agehall
Medlem
Det är nya standardursäkten för allt som inte går känns det som.Det skyller på married segments.
Det är nya standardursäkten för allt som inte går känns det som.Det skyller på married segments.
+1
Även jag har råkat ut för just detta. Det skyller på married segments.
Som agehall säger så är det "computer says no" som dom översätter till married segments.Det är nya standardursäkten för allt som inte går känns det som.
Kanske, men på mina ev flygningar så finns det Codeshare på alla flygningar.Okey ja det låter verkligen knepigt.
Jag försöker lägga ihop 1 och 1 med lite saker jag själv upplevt. Det kanske inte alls finns något samband men kan delge er det ändå.
Jag har en bokning CPH-SIN med SQ F. Jag bokade denna innan sas släppt award ARN-CPH. När SAS väl släppte för detta datum finns det award på alla flighter förutom 2. Dessa två flighter(09:10 och 09:55) är de enda två flighterna som skulle vara möjliga för att både hinna med en inrikesflight till Arlanda samt hinna med flighten från CPH.
Det finns alltså 0 platser på dessa två flighter. De visas inte ens på sas hemsida när man söker poängresor denna dag. Jag tänkte att set kanske är väldigt populära avgångar och att det kanske släpps närmare inpå. Detta är trots allt i maj 2019. Jag bokade därför på LLA-ARN dagen innan, samt 07:35 flighten mellan ARN-CPH som set fanns gott om platser på.
När jag häromdagen kollade i Expertflyer så ser jag ett samband. Just dessa två flighter med 0 award är även Codeshare SQ.
Vad tänker ni kring detta?
Om någon vill kolla närmare så handlar det alltså om 10 maj 2019, ARN-CPH 09:10 och 09:55.
Visa bifogad bild 78462
Kanske, men på mina ev flygningar så finns det Codeshare på alla flygningar.
Visa bifogad bild 78468
Vi hade i början platser på LH 809 06:05-08:15
Men ville byta till LH 801 10:10-12:20, alt LH 803 13:15-15:20
Alla visar platser kvar i Business på sas award sida.
Men som sagt Tallin ser inte dessa platser i vår bokning, bara utanför.
Vi kunde boka om till SK 653 09:00-11:15 det såg dom och den finns ju också som Codeshare.
Så där tror jag din teori ryker Mattias![]()
Nja de vet jag inteMan önskar ju att man kunde få betala de ynka 768kr för att köpa en revenue och lägga in i bokningen![]()
Det är ändrat sedan en tid tillbaka.
Ja.Det har jag missat helt, hur beräknas en F ut och C hem? 50% av F-kostnaden och 50% av C-kostnaden?
Nja de vet jag inte
Vi överlever, bara lite jobbigt att tillbringa så mycket tid i FRA innan flygningen nu när vi tänker satsa på Asiana inställer för Lufthansa First,
således så får vi ju ingen First lounge utan bara senator eller AC mapel leaf lounge och det kändes lite extremt med 10 timmar där.
Nu är det ca 6 timmar i dagsläget så vi får se vad vi gör när vi väl är där.
Tanken var för en positionering inför en ev Lufthansa first släpp på vår resa initialt där av lång layover från början.
Men vi får se hur utvecklingen blir framöver, om detta "fenomen" händer fler gånger.
Något jag även fått till mig och även kanske du att SQ har stenhårt married segments på award bokningarna.
När väl flygen med SQ är valda så kan du inte byta något av dom utan att ta bort alla som sitter ihop.
Jupp de vet vi.Kollat några sidor tillbaka men hittar inte vad din destination är? Är det inte ICN är det ju för all del möjligt hitta andra LH first när de släpps. Tex Singapore, Tokyo, shanghai, hongkong mfl.
Positioneringen as such behöver inte vara fel bara för ICN rutten kommer slopa first.
Ok, förstår. Ja, att hitta connection kan vara knepigt, men kan också gå.Jupp de vet vi.
Har bevakning på HND, PVG, HKG.
Dock om det släpps måste det även finnas flyg vidare från destinationen till KIX.
Om LH hade flugit till ICN hade vi bara kunnat byta till det och alla andra flyg hade fortfarande funkat, ARN-FRA och ICN-KIX.
Vår tanke vid bokningen var att satsa på LH First, men nu lutar det mer åt att vi struntar i att försöka få till det och instället går på det vi har med Asiana i First.