Senaste nytt

Ditt reseår 2016

1. Hur många flygningar har du gjort? 39
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 62,538
  3. Vilka flygbolag har du flugit? Sas, Lufthansa, KLM, Swiss, Austrian, Aeromar, Air Canada, Thai, Eva Air.
  4. Nya flygplatser besökta under året? MEX, PAZ, VIE, HAM
  5. Nya flygbolag testade under året? Air Canada, Aeromar, Austrian.
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? 70
  7. Bästa hotellvistelse? -
  8. Sämsta hotellvistelse? -
  9. Bästa reseminnet? Vancouver, en av de bästa städerna i världen, jättetrevligt och skulle gärna flytta dit om jag fick chansen.
  10. Sämsta reseminnet? Avslutade min Asien-tur i F med en transfer på CDG, det ska jag aldrig göra igen.
  11. Största överraskningen? Hur bra det var på Eva Air intra-Asien på en A321 i C, jättetrevlig flygning!
  12. Annat "första gången" under året? Efter att i flera år bestämt mig för att flyga turbopropp har det äntligen hänt, både med en ATR-42 och en Piper P28.
  13. Mål för 2017? Fortsätta på F-spåret med hjälp av Amex 2-4-1, Sydamerika kanske? Delta för första gången på en BC-träff.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? Amex Elite vilket gav mig möjlighet till en long-haul F.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: -
  2. Bästa loungen: Förutom FCT och TG:s F-lounge i BKK får jag nog säga Senator loungen på ZRH i E-piren.
  3. Sämsta loungen: Alltjämt Servicair loungen på AMS.

1. Hur många flygningar har du gjort? : 109
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 145 659
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, THAI, Finnair, Qatar Airways, Qantas Airways, Fiji Airways, British Airways, Lufthansa, Malaysian Airlines, Turkish Airlines, flydubai, Swiss
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Melbourne, Cairns, Brisbane, Nadi, Sydney, Bandar Seri Begawan, Istanbul Ataturk, Skopje, Washington Dulles, Vientiane, Dubai Al Maktoum, Kuwait
  5. Nya flygbolag testade under året? : Qantas Airways, Fiji Airways, Turkish Airlines
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 95
  7. Bästa hotellvistelse? : Sofitel Melbourne – fantastisk lounge!
  8. Sämsta hotellvistelse? : Har inte haft någon dålig vistelse.
  9. Bästa reseminnet? : Sommarsemestern på Bali. Skön träning på förmiddagarna, kondition, styrka, yoga och aquarobics. Slappa med bok i solstolen på eftermiddagarna. Drinkprovning och cigarr på kvällarna.
  10. Sämsta reseminnet? : Har inget dåligt reseminne.
  11. Största överraskningen? : Vid min första flygning med SAS longhaul (CPH-ORD) som EBD när Courtesy upgrade införts blev jag uppgraderad till Plus, därefter blev jag uppgraderad till Business vid gate. På återresan blev jag uppgraderad till Plus vid gate.
  12. Annat "första gången" under året? : British Airways B787-9 i First.
  13. Mål för 2017? : Trillade ner till EBG i oktober – vill komma upp till EBD igen.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Qatars kampanj i januari.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Monks!
  2. Bästa loungen: First Class Terminal, Frankfurt.
  3. Sämsta loungen: Airline Lounge, Vientiane.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

1. Hur många flygningar har du gjort? : 33 segment
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 48644 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Sas, British Airways
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Östersund, Peking, Los Angeles, Hong Kong,
  5. Nya flygbolag testade under året? : British Airways
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 13
  7. Bästa hotellvistelse? : Conrad Hong Kong
  8. Sämsta hotellvistelse? : Hilton Stockholm levde inte upp till förväntningarna tyvärr...
  9. Bästa reseminnet? : Många trevliga resor i år. Loungeresa till LHR, BC-resa till Hong Kong, Peking var trevligt och även LA. Får nog ändra mig till att alla resor varit trevliga i år!
  10. Sämsta reseminnet? : Flygresa till Stockholm och tillbaka när man är förkyld är inget trevligt :(
  11. Största överraskningen? : Att Sas nya Business var precis så trevlig som jag tänkt mig
  12. Annat "första gången" under året? : Sas nya Business på A330, skaffat Priority Pass, första gången i Kina, första gången jag fått sitta kvar på ett plan när jag egentligen skulle byta (ARN-UME-GOT med samma plan :p)
  13. Mål för 2017? : Flyga F (om jag räknat rätt så är första amex-voucern fixad), skaffa en rimlig hotellstrategi, byta jobb till ett mer resande jobb.
  14. Mål från 2016? : Återkvala EBD (enligt plan blir det EBD i slutet av februari), first First (att det ska vara så svårt för mig att boka F...)
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Priority Pass
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Hong Kong-resan
  2. Bästa loungen: Star Alliance Lounge LAX
  3. Sämsta loungen: Manchester Aspire (den som Sas använder)

1. Hur många flygningar har du gjort? : 131
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 52571 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, LH, AB, Norweigan, Swiss
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Chicago
  5. Nya flygbolag testade under året? : AB
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : ~100
  7. Bästa hotellvistelse? : -
  8. Sämsta hotellvistelse? : -
  9. Bästa reseminnet? : -
  10. Sämsta reseminnet? : -
  11. Största överraskningen? : -
  12. Annat "första gången" under året? : -
  13. Mål för 2017? : Mer long-haul och mindre domestic och inget mer Scandic :)
  14. Mål från 2016? : -
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : -
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: -
  2. Bästa loungen: -
  3. Sämsta loungen: -

1. Hur många flygningar har du gjort? : 35
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 31002 NM, 35677 Imperial Miles, 57416 km
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : KLM, British Airways, Lufthansa, Emirates, Germanwings, Air Berlin, Austrian, Brussels Airlines, Air Dolomiti
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Skopje Alexander the Great (SKP)
  5. Nya flygbolag testade under året? : Emirates
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : ca 20
  7. Bästa hotellvistelse? : Embassy Suites Montreal, uppgraderad till Svit.
  8. Sämsta hotellvistelse? : Conrad Bangkok, rummet var inte klart när jag kom och jag fick vänta i två timmar i hotellbaren.
  9. Bästa reseminnet? : En galen lördag i BA:s Galleries South lounge med ett gäng likasinnade.
  10. Sämsta reseminnet? : GOT-BRU kl 0655 - fakirflyg, remote stand och mittsäte, en treenighet i jävlighet.
  11. Största överraskningen? : Skopje, fin stad och trevliga människor.
  12. Annat "första gången" under året? : Första besöket i nya satellitterminalen i München.
  13. Mål för 2017? : Oklart.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Ovan nämnda lördag i BA-loungen.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Se ovan.
  2. Bästa loungen: Emirates Business Lounge.
  3. Sämsta loungen: Ingen som sticker ut.
Great Circle Mapper

Last edited:
  1. Hur många flygningar har du gjort? : Ca 30
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : vet ej
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Lufthansa, Swiss, Atlantic Airways, Alaska Airlines
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Montreal, Seattle, Los Angeles, Vágar, Orlando
  5. Nya flygbolag testade under året? : Atlantic Airways, Alaska Airlines
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : kanske 25 nätter
  7. Bästa hotellvistelse? : Grand Floridian Hotel, Disney World, Orlando
  8. Sämsta hotellvistelse? :
  9. Bästa reseminnet? : Sommarresan i bil (inkl AutoZug) till Alba i Italien och Schweiziska alperna.
  10. Sämsta reseminnet? : Magsjuk på hemresan från Bangalore i Lufthansa F, kräktes både under flyg och i FCL i Frankfurt. Inte alls som jag hoppats.
  11. Största överraskningen? :
  12. Annat "första gången" under året? : Flyga First Class (Lufthansa o Swiss), Marriott Gold, Amex Elite, 2-4-1
  13. Mål för 2017? : Behålla EBG
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Amex Premium/Elite/2-4-1, åka First Class

Bonusfrågor:

1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse:
  2. Bästa loungen:FCL i Zürich
  3. Sämsta loungen:

Jag bläddrar helt enkelt bara tillbaka till 1 januari i min Filofax. Sen flyger jag heller inte varje vecka, så det är inte så jobbigt att skriva ner.

// Hälsningar från 1997 (nä, jag är inte så analog i övrigt)

Toppen