Senaste nytt

Diskussion om resor för att se NFL/NHL/NBA/MLB/övrig sport på plats i USA

jerixon

Medlem
Sport i USA är ju mer en upplevelse än insatta och hängivna supportrar/åskådare. Oavsett vad ni väljer kommer det vara en kul upplevelse.

Nu föredrar ju jag personligen hockey framför basket. Hur är försäsong i basket? Kommer det vara utsålt eller bara fåtal där? Kommer lagen ge 100%?
Av den anledningen skulle jag personligen välja NHL då det är en riktig match och ingen försäsongsmatch.
Att se Rangers i MSG är en upplevelse i sig, blir inte mer ikoniskt än så.
Precis så.
Försäsong är ingr vidare. Ings stärnor spelar och lagen bryr sig ej.
Jag är extremt stort basketfan så jag kanske hade gått oavsett, men inget för en "normal" o göra där.
 

Islamorada

Medlem
Ska till USA i december och är sugen att se Rangers-Blues i MSG. Sitter inte på så överdrivet stor budget och ser att billigaste biljetterna via officiella återförsäljarna ligger på cirka $110. Är det att ställa in sig på eller finns det andra vägar att få ner priserna en aning (typ köpa på gatan eller andra kanaler)?

Jag har använt Stubhub ett antal gånger innan till idrottsarrangemang i USA. Ser att det finns biljetter till den matchen för ca 900kr. Lite billigare i allafall.
Det brukar vara säsongare som inte kan gå. Värt att kolla in.
 
Jag sparade ju flera hundra jämfört med dig på Henkes tröjmatch genom att köpa samma dag.

Samma dag eller utanför arenan. Många av biljetterna säljs av privatpersoner som köper flera säten bredvid varandra(säsongskort)och tjänar pengar på det. Så har du tur så säljs det en 3a eller 4a för de inte kan gå eller vill tjäna lite pengar.

Mycket nöje, det är både dyrt och kul att gå på sport på MSG
Tack för all värdefull kunskap! Är det fortfarande via ticketmaster eller någon av de siter som riktat in sig på andrahandsmarknaden när man köper samma dag?
 

FredrikW

Medlem
Tips på sportbar med bra stämning kring MSG?
Visar sig att Rangers tar emot Devils på lördag i första slutspelsrundan på lördag när jag är på plats.
Detta derby driver upp priserna en bra bit över vad jag är beredd att betala, men skulle gärna se matchen på någon sportbar med bra stämning i närheten om någon har tips på en sådan.
 

Tonton

Medlem
Tips på sportbar med bra stämning kring MSG?
Visar sig att Rangers tar emot Devils på lördag i första slutspelsrundan på lördag när jag är på plats.
Detta derby driver upp priserna en bra bit över vad jag är beredd att betala, men skulle gärna se matchen på någon sportbar med bra stämning i närheten om någon har tips på en sådan.

Stout, som ligger precis runt hörnet till MSG. https://goo.gl/maps/hWAaAw6NRwTWcTG5A - Riktigt trevligt!

Senast jag var där tillsammans med @sembl och @Concorde så kom Ryan Lindgren med familj in på baren efter matchen. Så även spelarna hänger där ibland :)
 

Nicasp

Medlem
Tips på sportbar med bra stämning kring MSG?
Visar sig att Rangers tar emot Devils på lördag i första slutspelsrundan på lördag när jag är på plats.
Detta derby driver upp priserna en bra bit över vad jag är beredd att betala, men skulle gärna se matchen på någon sportbar med bra stämning i närheten om någon har tips på en sådan.
+1 på Stout, trevligt ställe
Finns också Haymaker Bar and Kitchen i närheten. Riktigt bra ställe med bra mat och ölutbud
 
Toppen