Allt från en dag och uppåt. Vänta några veckor och om de inte kommit tillbaka så bör du höra av dig till SAS.
OK, tack för snabbt svar.
Allt från en dag och uppåt. Vänta några veckor och om de inte kommit tillbaka så bör du höra av dig till SAS.
Det har varit lite problem med det senaste veckorna, har du inte fått det återbetalt inom 10 dagar skulle jag höra av mig.Inte helt säker på om det platsar i den här tråden men...
Jag bokade en award för några månader sedan med avresa i november. Den avbokade jag för en vecka sedan för att genast boka en ny med avresa i februari 2019. Mellanskillnaden i poäng (från F till C) fick jag tillbaka direkt och nya skatter drogs också från mitt kreditkort. Däremot kan jag inte se någon kreditering av de skatter jag tidigare betalat i samband med första bokningen. Någon som vet hur lång tid det kan ta innan SAS/Tallinn återbetalar skatterna?
Inte helt säker på om det platsar i den här tråden men...
Jag bokade en award för några månader sedan med avresa i november. Den avbokade jag för en vecka sedan för att genast boka en ny med avresa i februari 2019. Mellanskillnaden i poäng (från F till C) fick jag tillbaka direkt och nya skatter drogs också från mitt kreditkort. Däremot kan jag inte se någon kreditering av de skatter jag tidigare betalat i samband med första bokningen. Någon som vet hur lång tid det kan ta innan SAS/Tallinn återbetalar skatterna?
OT: Oglamoröst kanske men GALET bra värde för poäng/pengar/"voucher"Högst oglamourös bokning till NYC för att njuta av våren, mat och dryck och shopping med damen nästa vår.
Avfärd Fredag morgon, hemfärd Måndag kväll.[
Billigare skattemässigt att boka från Köpehamn än Sverige så det var ett lätt val
Blir en bra födelsedagspresent senare i höst då hon inte vet något om resan som vanligt....
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: Köpenhamn
Destination: New York
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 60k (fly premium)
Skatter&avgifter (per person): 440ish
Antal resenär: 2
När (avresans tidpunkt): Maj 2019
Bokad: idag
![]()
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Hej,
Efter att ha följt med här inne, samlat poäng och x antal timmar på united.com äntligen bokat min första bonusresa. Tack alla!
Ja först crashade Tallins IT-system och sen försvann en en first class-plats som sedan kom tillbaka. Men nu är det bokat. Dock "glömde" vi att boka några sittplatser och själva biljetterna nämner inget om platser. Borde vi ha gjort det? Bör jag göra det själv i appen/hemsidan senare?
Tack på förhand!
Japp. Brukar fungera bäst på respektive flygbolags hemsida eller app.Kul med din bonusresepremiär! Det går fint att boka säte själv via flygbolagens appar eller webbplatser. Jag har gjort det på flygningar med SAS o Lufthansa men jag förutsätter att det funkar med de flesta star alliance-bolag.
Kul med din bonusresepremiär! Det går fint att boka säte själv via flygbolagens appar eller webbplatser. Jag har gjort det på flygningar med SAS o Lufthansa men jag förutsätter att det funkar med de flesta star alliance-bolag.
Japp. Brukar fungera bäst på respektive flygbolags hemsida eller app.
Hej,
Efter att ha följt med här inne, samlat poäng och x antal timmar på united.com äntligen bokat min första bonusresa. Tack alla!
Ja först crashade Tallins IT-system och sen försvann en en first class-plats som sedan kom tillbaka. Men nu är det bokat. Dock "glömde" vi att boka några sittplatser och själva biljetterna nämner inget om platser. Borde vi ha gjort det? Bör jag göra det själv i appen/hemsidan senare?
Tack på förhand!
Hej,
Efter att ha följt med här inne, samlat poäng och x antal timmar på united.com äntligen bokat min första bonusresa. Tack alla!
Ja först crashade Tallins IT-system och sen försvann en en first class-plats som sedan kom tillbaka. Men nu är det bokat. Dock "glömde" vi att boka några sittplatser och själva biljetterna nämner inget om platser. Borde vi ha gjort det? Bör jag göra det själv i appen/hemsidan senare?
Tack på förhand!