Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: Lufthansa, Asiana, SAS
Kabinklass: First, Business (& SAS Plus)
Avreseort: ARN
Destination: ICN
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur
Antal poäng (per person: 95000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): SEK 3797
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): OCT-2018
Bokad: MAJ-2018

map

ARN-FRA Lufthansa Business
FRA-ICN Lufthansa First
ICN-FRA Asiana First
FRA-ARN SAS Plus

Snygg bokning. Bokade du detta idag? Tänkte om Lufthansa öppnat upp tillgängligheten igen längre fram i tiden än ”14dagars fönstret.”

Tallinn är stenhårda på max 1 byte i Asien, i Europa får man ha 2 byten dock.
Sen finns det ju handläggare som kanske inte följer reglerna men det är ju en annan sak.

Detta är väl det andra exemplet på hyfsat kort tid där bokningar som inte följer de nya reglerna tycks ha gått igenom med mer än ett stopp i Asien på väg till just DPS. Kan det vara en slump, eller är just denna destination en kantboll som de tillåter ibland?

Detta är väl det andra exemplet på hyfsat kort tid där bokningar som inte följer de nya reglerna tycks ha gått igenom med mer än ett stopp i Asien på väg till just DPS. Kan det vara en slump, eller är just denna destination en kantboll som de tillåter ibland?
Jag försökte själv med denpasar men fick nej på det. Går ju inte komma dit utan 2 stopp om man åker från USA i First. Supervisor måste godkänna då.

Va? Det där vill jag hävda inte stämmer. Iallafall om du menar 2 stopp i samma zon.
2 stopp i Asien menade jag. Från Usa kan du bara komma till Tokyo/Seoul/Peking/Shanghai i First (SQs flighter går ju inte att boka som gör tekniska stopp på vägen) med Star Alliance.
Från dessa städer kommer man mig veterligen inte till denpasar utan att göra ett till stopp om man ska åka med Star Alliance.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SK, SQ, NZ
Kabinklass: First, Business, Plus, Economy
Avreseort: ARN
Destination: SYD (Hem från Tahiti)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 120000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 4000 SEK
Antal resenär: 2
När (avresans tidpunkt): 30 mars 2019
Bokad: Maj 2018

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ARN-CPH: SK Plus
CPH-SIN: SQ First
SIN-SYD: SQ Business
PPT-AKL: NZ Economy
AKL-SIN: SQ Business
SIN-CPH: SQ First
CPH-ARN: SK Plus

Bokade du SQ First nu i maj 2018 eller hade du bokad sedan innan?

Var lite för het på gröten gällande denna bokning och hade gjort för lite research gällande hemresan.
United visade en mängd tillgängligheter med 4 platser i C med Lufthansa både från:
San Fransico-Munchen, San Fransico-Frankfurt, Houston-Frankfurt, Denver - Munchen och Denver - Frankfurt.
Men fick minst sagt mkt olika svar från Tallin. En agent såg endast 4 platser i C mellan SFO-MUC men sen inga platser därifrån till arlanda.
HUACA.
Nästa agent såg inga platser i C alls på någon av flighterna..
HUACA.
Den agenten såg platser DEN-FRA som passar bra med befintlig FRA-ARN men han hävdade att jag inte kunde behålla mitt conncetion-leg FRA-ARN ty Lufthansa hade married segment så jag måste cancellera den flighten och stod jag med risken att inte ha några biljetter mellan FRA-ARN.
HUACA
Sista agenten (Maria, Mycket kompetent!) såg 4 platser SFO-MUC men väldigt sen connection från MUC-ARN och dessutom 4 platser IAH-FRA som passade samman med min befintliga FRA-ARN och jag behövde enligt henne inte boka om den.
Suck... Det krävdes alltså totalt 4 samtal... Jag har ett svagt minne av att det finns någon hyllningstråd till personalen i Tallinn här på BC där folk berättade att de hade skickat blommor och vykort till personalen för att tacka för den fina servicen. Hoppas jag minns fel och att detta aldrig har hänt...

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen