Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Linmet

Medlem
Fortsätt ring säger jag. Det är sas som måste boka om och enligt vad jag fått höra har ni 15 dagar på er och väljer man avboka förlängs eventuellt utgången voucher med 30 dagar.
Jag gjorde rätt många huac men tillsist löste en agent flygen jag kunde se tillgänglighet på.
 

Senator

Moderator
Någon som vet varför man inte kan boka Cypern, larnaca för eurobonuspoäng?

Kan du definiera "inte kan"? Jag ser att Lufthansa, Swiss, Austrian och Aegean alla erbjuder rutter till LCA. Jag ser också platser på Star Alliance onlinebokningen på SAS.se. Så lite mer problemdefinition skulle nog underlätta.
 

A87

Medlem
Kan du definiera "inte kan"? Jag ser att Lufthansa, Swiss, Austrian och Aegean alla erbjuder rutter till LCA. Jag ser också platser på Star Alliance onlinebokningen på SAS.se. Så lite mer problemdefinition skulle nog underlätta.
Sorry, jag var otydlig. Ställer om min fråga. Varför kan man inte boka SAS-bonusresa till Cypern? De har ju resor dit för pengar men inte en enda bonusresa?
 

Senator

Moderator
Sorry, jag var otydlig. Ställer om min fråga. Varför kan man inte boka SAS-bonusresa till Cypern? De har ju resor dit för pengar men inte en enda bonusresa?

Jag hittar en SK-avgång i juni på tisdagar som är B737-700 och 0 inventory, annars hittar inte jag någon SAS-flyg alls. När hittar du SAS-flyg som är bokningsbart för cash?
 

A87

Medlem
Jag hittar en SK-avgång i juni på tisdagar som är B737-700 och 0 inventory, annars hittar inte jag någon SAS-flyg alls. När hittar du SAS-flyg som är bokningsbart för cash?
 

Attachments

  • 20220221_163028.jpg
    20220221_163028.jpg
    90,5 KB · Visningar: 97

A87

Medlem
Jaha, va fasiken. Det är inte ens SAS som flyger. Lufthansa... det förklarar saken. Jag tänkte inte ens tanken att det var ett annat flygbolag
 

Davvelavve

Medlem
Jag har fortfarande problem med att betala skatterna till en SAS award. I torsdags sa hon att jag skulle få mail med betallänk, har aldrig fått något mail.

Igår på morgonen ringde jag igen, skulle då få ett SMS med betallänk, vilket inte heller har kommit.
På bokningen online står det: "Vi har inte avslutat utfärdandet av biljetter för alla flygningar i denna bokning. Slutför betalningen eller kontakta SAS Customer Service för att få hjälp."
Det har jag gjort två gånger nu. Orkar inte sitta och ringa varannan dag för att betala 100kr extra i skatt...

Det nya SAS awards: Boka men kom ej iväg för du kan inte betala skatterna.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Philip G

Medlem
Ringde precis in för att göra en mindre förändring av befintlig bokning.
I nuläget kommer vi att resa följande route:

ARN-BKK-SYD-WLG
WLG-SYD-ICN-IST-MUC-ARN

Den är något omständig, och dessutom är MUC-ARN med Lufthansa i eco. Nyss såg jag att det var möjligt att byta till IST-CPH-ARN, där sista benet är med SAS, och således tillgängligt redan nu i Business. Så varför inte tänkte jag, och ringde in.

Jag fick besked att det skulle addera på ytterligare 1040:- per person i skatt för det enkla bytet MUC -> CPH.
Den totala skattekostnaden för hela resan blev inte mer än 2000:- per person, så det skulle vara en ökning med 50%? Det faller ju på någon form av rimlighetslogik tänker jag? Kan det vara så? Kan de räknat fel? Jag tänker snarare att vi borde spara in på skatten?
 
Toppen