Senaste nytt

Diskussion om Norwegians aktiekurs

«Nye» Norwegian trenger to milliarder ekstra hvis krisen varer over nyttår | DN
Onsdag morgen la Norwegian frem prospektet for investorene, og her kommer det frem flere detaljer for hvordan «Nye» Norwegian
skal se ut etter koronakrisen.

Norwegians nye storeier: Sa ja fordi staten ga lånegaranti – E24
Norwegians redningsplan kommer til å gjøre leasingselskapet Aercap til en av Norwegians største aksjonærer. Ledelsen i leasingselskapet bekrefter at de motvillig godtok flyselskapets redningsplan.

Nyemissionspriset blev 1NOK. Fortsatt handel för över 4NOK på Oslo-börsen ser det ut som.
Det är väl en riktad nyemission så teckningskursen kan ju vara en helt annan än kursen på börsen. Finns väl folk som tror att Norwegian kommer överleva och därför anser 4kr vara ett OK pris för en miljarddel av bolaget eller hur många aktier det nu blir i slutändan

Det är väl en riktad nyemission så teckningskursen kan ju vara en helt annan än kursen på börsen. Finns väl folk som tror att Norwegian kommer överleva och därför anser 4kr vara ett OK pris för en miljarddel av bolaget eller hur många aktier det nu blir i slutändan
50% är riktad till existerande ägare, 50% är öppet.

Dom har aldrig fått en krona av mig privat varken som resenär eller aktieköpare och så fortsätter jag :)

Finns åtskilliga som skulle vilja ha det valet även när det gäller SAS, men så här det ju inte varit historiskt. Till SAS har alla skattebetalare fått betala även fast de inte köper några resor eller aktier :(

Snyggt självmål :)

Finns åtskilliga som skulle vilja ha det valet även när det gäller SAS, men så här det ju inte varit historiskt. Till SAS har alla skattebetalare fått betala även fast de inte köper några resor eller aktier :(

Snyggt självmål :)

SAS är viktigt för Sveriges infrastruktur. Många av oss är stolta över SAS, nöjda med att vi har ett flygbolag som grundades för över 70 år sedan. Jag jobbar inom IT och har sagt till min arbetsgivare att jag bara flyger SAS/STAR Alliance, precis som jag gör privat. Aldrig en enda krona till DY eller liknande lågprisbolag.

Toppen