Senaste nytt

Diskussion om värvning på forumet

En till tanke... Gar det inte ha en forumdel som heter "Amexvarvning", sa far varje person som soker bli varvad skapa en ny trad? Kan folk anvanda bottar med ett sadant upplagg ocksa?

Om detta ar mojligt, gar det att tvinga att varje forfragan/trad har en omrostning/poll, och att traden automatiskt ar last?
Om man kombinerar ett värvningsforum med en icke-botverifiering för att få posta överhuvudtaget så tar det ju död på botarna.

Om man kombinerar ett värvningsforum med en icke-botverifiering för att få posta överhuvudtaget så tar det ju död på botarna.
Om man tror det så har man aldrig jobbat med webbprogrammering och olika typer av informationsinhämtning/publicering. Eller så är man bara härligt naiv!

Det finns hur många tjänster som helst, där det sitter främst östasiater och löser "icke-botverifieringar" på löpande band, hela fabriker med arbetare framför sina datorer som inte producerar annat än att klicka igenom dessa. Hos exempelvis death by captcha kan man köpa 10 000 "successfully solved" captchas för $13.90 USD. Det är $0,00139 USD eller ca 1,25 svenska ören per framgångsrikt löst captcha. Det tar mellan 5-10 sekunder att få en sådan verifiering löst åt sig. På så sätt kan man bygga systematisering och automatisk informationsinsamling även av sådant som någon försöker skydda bakom captchas.

Att posta en länk utan att någon har bett om det strider mot AMEX värvningsregler och bör väll inte systematiseras. Reglerna är tydliga att det krävs att personen i fråga bett om att bli värvad.

Jag tror inte lösningen ligger i att styra upp hur folk bjuder in, utan att det snarare ligger i att premiera att nya kortmedlemmar väljer de som bidrar. Jag tror att majoriteten väljer någon som dom tycker bidrar. Det är ju trots allt deras val. Om dom tar första bästa länken, so what?

Om man vill begränsa botar, vilket jag är helt för då det inte bidrar alls, finns det många bra tekniska lösningar.

32e0f2ccce67e43e2cd5f32b66f68b0a.png

Att posta en länk utan att någon har bett om det strider mot AMEX värvningsregler och bör väll inte systematiseras. Reglerna är tydliga att det krävs att personen i fråga bett om att bli värvad.

Jag tror inte lösningen ligger i att styra upp hur folk bjuder in, utan att det snarare ligger i att premiera att nya kortmedlemmar väljer de som bidrar. Jag tror att majoriteten väljer någon som dom tycker bidrar. Det är ju trots allt deras val. Om dom tar första bästa länken, so what?

Om man vill begränsa botar, vilket jag är helt för då det inte bidrar alls, finns det många bra tekniska lösningar.

Det där syftar till att du inte ska skicka spam till alla du känner och be dem använda din länk. De kommer knappast klaga om folk skulle posta sina länkar på ett publikt forum.

Det där känns som några gamla regler, de skriver ju nu som jag postade ovan att man får lägga ut den var man vill, t ex Twitter, vilket är ännu mer spam enl mig

Vad sägs om något av följande tre förslag:

a) EN lång tråd, där de som vill får skriva in sin länk med en beskrivning varför du ska välja just min länk?
b) Ett litet databashack, som slumpar fram en av våra användares länkar för värvning?
c) En lång lista, där den översta värvningslänken väljs och man sedan hamnar sist i listan igen med sin länk?

Alla sätt är väl bättre än det som är nu.

Det där känns som några gamla regler, de skriver ju nu som jag postade ovan att man får lägga ut den var man vill, t ex Twitter, vilket är ännu mer spam enl mig
Det är en printscreen samma minut som jag postade det. Står i både appen och på hemsidan när man klickar på ”villkor för värvning”.

Toppen