Canadien
Medlem
Ja, vanliga SAS är mer tillåtande. Det är Amexbokningar som är striktare just nuIntressant att du fick till två byten i Asien, eller det kanske bara är när man bokar 2-4-1 som det är begränsat till ett byte?
Ja, vanliga SAS är mer tillåtande. Det är Amexbokningar som är striktare just nuIntressant att du fick till två byten i Asien, eller det kanske bara är när man bokar 2-4-1 som det är begränsat till ett byte?
Intressant att du fick till två byten i Asien, eller det kanske bara är när man bokar 2-4-1 som det är begränsat till ett byte?
Mitt mål med denna resa var primärt att testa Singapore Airlines First och maximera upplevelsen i övrigt och har jag har prelbokat följande för 2 pers. Tacksam för förslag på ev förbättringar av bokningen. Jag har använt 190k EB och en 2-4-1 som går ut ca 1,5 mån innan resan så LH FIRST är inte möjligt.
15/11 LLA - ARN, SAS PLUS
16/11 ARN - CDG, SAS PLUS
16/11 CDG - BKK, THAI FIRST A380
16/11 BKK - SIN, SINGAPORE AIR BUSINESS B787
19/11 SIN - CPH, SINGAPORE AIR FIRST B777
20/11 CPH - ARN, SAS PLUS
20/11 ARN - LLA, SAS PLUS
Jag försökte boka om till Thai Budiness från BKK till SIN (för att kunna besöka Thai First loungen), men svaret jag fick från Thallin var att det inte går. Anledningen var att dena flight är sammankopplad med Singapore First flighten från SIN till CPH och att den isf också skulle försvinna vid ombokningen. Någon som förstår detta och kan bekräfta om det stämmer eller om jag bör ringa dem igen?
De skyller på married segments, men jag tvivlar på att det faktiskt är problemet. Ser inte hur SQ och TG skulle kunna ha married segments eftersom det är två helt olika bolag.Handlar om Married segments. Är på mobilen nu och kan inte länka, men sök på Married segments på forumet så hittar du mer info.
Antar @PILOTEN menar att den befintliga SQ flighten som är bokaf från BKK till SIN är ”sammankopplad” med SIN-CPH.De skyller på married segments, men jag tvivlar på att det faktiskt är problemet. Ser inte hur SQ och TG skulle kunna ha married segments eftersom det är två helt olika bolag.
Antar @PILOTEN menar att den befintliga SQ flighten som är bokaf från BKK till SIN är ”sammankopplad” med SIN-CPH.
Annars är det ju som du säger bara ett svepskäl.
Ah, så är det förstås. Då kan det ju vara married segments, även om det är det stora svepskälet för att inte tillåta ändringar alls numera.
Jag har bara åkt inrikes till/från BNE och det var en smidig flygplats, så om bara immigrationen går fort så är det inga problem. Du märker ju när du väl kommit landside hur mycket tid du har kvar. Tänk på att du behöver e-visum för att komma in i Australien.En fundering till de proffs vi har här på forumet och som är bekanta med Australien, är 4:45 för lite tid för att snabbt snärta ut med tåget från Brisbane (BNE) in till centrum för en snabb lunch och få lite feeling för staden. Åker business så eventuellt finns det möjlighet att använda expressköer i immigration (åt båda hållen)? Tåget verkar endast ta 20 min enkel så rent tidsmässigt bör det gå, men vad säger ni som åkt via/till/från BNE?