Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

chazzie

Medlem
Är det så? Har tyvärr missat en del på BC, ca 1 år om inte mer. Känns gött att vara tillbaka. Vi funderar på att dra vidare till Cancun eller Belize, men nu när du skriver så blev jag allt för nyfiken :)

Absolut! Jag är ganska säker på att det ska finnas reserapporter därifrån på forumet om du söker lite, så lägg gärna några dagar där om ni har möjlighet!
 
Är det så? Har tyvärr missat en del på BC, ca 1 år om inte mer. Känns gött att vara tillbaka. Vi funderar på att dra vidare till Cancun eller Belize, men nu när du skriver så blev jag allt för nyfiken :)

Absolut! Jag är ganska säker på att det ska finnas reserapporter därifrån på forumet om du söker lite, så lägg gärna några dagar där om ni har möjlighet!
@bnr och @Jonas C besökte Mexico City, men jag vill minnas att de valde att åka från Munchen istället: Liverapport - Till Mexico City med Lufthansa First | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Gerad88

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Swiss
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm och Paris
Destination: Chicago
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och retur
Antal poäng (per person): 65 000 poäng (två vouchers)
Skatter&avgifter (per person): 1350 kr från Stockholm och 1750 från Paris.
Antal resenärer: 4
När (avresans tidpunkt): Augusti 2019
Bokad: Oktober 2018


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Ska försöka boka inrikes vidare från Chicago till San Francisco om det släpps annars blir det betald biljett.

Jag skulle boka om hemresan för mig och min fru så att vi skulle åka hem samma dag som våra vänner, men då hade de varit tvungna att boka av min bokning som jag har just nu. Då hade jag fått betala 150kr per person för att ändra en bokning samt betala 450kr service avgift igen (som jag inte får tillbaka från förra bokningen)

Dyr ändring 600kr per person :(
 

Isak21

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Miami
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 50 000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 895 kr (+151 kr infant)
Antal resenärer: 2 + infant
När (avresans tidpunkt): Mars 2019
Bokad: November 2018

Det var inte helt lätt att hitta SAS Business T/R till Miami. Även om det släppts en del utresor 120 dagar innan så har det nästan varit helt tomt på hemresor. Men om man spanar på förmiddagarna så dyker det faktiskt upp hemresor ibland (om än ej långvarigt), och jag lyckades knipa en T/R med lämplig reslängd på 1 vecka för lite sol och bad när det är snöslask här hemma.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Flighter:
ARN-CPH - SAS - A320 - Plus
CPH-MIA - SAS - A340-300 - Business
MIA-CPH - SAS - A340-300 - Business
CPH-ARN - SAS - B737-800 - Plus

Var de duuuu som bokade hem 25:e mars??? Travelhacks skickade ut om det 16:48 men då var det ju för sent. Om de nu var det. Annars knep någon annan det snabbt.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Air China, United
Kabinklass: Business (förutom den sista sträckan Peking-Shanghai i Economy)
Avreseort: Shanghai (PVG)
Destination: San Francisco (SFO) / New York (JFK)
Enkelresa eller Tur&retur: open jaw
Antal poäng (per person): 82 500
Skatter&avgifter (per person): 905 kr varav 450 kr i bokningsavgift
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): 21 januari
Bokad: 5 december


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Enligt kartan, det ser inte ut som en Open jaw resa?
 

filip23

Medlem
Snabb fråga: Har en award bokad CDG-BKK-BKK-CDG-WAW-ARN. Landar CDG 06:05, skulle flyga vidare till WAW 10:45, sen ARN 16:30 ca. Nu har det dykt upp lediga platser på en SK flight 19:45 (CDG-CPH-ARN) Om jag ringde in för att boka om denna, betalar jag 450 kr i avgift då?

Tack på förhand
 

Canadien

Medlem
Snabb fråga: Har en award bokad CDG-BKK-BKK-CDG-WAW-ARN. Landar CDG 06:05, skulle flyga vidare till WAW 10:45, sen ARN 16:30 ca. Nu har det dykt upp lediga platser på en SK flight 19:45 (CDG-CPH-ARN) Om jag ringde in för att boka om denna, betalar jag 450 kr i avgift då?

Tack på förhand
Ja plus 150: i ombokningsavgift, EBD kan slippa dessa 150 dock.
 
Toppen