Jag lyckades boka 2 platser i nya kabinen från Tokyo till Frankfurt i höstas, genom metoden "ringa många gånger". Det tog mig ganska många försök. Flera datum som det såg ut som att det skulle finnas 2 platser, hade inte 2 platser att boka. Så jag bokade hemresan först när det väl gick att boka, och byggde sedan på med ditresan. Just nu är det bokat Air China First, för att testa. Kan vara intressant.Ni som lyckas med konststycken att boka ANA F eller SAS C till Tokyo, vad har ni för taktik? Boka one way och bygga på med hemresa?
Jag bokade samma dag som biljetter släpptes med ANA F, var ingen stress då dessa låg kvar några dagar.Ni som lyckas med konststycken att boka ANA F eller SAS C till Tokyo, vad har ni för taktik? Boka one way och bygga på med hemresa?
Borde nämnt det vitala delen att det är 2st platser jag sökerJag bokade samma dag som biljetter släpptes med ANA F, var ingen stress då dessa låg kvar några dagar.
SAS Business så har du väl ett fönster på några sekunder efter släpp tills någon har bokat dom generellt sätt.
Ja, boka alltid utresa först och lägg på hemresan när det släpps. De 150 kronor det kostar att ändra är peanuts i sammanhanget om du bokar First.Borde nämnt det vitala delen att det är 2st platser jag sökerSer att det finns 2st ANA F vid släpp ibland, men de ryker innan släpp för retur...? Tänkte därför om man ska försöka boka en enkel och bygga på, men nya regler kanske sätter stopp för den manövern?
Ni som lyckas med konststycken att boka ANA F eller SAS C till Tokyo, vad har ni för taktik? Boka one way och bygga på med hemresa?
Hjälpte idag en vän att boka sin första bonusresa med Star Alliance med en 2-4-1 voucher med utresa i slutet av januari 2022.
Det blev:
ARN-FRA i eco, FRA-YYC business, YYC-YVR eco
YVR-LHR business, LHR-FRA eco, FRA-ARN eco.
Agenten sade att man inte får ta med sig bagage som att man reser i business (dvs 2st 32kg) för att alla leg inte är i business, jag har tidigare själv med endast det långa benet i business och resten i eco alltid fått bagage som business.
Stämmer detta?
Agenten sade att man inte får ta med sig bagage som att man reser i business (dvs 2st 32kg) för att alla leg inte är i business, jag har tidigare själv med endast det långa benet i business och resten i eco alltid fått bagage som business.
Det finns en regel om Most Significant Carrier, dock gäller annorlunda till USA.Tror inte det stämmer alls. Aldrig vart med om det..
Jag bokade 2 enkelresor med SAS C. Ditresan bokades typ 00.01 och hemresan 16.01![]()