Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Bra där! Men insåg efter att jag bokat min resa att Etiopien är en jäkla omväg till Argentina. Blir nog ombokning senare...

Ja det är en jättelång omväg, eventuellt så bokar jag om resan om det dyker upp något. Dock skönt att ha något bokat!
Det blir en resa för mig och min bästa vän sedan 36 år tillbaka. Vi har inte haft så mycket tid för varandra senaste åren så därför känns det bra att kunna få till denna bokning.
Vi kommer att ta en revenue till Rio de Janeiro för lite sol och bad kalla Brahma vid Copacapana.
Jag såg att det kostar ca 1000-lappen/natt på Hilton vid Copacabana. Det är ju taget.

Ja det är en jättelång omväg, eventuellt så bokar jag om resan om det dyker upp något. Dock skönt att ha något bokat!
Det blir en resa för mig och min bästa vän sedan 36 år tillbaka. Vi har inte haft så mycket tid för varandra senaste åren så därför känns det bra att kunna få till denna bokning.
Vi kommer att ta en revenue till Rio de Janeiro för lite sol och bad kalla Brahma vid Copacapana.
Jag såg att det kostar ca 1000-lappen/natt på Hilton vid Copacabana. Det är ju taget.
Gött! Missa inte Buenos Aires bara. Jag älskar den stan. Rio är inte lika nice.

Nyårsresan bokad i fredags efter ett gäng ombokningar för att flytta datum framåt en dag i taget i takt med att SAS släppt awardplatser!

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm Arlanda (ARN)
Destination: Tokyo Haneda (HND)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & Retur
Antal poäng (per person): 60 000 (FlyPremium)
Skatter&avgifter (per person): 1024 kr (novemberbokningen kostar 512, exakt dubbla kostnaden nu, pga "säsong" enl. kundtjänst)
Antal resenärer: 2
När: 28dec21 - 01jan22
Bokad: Februari 2021

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Spännande med ”säsongskänsliga” skatter, är detta något nytt?

• Gilla
Reactions: El0
Spännande med ”säsongskänsliga” skatter, är detta något nytt?

Haha, högst oklart. Båda bokades på hemsidan, bokade först för att säkra platserna, sedan ringde jag och frågade vad prisskillnaden beror på och fick till svar att det är en annan "säsong" (???).

Söker jag samma datum nu (plus) kostar Decemberresan 1134.
Novemberresan samma (go ut, sedan sån best availability award hem, så kanske inte riktigt är jämförbart).

Är nog inne på det @palmen säger, "datorn glömde nåt". :) jaja, bara tacka och ta emot.

Om man inkommer på LHR och ska vidare till HND i First, vilken lounge får man då? Om det finns flera alternativ undrar jag om det är värt att ha lite väntan i LHR om man får tillgång till något trevligt. Både när man reser ut och tbx.

Om man inkommer på LHR och ska vidare till HND i First, vilken lounge får man då? Om det finns flera alternativ undrar jag om det är värt att ha lite väntan i LHR om man får tillgång till något trevligt. Både när man reser ut och tbx.

Här kan du söka och se vilka olika lounger som finns att välja mellan och vad du har tillgång till;
Lounges - Star Alliance (bläddra ganska långt ner på sidan).

På LHR kan det vara värt att spendera lite extra tid är min uppfattning!

Air Canada Maple Leaf Lounge
Departure Level,Between gate B44 and B46

Lufthansa Business class lounge och Lufthansa Senator Lounge
level 5,departure area

SilverKris Lounge (Business Class) & SilverKris Lounge (First Class)
Departure Level,Next to World Duty Free

United Club
Departure Level,Across from gate 46

Uniteds och SilverKris var mina favoriter från mitt senaste besök. Dock är flertalet av dem stängda idag (p.g.a. Covid-19, men jag antar att du inte tänker åka i närtid).

Här kan du söka och se vilka olika lounger som finns att välja mellan och vad du har tillgång till;
Lounges - Star Alliance (bläddra ganska långt ner på sidan).

På LHR kan det vara värt att spendera lite extra tid är min uppfattning!

Air Canada Maple Leaf Lounge
Departure Level,Between gate B44 and B46

Lufthansa Business class lounge och Lufthansa Senator Lounge
level 5,departure area

SilverKris Lounge (Business Class) & SilverKris Lounge (First Class)
T2B
Departure Level,Next to World Duty Free

United Club
Departure Level,Across from gate 46

Uniteds och SilverKris var mina favoriter från mitt senaste besök. Dock är flertalet av dem stängda idag (p.g.a. Covid-19, men jag antar att du inte tänker åka i närtid).

Tack så mycket! Nej det är bokat för Dec i år. :)

Toppen