Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Suck... Det krävdes alltså totalt 4 samtal... Jag har ett svagt minne av att det finns någon hyllningstråd till personalen i Tallinn här på BC där folk berättade att de hade skickat blommor och vykort till personalen för att tacka för den fina servicen. Hoppas jag minns fel och att detta aldrig har hänt...

Tallin är mkt kompetenta och bra tycker jag.. men vet ej om de anställt en del nya? Flera av dessa personer hade jag aldrig hört förut. Är det någon som vet hur många de är?

Just i detta fallet verkade det vara mkt strul, de sa att tillgängligheten på lufthansa ändrades ofta, men så frekvent? Kändes mer som hur duktig/insatt agenten var att ratta i systemet..

Tack! Är det bara Saver som är bokningsbart eller även "Advantage"? Vad med saver med waitlist?

Endast Saver går att boka. Waitlist är inte tillgängligt för Eurobonus.

Tallinn hittade dock SIN-SYD i business på en flight som inte visades på Krisflyer, så viss dold tillgänglighet verkar finnas.

• Gilla
Reactions: Gus
Äntligen får man läge att rapportera första lyckade bonusbokningen. Blev EB-medlem för ca 3 år sedan, och började aktivt samla poäng för drygt ett år sedan. Har tack vare en god portion hjälp från BC lyckats få bra takt på poängsparandet vilket så klart möjliggjort denna bokning.

Har i alla fall sen en tid tillbaka spanat för att boka första bonusresan för en weekend i New York en helg i September. En weekend var det som schemat tillät till hösten, och då vi aldrig varit i New York kändes det som en bra första bonusresa som passade en weekendbokning. För någon vecka sedan släpptes biljetterna jag sökt, så då var det bara att slå till.

Hade från början kikat på att boka med Lufthansa hem via Frankfurt, men när ditresan med SAS äntligen öppnats och jag ringde Tallin nämnde tjejen jag pratade med att det nu fanns returbiljetter med SAS. Eftersom det är en weekendresa kändes det smidigast den här gången, så blev skatterna och avgifterna lite billigare också. :)

Bonusprogram
: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business CPH-EWR och EWR-CPH, Plus ARN-CPH och CPH-ARN
Avreseort: Stockholm
Destination: New York
Enkelresa eller Tur&retur: T/r
Antal poäng (per person): 50 000 (Efter Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1786
Antal resenär: 2
När (avresans tidpunkt): September 2018
Bokad: Maj 2018

Visa bifogad bild 76214
Summan av skatterna 1.786 SEK låter dyrt för att vara per person.

Tjenare. När ni kollar award bilj på Krissflyer hur loggar ni in där då? Är ni medlemmar där eller bara gör ni en fejk inloggning för att söka? Misstänker att ni inte samlar poäng på det kontot eller har jag fel?

Tjenare. När ni kollar award bilj på Krissflyer hur loggar ni in där då? Är ni medlemmar där eller bara gör ni en fejk inloggning för att söka? Misstänker att ni inte samlar poäng på det kontot eller har jag fel?
Jag krediterar Silkairflygningar dit men inte SQ

Inte helt säker på om det platsar i den här tråden men...
Jag bokade en award för några månader sedan med avresa i november. Den avbokade jag för en vecka sedan för att genast boka en ny med avresa i februari 2019. Mellanskillnaden i poäng (från F till C) fick jag tillbaka direkt och nya skatter drogs också från mitt kreditkort. Däremot kan jag inte se någon kreditering av de skatter jag tidigare betalat i samband med första bokningen. Någon som vet hur lång tid det kan ta innan SAS/Tallinn återbetalar skatterna?

Inte helt säker på om det platsar i den här tråden men...
Jag bokade en award för några månader sedan med avresa i november. Den avbokade jag för en vecka sedan för att genast boka en ny med avresa i februari 2019. Mellanskillnaden i poäng (från F till C) fick jag tillbaka direkt och nya skatter drogs också från mitt kreditkort. Däremot kan jag inte se någon kreditering av de skatter jag tidigare betalat i samband med första bokningen. Någon som vet hur lång tid det kan ta innan SAS/Tallinn återbetalar skatterna?
Allt från en dag och uppåt. Vänta några veckor och om de inte kommit tillbaka så bör du höra av dig till SAS.

Toppen