fcx
Medlem
Årets summering. (Siffrorna från 2015 inom parentes)
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
- Hur många flygningar har du gjort? : 114 (105)
- Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 100 137 (90879)
- Vilka flygbolag har du flugit? : SK, UA, LX, LH, DY, KL, TG, NH, BA, AY, D8 (10 olika bolag)
- Nya flygplatser besökta under året? : LAX, AGP, HND, SVG, DUB (12 nya)
- Nya flygbolag testade under året? : ANA (2 nya)
- Antal hotellnätter/övernattningar? : 63 (64)
- Bästa hotellvistelse? : Hilton Tallinn. Bastusvit, bra lounge och sällskap som hade de rätta kontakterna med hotelledningen.
- Sämsta hotellvistelse? : AC Hotel SOM Barcelona. Ganska nedgånget i allmänhet. Restaurangen stängd och inget annat i närheten. Hänvisad till en McDonalds 15 min bort som var full (!) av kroppsbyggare, som alla skulle ha ett flertal burgare var. Även för att vara Spanien så var det lång väntan på maten.
- Bästa reseminnet? : Bilresa Milano-Savona. Vacker väg genom bergen, nästan ingen trafik, perfekt väder, bra hyrbil, bra bilstereo.
- Sämsta reseminnet? : Fyra timmars transfer på OSL med norsken utan lounge eller alla pendelturer med jävla Jet Time till Bremen och Billund. Svårt att välja.
- Största överraskningen? : Att Swiss business inom Europa blivit bättre och att Lufthansa business inom Europa lyckats bli ännu sämre.
- Annat "första gången" under året? :
* Första gången i Japan. Jag har inte smält intrycken än, så jag vet inte om jag vill tillbaka eller inte.
* Första First med Thai och ANA. Bägge bolagen var exakt som jag fått dem beskrivna, med undantaget att det tog fyra sekunder att få service på ANA (inte tre sekunder som alla säger).
* Första gången i SAS Plus på långdistans. Var helt klart över förväntan.
* Första gången med KLM Business inom Europa. Har varit bokad flera gånger tidigare, men alltid behövt boka av. Det var bra service.
- Analys av målen för 2016? :
* Japan Avklarat
* ANA First Avklarat
* Ta ut fler semesterdagar än jag tjänar in Misslyckats Tog bara ut 20 dagar.
- Mål för 2017? :
* Tillbaka till Australien. Det var över fem år sedan jag var där.
* Bemästra bolagets nya resepolicy som kanske träder i kraft 1/1-17.
* Ta ut fler semesterdagar än jag tjänar in.
- Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Grillkväll med 15 pers, som förmodligen aldrig skulle träffat varandra utan BC.
- Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Barcelonaresan i oktober.
- Bästa loungen: United Global First LHR
- Sämsta loungen: Håll i er nu, för nu blir det kontroversiellt. ANA Suites lounge Haneda. Jag tyckte att den var som en högst ordinär tredjepartslounge, fast med champagne. Murrig inredning, begränsat urval av mat och dryck, frånvarande personal, dåligt WiFi.
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper