Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Tongen2

Medlem
Ja du, lycka till med att komma in i en förstaklasslounge med en businessclassbiljett plus det faktum att du är head-over-heals semesterförälskad... Rapportera gärna om det gick bra...
I will do my best ;-)
Med den tiden att döda så är det värt ett försök. Till mitt försvar går jag efter Star Alliance appen som där säger att det finns Swiss first class lounge men den appen är otydlig med vidare info hurvida jag kommer in med en icke första klass biljett eller ej. Jag uppdaterar med info!
 
I will do my best ;-)
Med den tiden att döda så är det värt ett försök. Till mitt försvar går jag efter Star Alliance appen som där säger att det finns Swiss first class lounge men den appen är otydlig med vidare info hurvida jag kommer in med en icke första klass biljett eller ej. Jag uppdaterar med info!
Ja, du är definitionen av optimism. Lycka till med både loungeaccessen och kärleken.
 

palmen

Moderator
I will do my best ;-)
Med den tiden att döda så är det värt ett försök. Till mitt försvar går jag efter Star Alliance appen som där säger att det finns Swiss first class lounge men den appen är otydlig med vidare info hurvida jag kommer in med en icke första klass biljett eller ej. Jag uppdaterar med info!
Finns mycket riktigt en Swiss First där det kräver dock att du flyger Swiss First (eller lufthansa gruppen first samma dag) eller är HON för att komma in.

Sikta in dig på swiss Senator istället i E piren, det är enligt mig en av världens bästa guld lounger inom Star Alliance.
 
Jag kanske missförstår vad du vill göra, men du kommer inte in i förstklassloungen då du bara flyger business.
Du missar ju hela poängen! Han skriver att han är spontan, nyförälskad, vill prova på något nytt, har bokat hela resan själv, avbröt semestern och gillar att flyga! Jag kan inte komma på en enda anledning till varför han inte skulle få komma in i en förstaklasslounge med så tunga argument... Dessutom är Star Alliance-appen otydlig med vidare info hurvida man kommer in med en icke första klass biljett eller ej!
 

palmen

Moderator
Du missar ju hela poängen! Han skriver att han är spontan, nyförälskad, vill prova på något nytt, har bokat hela resan själv, avbröt semestern och gillar att flyga! Jag kan inte komma på en enda anledning till varför han inte skulle få komma in i en förstaklasslounge med så tunga argument... Dessutom är Star Alliance-appen otydlig med vidare info hurvida man kommer in med en icke första klass biljett eller ej!
Jag kan komma på en anledning, han har inte access dit enligt kriterierna.
Det kommer att bli tvärnej på en sådan fråga, men man kan ju försöka om man vill.
Att vara spontan, nyförälskad, boka resa själv, prövar nytt, avbryta semester och gilla att flyga. Inget av detta kvalificerar till Swiss First lounge, möjligt kan man charma in sig i en sas guld lounge på en plus biljett med de argumenten.

Dock snäppet efter Los Angeles LAX Star Alliance Lounge, eller hur? Förresten, man behöver väl Star Alliance-guldkort för att komma in i en Senator-lounge, eller?
Nej, Senator E är betydligt bättre på allt utom ölen jämfört med StarAlliance loungen på LAX. Och han verkar ju ha EBG så det bör vara lugnt.
 

Tongen2

Medlem
Finns mycket riktigt en Swiss First där det kräver dock att du flyger Swiss First (eller lufthansa gruppen first samma dag) eller är HON för att komma in.

Sikta in dig på swiss Senator istället i E piren, det är enligt mig en av världens bästa guld lounger inom Star Alliance.


Vilken härligt diskussion detta blev! :-D
Jag kan meddela att jag snällt frågade om detta var något för mig i första klass loungen. Men jag fick ett vänligt men bestämt nej men fick en mycket vänlig förklaring att jag kan prova loungen vid gate 37, som är *A guld. Och där sitter jag nu och jag håller med @palmen på detta, denna är aningen trevligare än Star Alliance på LAX som jag besökte förra året!
 
Då var bokningen justerad! Lyckades boka stol 1A på LH720 till Peking på utresan. Peking var kanske inte den connection jag hade hoppats mest på, men ett av resans främsta mål är att få testa Lufthansa First så när möjligheten kom så knep jag den. Känns roligare än att åka Asiana båda vägar. Nu får jag dessutom drygt 5 timmar i FCT vilket väl borde vara lagom. Kunde även ändra sista benet hem från Economy till Business.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

GOT-FRA Lufthansa Business (A320)
FRA-PEK Lufthansa First (B747)
PEK-BKK Thai Business (A350)

BKK-ICN Thai Business (B777-200)
ICN-FRA Asiana First (A380)
FRA-GOT Lufthansa Business (A320)

(De nya skatterna blev 1621 kronor + 450 kronor service fee, och poängen 112 500 i stället för 95 000.)

Tack för all hjälp!

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2018 | Sida 56 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Är alldeles uppspelt efter att ha fått ombokningen bekräftad. Det blir Lufthansa F trots allt, med Asiana F hem som tidigare planerat. Först hittade jag en plats på Lufthansa till Hongkong den 8 december, men den försvann medan jag satt i telefonkö till Tallin. Någon här som knep den kanske? :)

Vad säger ni, räcker drygt 5 timmar i FCT? Fanns ett tidigare flyg till Frankfurt från Göteborg men då hade det blivit 8,5 timmar i FCT och det kändes lite väl...
 
Toppen