agehall
Medlem
Det är ändrat sedan en tid tillbaka.Har det skett en regelförändring här eller är det ett enskilt misstag av handläggaren? Tidigare fick man betala för dyraste klassen i det fall man blandade. Borde alltså kosta 95k.
Det är ändrat sedan en tid tillbaka.Har det skett en regelförändring här eller är det ett enskilt misstag av handläggaren? Tidigare fick man betala för dyraste klassen i det fall man blandade. Borde alltså kosta 95k.
Inte lätt att hänga med... Och då tycker jag ändå att jag är ganska flitig på att läsa här.Det är ändrat sedan en tid tillbaka.
Jag hade pratat med tre olika agenter samma dag och en supervisor var även tillkallad.Har liknande erfarenhet senaste månaderna. De verkar skylla på married segments på vissa flighter de inte verkar vilja boka (kostnadsskäl antar jag?). Dock har jag hittills lyckats komma runt det genom att ringa igen och prata med en annan agent.
Ja får känslan av det också, jag kunde dock ändra från ett morgon LH flyg till ett förmiddag SK flyg, tänkte det ev skulle "låsa upp" att sen ändra till senare LH flyg. Men nej det gick inte.Jag tycker det låter som att Eurobonus håller på att låsa ner möjligheterna för oss att ändra på awards.![]()
Just detta gör det ganska tydligt att det handlar om att man begränsar 2-4-1 tilllgängligheten. Det finns award i C, men inte för 2-4-1 kunder.Fast deytligare skumt är att jag kan byta till eco på LH flyget vi vill ha, det ser dom när min bokning är uppe. men inte C som sas säger finns på samma flyg där dom bara ser eco
Nja, håller inte med, Tallin hittar ju platserna om min bokning är stängd.Just detta gör det ganska tydligt att det handlar om att man begränsar 2-4-1 tilllgängligheten. Det finns award i C, men inte för 2-4-1 kunder.
Okey ja det låter verkligen knepigt.Nja, håller inte med, Tallin hittar ju platserna om min bokning är stängd.
Så mer att man begränsar byten när resan redan är bokad.
+1Har liknande erfarenhet senaste månaderna. De verkar skylla på married segments på vissa flighter de inte verkar vilja boka (kostnadsskäl antar jag?). Dock har jag hittills lyckats komma runt det genom att ringa igen och prata med en annan agent.
Btw fun fact, vi åker det 11/5 till KIX och hem från SIN 31/5Okey ja det låter verkligen knepigt.
Jag försöker lägga ihop 1 och 1 med lite saker jag själv upplevt. Det kanske inte alls finns något samband men kan delge er det ändå.
Jag har en bokning CPH-SIN med SQ F. Jag bokade denna innan sas släppt award ARN-CPH. När SAS väl släppte för detta datum finns det award på alla flighter förutom 2. Dessa två flighter(09:10 och 09:55) är de enda två flighterna som skulle vara möjliga för att både hinna med en inrikesflight till Arlanda samt hinna med flighten från CPH.
Det finns alltså 0 platser på dessa två flighter. De visas inte ens på sas hemsida när man söker poängresor denna dag. Jag tänkte att set kanske är väldigt populära avgångar och att det kanske släpps närmare inpå. Detta är trots allt i maj 2019. Jag bokade därför på LLA-ARN dagen innan, samt 07:35 flighten mellan ARN-CPH som set fanns gott om platser på.
När jag häromdagen kollade i Expertflyer så ser jag ett samband. Just dessa två flighter med 0 award är även Codeshare SQ.
Vad tänker ni kring detta?
Om någon vill kolla närmare så handlar det alltså om 10 maj 2019, ARN-CPH 09:10 och 09:55.