Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Jag gillar Tokyo Haneda flygplatsen mer än Seoul. Loungen i Tokyo är lite bättre också.
Maten på ANA är bäst tycker jag.
Filmerna är väl bättre på ANA.
Champagnen, Krug , är bättre.
Portvinet är en höjdare på ANA. 30 år gammalt.
Whiskyn 21 år Hibiki hoppas jag stavade rätt på ANA är berömd.
Ren kaviar servering saknas väl på ANA.
Thai 747 business sätena är sämre än 777 hos Thai.
Asiana har större säte och skärm och man kan stänga dörrar om sig.
ANA sätet är ändå också väldigt privat. Man kan kanske se lite av benen på passageraren bredvid.
Jag skulle valt ANA
Hibiki är finfina grejer!

• Gilla
Reactions: Gus
Står inför ett val och skulle vilja be om er input på en resa från Bangkok hem till Sverige i december.

I nuläget har jag bokat Bangkok-Seoul-Frankfurt, med första benet i Business på Thai 777 och sedan Seoul-Frankfurt i Asiana F.

Jag har möjlighet att boka om så att jag i stället flyger via Tokyo och då får åka ANA F från Haneda till Frankfurt. Då blir anslutande flyget från Bangkok en 747 i stället i business. Väntetiderna är identiska, men Asiana är dagflyg medan ANA är nattflyg.

Jag har varken åkt Asiana eller ANA tidigare. Vilket hade ni valt?
Alla dagar i veckan hade jag tagit Asiana. Dagflyg i First när man "nöjesflyger" är mycket värt, annars sover man ju bort allt.
Jag håller Asiana som bäst i luften (ej champagnen dock) av alla Star Alliance First (inte testat swiss och air China). Upplevelsen på flygplatsen är rätt tråkig både hos Asiana och ANA, men Asianas lounge är lite mer exklusiv även om utbudet i den inte är spektakulärt alls.

Enda som skulle kunna vara en fördel med Tokyo är om du får till Thai First dit. Men Dagflyg på Asiana är mycket bättre än nattligt med ANA enligt mig.

Står inför ett val och skulle vilja be om er input på en resa från Bangkok hem till Sverige i december.

I nuläget har jag bokat Bangkok-Seoul-Frankfurt, med första benet i Business på Thai 777 och sedan Seoul-Frankfurt i Asiana F.

Jag har möjlighet att boka om så att jag i stället flyger via Tokyo och då får åka ANA F från Haneda till Frankfurt. Då blir anslutande flyget från Bangkok en 747 i stället i business. Väntetiderna är identiska, men Asiana är dagflyg medan ANA är nattflyg.

Jag har varken åkt Asiana eller ANA tidigare. Vilket hade ni valt?
Flög Asiana ICN-FRA och ANA HND-LHR i somras. Skulle nog vilja påstå att produkterna är väldigt likvärdiga i luften. Personligen gillar jag Asianas kabin bättre än ANA, framför allt på grund av färgerna och den stora skärmen. Som flera skriver här hade jag utan tvekan tagit en dagflight.

Toppen