För mig som inte har koll på detta, var följer man lättast deras aktiekurs. Googlade lite och ser ingen 37% drop idag, eller ska man titta på den gröna stapeln ute till vänster? som typ går utanför diagrammet?Dagen börjar med -37.19%
Kan vara svårt fånga på graf eftersom den i callen öppnade så lågt. Lättast se om man drar ut på en veckosyn.För mig som inte har koll på detta, var följer man lättast deras aktiekurs. Googlade lite och ser ingen 37% drop idag, eller ska man titta på den gröna stapeln ute till vänster? som typ går utanför diagrammet?
Visa bifogad bild 86942
För mig som inte har koll på detta, var följer man lättast deras aktiekurs. Googlade lite och ser ingen 37% drop idag, eller ska man titta på den gröna stapeln ute till vänster? som typ går utanför diagrammet?
Visa bifogad bild 86942
Teckningsrätterna har ett värde för nuvarande aktieägare så det värdet bör läggas till dagens aktiekurs. Kjos sålde sina för 15 kronor styck och varje gammal aktie ger två teckningsrätter.De har med andra ord tappat 50% av börsvärdet senaste veckan. Blev ju helt klart tydligare på avanza.
Precis, dagens handel är utan att få teckningsrätt.Aksjekursen er ned fra 91 til 59 kroner for øyeblikket, men handles jo i dag uten rett til tegningsretter. Justerer man for disse får man grafen du legger ut.