Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Jag valde SQ för att den flighten har nya SQ regional business (trafikerad med B787-10). Jag har inte kollat vilka lounger jag har tillgång till i BKK men är Thai First loungen så bra att jag borde tänka om?
Hvis du har noen timer connection i BKK ville jeg helt klart ønsket å gå på TG F loungen. Den er veldig bra og du får også 30 min massasje. Når der gjelder SQ så hadde ikke 787 vært viktig for min del. I tillegg er jo du ikke garantert å få 787, det skjer jo at flyene byttes til andre modeller.
 

Ghoose

Medlem
Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: SAS, Turkish
Kabinklass: Business, Ekonomi
Avreseort: Stockholm
Destination: Mahe, Seychellerna
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 45 000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): SEK 4077
Antal resenärer: 4
När (avresans tidpunkt): Februari 2019
Bokad: Maj 2018

Gjordes på två bokningar och två vouchers. Tyvärr inte alla legs i C ännu, men hoppas kunna lösa det. Skatten väldigt hög vilket drar ner värdet något.

Lite nyfiken här då jag själv sitter och scannar av möjligheter för en trip tilll SEZ nästa höst. Dock verkar TK inte släppa några awards i C från Sverige längre. Någon som vet något om detta?

Sedan ett litet tips till @hendberg klicka på den lilla jordgloben i menyn när du skriver inlägg och lägg in destinationerna där så kommer routemap upp i inlägget. Skönt att slippa klicka på en bild för att se hur routing ser ut.
 

danielhog

Medlem
@Ghoose kan det vara så att platserna gått åt? Inte hört/sett att turkish slutat släppa awards. Hur har du sökt? Kan det vara married segments som spökar på någon sträcka?
 

hendberg

Medlem
Lite nyfiken här då jag själv sitter och scannar av möjligheter för en trip tilll SEZ nästa höst. Dock verkar TK inte släppa några awards i C från Sverige längre. Någon som vet något om detta?

Sedan ett litet tips till @hendberg klicka på den lilla jordgloben i menyn när du skriver inlägg och lägg in destinationerna där så kommer routemap upp i inlägget. Skönt att slippa klicka på en bild för att se hur routing ser ut.

Hej, det märkliga var att jag fick bilden att funka först men nu ser jag att det blev en bilaga istället. Ska fixa det.

Vad gäller Turkish så har jag bevakat dom ett tag och har aldrig sett några awards från ARN. Däremot då FRA som jag knep istället. Har haft bevakning i ett par månader på olika award-routings men det är svårt att hitta. T.o.m Ethiopian har varit svårt att hitta, sen är det ju dessutom 4 platser jag behöver. Austrian börjar väl flyga på SEZ i höst om jag inte minns fel. Två ggr i veckan.
 

Ghoose

Medlem
@Ghoose kan det vara så att platserna gått åt? Inte hört/sett att turkish slutat släppa awards. Hur har du sökt? Kan det vara married segments som spökar på någon sträcka?
Har kollat got-ist på United någon månad. Senast idag, inte en enda plats i C från idag till juni 19...

Så nu blir det till att b älja bort Turkish tyvärr...
 

Kimmen00

Medlem
Lite nyfiken här då jag själv sitter och scannar av möjligheter för en trip tilll SEZ nästa höst. Dock verkar TK inte släppa några awards i C från Sverige längre. Någon som vet något om detta?

Sedan ett litet tips till @hendberg klicka på den lilla jordgloben i menyn när du skriver inlägg och lägg in destinationerna där så kommer routemap upp i inlägget. Skönt att slippa klicka på en bild för att se hur routing ser ut.

Sök segment för segment.. Det finns!
 

jumbooze

Medlem
Ryktas om svensexa nr. 1 i Vegas nästa år med amerikanska polarna, så jag har bokat del 1. Blir nog Air France i C hem från LAX :p

Bonusprogram
: EuroBonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: Köpenhamn
Destination: San Fransisco
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 3600 (Flying Premium)
Skatter&avgifter (per person): SEK 350ish kr
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Maj 2019
Bokad: idag
Saknas en nolla eller har du någon extra rabatt ;D ?
 

NotRyan

Medlem
Efterlyste tips här så blev en liten trip till Singapore i helgen.

Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: SAS (SK), EVA Airways (BR), Thai Airways (TG), Singapore Airlines (SQ), SAS (SK)
Kabinklass: Plus, Business, Business, First, Plus
Avreseort: ARN
Destination: SIN
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 82000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 3844kr
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Aug 2018
Bokad: Aug 2018


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Fick du den där för 82K poäng? Grattis :)
 
Toppen