Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Ok, förstår. Ja, att hitta connection kan vara knepigt, men kan också gå.
Segt med alla de timmarna i vanlig senator lounge...
Klart det kan gå, jag har en lista med alla flyg och passande connections men vi får se.
Troligen stannar vi inte hela tiden på FRA.
Troligen tar vi oss ut från FRA.
Men efter mycket diskussion hemma så lutar det åt att vi vill prova Asiana First, LH First har vi provat med FCT förra året. Vi skulle gärna göra LH igen men Asianas kabin lockar :)

Last edited:
Gäller även detta bokningar med tex sas ut och star alliance hem?

Dvs 50K ut och 70K hem ARN - Tokyo?

Det har jag inte sett någon rapport om än, så utgå från att det inte gäller. Blandar du in star-bolag så blir ju hela bokningen en star-award och inte en sas enkel plus en star enkel. Men prova kostar ju inget.

Jag gissar på att det där räkas som en star alliance-bokning och att det då inte blir barnrabatt. Men det kan ju vara värt att boka barnet som två enkla annars. Blir ju då 84 000 + 30 000 poäng. Totalt 114 000.
Antar att du helst vill ha (140 000 * 0,5) + (100 000 * 0,5 * 0,5) = 70 000 + 25 000 poäng. Totalt 95 000.

Hade inte förstått. Om man bokar en award resa till EWR, t/r, med Amex 2-4-1 voucher, ett ben med SAS Business C (100 000/2=50 000), ett ben med LH (Star Alliance award, C, 110,000/2=55 000), då kostar resan 105 000 EB poäng?

Nja, blandar du in*A så blir hela resa *A kostnad, alltså 110 000 i C
Väljer du bara SAS så blir det 100 000 i C

Precis.
Jag har just nu en bokning till USA som för tillfället är Austrian ut i economy (jag vet... hoppas på att kunna boka om detta) och hem med SAS i Business. Detta kostar 90k poäng (dvs 70/2 + 110/2).

Det som dock ha ändrats är att du betalar för varje klass sin egen kostnad.
Så bokar du som Thornado eco och business så betalar du 35 000 + 55 000
Förut var man tvungen att betala för högsta klassen för hela resan,
bokade du något ben i F så blev kostnaden för hela resan för F.
Även om tex hemresan var i C.

Toppen