Senaste nytt

Diskussion om resor för att se NFL/NHL/NBA/MLB/övrig sport på plats i USA

Jag ska till New York med frugan nästa månad och är sugen på att titta på NHL-hockey. Funderar på att se Rangers möta Winnepeg och San Jose hemma. Det jag funderar på är, var köper man biljetter någonstans? Jag sitter på Ticketmaster och tittar på biljetter på Rangers vs Winnepeg 12 november. Det finns hur mycket platser som helst lediga.

Jag ska till New York med frugan nästa månad och är sugen på att titta på NHL-hockey. Funderar på att se Rangers möta Winnepeg och San Jose hemma. Det jag funderar på är, var köper man biljetter någonstans? Jag sitter på Ticketmaster och tittar på biljetter på Rangers vs Winnepeg 12 november. Det finns hur mycket platser som helst lediga.
Jag brukar använda Ticketmaster när jag köper biljetter i USA och i NY finns det ett ställe som heter TKTS på Timessquere som säljer biljetter till alla olika evanemang i NY (sport, teater etc) Där brukar vara lång kö men kan vara lite billigare om man köper till samma dag.
Via Ticketmaster kan man köpa återlämnade biljetter som kan vara lite billigare. Funkar hur bra som helst och jag hara bara laddat ner biljetterna i appen och haft dom där.

Har både köpt och sålt biljetter på Viagogo utan problem. Numer får inte säljaren några pengar förren köparen validerat att biljetterna var äkta.
Men det är inte alltid lätt att veta NÄR man ska köpa sin biljetter. I USA är det mycket vanligare med andra hands försäljning. Ska gå på UFC 309 i NY i november. Priserna låg på 10k och upp innan biljettsläppet. Intresset för biljetter visade sig svalt och nu ligger dom på ca 4K.

Jag brukar använda Ticketmaster när jag köper biljetter i USA och i NY finns det ett ställe som heter TKTS på Timessquere som säljer biljetter till alla olika evanemang i NY (sport, teater etc) Där brukar vara lång kö men kan vara lite billigare om man köper till samma dag.
Via Ticketmaster kan man köpa återlämnade biljetter som kan vara lite billigare. Funkar hur bra som helst och jag hara bara laddat ner biljetterna i appen och haft dom där.

Tusen tack.

Jag är en tidigare hockeyspelare och har fortsatt ett brinnande intressen för sporten. När jag går på hockey, om det är i Kanada, USA eller Sverige så vill jag ha platser där jag ser pucken och inte behöver en kikare. Jag ser att det kostar ganska rejält att sitta på långsidan, 10 000 för två biljetter för en match när frugan och jag är där. Vill nämligen inte sitta på rad 40-50 utan rad 8-14 kanske.

Jag kommer att boka via Ticketmaster. Ser många bra platser men det är som du säger "resale".

Tusen tack.

Jag är en tidigare hockeyspelare och har fortsatt ett brinnande intressen för sporten. När jag går på hockey, om det är i Kanada, USA eller Sverige så vill jag ha platser där jag ser pucken och inte behöver en kikare. Jag ser att det kostar ganska rejält att sitta på långsidan, 10 000 för två biljetter för en match när frugan och jag är där. Vill nämligen inte sitta på rad 40-50 utan rad 8-14 kanske.

Jag kommer att boka via Ticketmaster. Ser många bra platser men det är som du säger "resale".
Ja jag har också förflutet i hockeyns värld och tänker samma som dig. Men det är i Garden bra sikt från dom flesta platserna men visst vissa kommer man en bit ifrån isen. Jag har dock alltid fått med mig det jag vill av mina besök.
Lycka till med biljetterna.

Vet inte om andra råkat ut för detta, men igår köpte jag biljetter till Miami Heat på Ticketmaster (deras officiella kanal) till match senare på kvällen. När jag sen skulle ladda ner biljetterna gick det inte att göra på webbsidan, utan endast i appen. Men jag har den svenska appen, och där kan man inte se amerikanska biljetter.

Den amerikanska appen är dock inte tillgänglig om man har ett Apple Pay-konto i Sverige. För att registrera ett amerikanskt konto behöver man ange ett amerikansk telefonnummer som man får en verifieringskod på. Man måste dessutom säga upp alla prenumerationer man har på sitt nuvarande svenska konto.

Som tur var hade jag med en gammal android där jag kunde installera den amerikanska Ticketmaster appen med en apk-nedladdning.

Sen är det en annan historia att Ticketmaster tog betalt två gånger.

Vet inte om andra råkat ut för detta, men igår köpte jag biljetter till Miami Heat på Ticketmaster (deras officiella kanal) till match senare på kvällen. När jag sen skulle ladda ner biljetterna gick det inte att göra på webbsidan, utan endast i appen. Men jag har den svenska appen, och där kan man inte se amerikanska biljetter.

Den amerikanska appen är dock inte tillgänglig om man har ett Apple Pay-konto i Sverige. För att registrera ett amerikanskt konto behöver man ange ett amerikansk telefonnummer som man får en verifieringskod på. Man måste dessutom säga upp alla prenumerationer man har på sitt nuvarande svenska konto.

Som tur var hade jag med en gammal android där jag kunde installera den amerikanska Ticketmaster appen med en apk-nedladdning.

Sen är det en annan historia att Ticketmaster tog betalt två gånger.
Jo, har varit ett problem länge men går att komma runt genom att lägga biljetterna i wallet (då har man tillgång till dessa även offline).

Edit. Jag har iPhone

Jag har också iPhone men har inloggning på både US och SE. Änvänder samma inloggningsuppgifter på båda utan problem. Har aldrig varit med om att dom dragit pengar 2ggr dock.

Jag har också iPhone, men kunde inte lägga till min Wallet från webbläsaren. När jag öppnade biljetten stod det att man kunde lägga till I Wallet, men fanns ingen knapp eller länk. När jag väl fick upp appen på gamla telefonen så såg det likadant ut, men med knapp för wallet (Google wallet då).

Angående dubbel debiteringen försökte jag ringa deras kundtjänst. Efter att ha förklarat vad som hänt blev jag vidarekopplad men gav upp efter 30 minuter. Gick istället in till chatten som är länkad i biljetten och skrev mitt problem. De bekräftade att det var fel och gav ett annat telefonnummer. Tre minuter senare hade jag pratat med en handläggare som sa att de skulle göra en refund och att jag borde få tillbaka pengarna inom en vecka.

Toppen