Senaste nytt

Diskussion om värvning på forumet

Hela denna diskussion har ju uppstått för att man tydligen inte kan lita på alla.
Ja, det är en tråkig värld vi lever i. Även BC drabbas tydligen. Men min poäng är att bara för att det finns några dåliga ägg så behöver vi inte avstå från att hjälpa varandra att tjäna lite extra poäng. Och som någon redan påpekade, varför ska Mod ha som uppgift att vara skiljedomare?

Helt ok men bara nyfiken på vad som fick er att inte helt förbjuda värvning här?
Det går inte att stoppa helt, en post så skickas massor av pm. Att helt förbjuda det gynnar nog ingen i slutändan men om det fortsätter att vara problem är det kanske något man måste överväga.
Tanken har aldrig varit att folk ska tjäna pengar på andra medlemmar eller liknande. Om det bara är värvning utan några andra medel inblandade känns det ändå ok kan jag tycka.

Jag har varit medlem sedan 2011 och ser forumet som en ovärderlig källa till information och kunskap som har sparat in hundratusentals kronor till mig. Att då dessutom försöka tjäna promille av detta genom diverse värvningar tycker jag inte är i linje med ursprungstanken i forumet. Håller helt med @agehall att eventuell värvning sker manuellt när man träffas. Marockansk basar, hästhandel eller bonnaktion skapar bara besvär för ideelt arbetande moderatorer.
Föreslår direkt att hela Marknadsplatsen läggs ner omedelbart innan forumet riskerar en vändning mot vilken som helst loppmarknad

@palmem (och övriga moderatorer). Tack för arbetet ni lagt mer med att sätta upp dessa regler. Uppskattas och ser bra ut som en test tillsvidare tycker jag.

Toppen