. Väldigt många pga veckopendling till Stockholm
  7. Bästa hotellvistelse? : Mandarin, Singapore
  8. Sämsta hotellvistelse? : Något schapp i Madrid
  9. Bästa reseminnet? : En solvecka på Langkawi
  10. Sämsta reseminnet? : Alla jobbresor AGH-ARN
  11. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Bokning av två 2-4-1 under 2017, Vietnam i jan, Auckland i sept.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Det mesta, inkl första lounge-run i London i november
  2. Bästa loungen: United, Heathrow
  3. Sämsta loungen: Langkawi

Last edited:
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 148
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : drygt 150.000
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, LOT, Eurowings, Air Berlin, Royal Air Maroc, Turkish, Alitalia, KLM, Air France, Czech Airlines, Norwegian, Lufthansa, Iberia, TAP.
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Tanger, Genoa
  5. Nya flygbolag testade under året? : Air Berlin, Eurowings
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 65
  7. Bästa hotellvistelse? : Sofitel Dubai Palm
  8. Sämsta hotellvistelse? : Ibis Budget Casablanca
  9. Bästa reseminnet? : En solvecka i Dubai
  10. Sämsta reseminnet? : Alla försenade flyg
Bonusfrågor:

1. Bästa loungen: Air Canada, Heathrow
  2. Sämsta loungen: Air Berlins "lounge" TXL

1. Hur många flygningar har du gjort? : 50 - inkl de 2 jag har kvar detta år.
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 53 380 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Emirates, Lufthansa, Swiss, Air China
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Peking, Guillin, Zurich, Bangkok, Tromsö, Longyearbyen.
  5. Nya flygbolag testade under året? : Emirates, Swiss, Air China.
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 29
  7. Bästa hotellvistelse? : Rembrandt Hotel i Bangkok. Som speciell gäst till chefen på hotellet behandlades extra bra.
  8. Sämsta hotellvistelse? : Mary-Anns polarrigg i Longyearbyen. Så dåligt att vi bytte till Radisson Blu och betalade ett fyfaldig kostnad. Alternativt Best Western Corona i London. Som Diamond och Diamond Select medlemmar blev vi behandlade som skit.
  9. Bästa reseminnet? : Svalbard/Longyearbyen
  10. Sämsta reseminnet? : Troligvis
  11. Största överraskningen? : Bangkok! Har hört mycket dåligt om denna staden - men jag gillade den rejält!
  12. Annat "första gången" under året? : Första gången i Emirates, Första gången med köpt C-biljett, första gången i A380
  13. Mål för 2017? : EBD, behålla CCG, samt resa till alla SAS longhaul-destinationer.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Loungehoppningen i London samt Öl-kvällen i Hong Kong!
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Även om det var trevligt på loungerna i London så var ändå HK-resan marginellt bättre!
  2. Bästa loungen: Min favorit är utan tvekan United på LHR
  3. Sämsta loungen: Air China international lounge på PEK. Överfylld och varmt i loungen..

Jag trodde inte jag rest mycket, men kanske iallafall.......

1. Hur många flygningar har du gjort? : 74 (tror jag)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : Ingen aning
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : BA, AY, SK, Sun Air
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Billund, Amsterdam, Barcelona (om en vecka)
  5. Nya flygbolag testade under året? :Inga
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : Oj, ingen aning
  7. Bästa hotellvistelse? :Conrad St James London
  8. Sämsta hotellvistelse? : Radisson Blu Riverside Gbg eller Radisson Blu Aarhus
  9. Bästa reseminnet? : Som vanligt fjällresan till Tärnaby/Hemavan
  10. Sämsta reseminnet? :Besvikelsnen vid Radisson Blu Riverside när jag äntligen reste med fru utan barn - byt personal i restaurangen!
  11. Största överraskningen? :Att bli ingästad i CCR- 2 ggr!
  12. Annat "första gången" under året? :CCR, BC träff i Galleries First, Att flyga till CPH från MAN via LHR och HEL, Att sitta på rad 1 bredvid @Tommy 2 ggr
  13. Mål för 2017? : Att få till 32-dagarsresan till Mauritius som vi bokat i Radisson "rean", att bibehålla det nyss återvunna BAEC Guldet samt att resa mer roligt och inte jobb
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : En dagstripp till LHR för champagne med likasinnade, att boka resor via LHR bara för att, oj kan inte skriva mer då halva livet ändrats......
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse:Galleries First träffen
  2. Bästa loungen: CCR
  3. Sämsta loungen:CPH Aviator lounge

1. Hur många flygningar har du gjort? : 19
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 24
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Norwegian, Croatian Airlines
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Zagreb, Düsseldorf, Los Angeles
  5. Nya flygbolag testade under året? : Croatian
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : Ingen aning, hotellnätter kanske 8. AirBnB och bott hos vänner utomlands, kanske drygt 20
  7. Bästa hotellvistelse? : Flamingo i Las Vegas. Betalade för ett dubbelrum - fick en svit på över 100 kvm
  8. Sämsta hotellvistelse? : Något hemskt BnB tillhörande pub i London.
  9. Bästa reseminnet? : Första besöket i Los Angeles.
  10. Sämsta reseminnet? : Solen som uteblev i Kroatien.
  11. Största överraskningen? :
  12. Annat "första gången" under året? :
  13. Mål för 2017? : Försöka att inte bli allt för BC-skadad och köpa för dyra resor. Istället resa minst lika många gånger som i år.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : EuroBonus guld (inte riktigt klart än, men förhoppningsvis)
Bonusfrågor:
  1. Bästa loungen: Plaza Premium på Heathrow

1. Hur många flygningar har du gjort? : 39
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 113 000
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Thai airways, SAS, Air Asia
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Skellefteå, Vientiane, Chiang Mai, Sakon Nakhon
  5. Nya flygbolag testade under året? : -
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : ca 70
  7. Bästa hotellvistelse? : Ingen speciell
  8. Sämsta hotellvistelse? : Ingen speciell
  9. Bästa reseminnet? : Laos och Chiang Mai
  10. Sämsta reseminnet? : Flygplatstaxi med turbotaxameter i Manila, lyckades dock få ner summan till skälig nivå.
  11. Största överraskningen? : -
  12. Annat "första gången" under året? : -
  13. Mål för 2017? : Kambodja, Vietnam och Japan
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Min första 2-4-1 intjänad, ska boka min första First class nästa år.

För att traditionen säger att vi skapar den nu :). Finns inget som hindrar dig från att vänta med att delge ditt resande till du rest klart för året, vi kommer inte stänga den 1a januari.
Helt korrekt att jag kan vänta, tycker bara som vän av ordning att det som vanligt blir lite tokigt när folk sammanfattar 11 månader av året och sen ska gissa om den sista. Men kör på då. :)

Helt korrekt att jag kan vänta, tycker bara som vän av ordning att det som vanligt blir lite tokigt när folk sammanfattar 11 månader av året och sen ska gissa om den sista. Men kör på då. :)
Tror att många inte behöver gissa. Jag vet att jag har en resa kvar detta år om inte något väldigt oförutsett inträffar men den felmarginalen kan jag leva med.

Toppen