Under en tid förra året var det väldigt flexibelt, det är nu åtstramat.TrickyRick skrev:En snabb fråga, hur får man igenom en sån här route? Trodde det var "most reasonable" som gällde.Klicka för att utvidga...
Under en tid förra året var det väldigt flexibelt, det är nu åtstramat.TrickyRick skrev:En snabb fråga, hur får man igenom en sån här route? Trodde det var "most reasonable" som gällde.Klicka för att utvidga...
srg skrev:Under en tid förra året var det väldigt flexibelt, det är nu åtstramat.Klicka för att utvidga...
TrickyRick skrev:En snabb fråga, hur får man igenom en sån här route? Trodde det var "most reasonable" som gällde.Klicka för att utvidga...
srg skrev:Under en tid förra året var det väldigt flexibelt, det är nu åtstramat.Klicka för att utvidga...
TrickyRick skrev:Jäklar! Jag är alltid för sen på alla sånna här "too good to be true"-sakerKlicka för att utvidga...
Borde gå att lösa någonting ARN-(Europa)-BKK. Alternativt (Europa)-(Asien)-BKK och då köpa första leget separat.JimmyH skrev:Behöver lite hjälp här, bokade vår först riktiga awardresa under förra året och för att vara helt grön på det här kände jag mig väldigt nöjd med att ha fått ihop en resa med 4 st first och totalt 9 segment.Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2017 | Sida 50 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorMen sen jag bokade har Thai ändrat flygplatstyp på sträckan FRA-BKK på både dit och hemvägen till ett utan F vilket gör att bara BKK-SYD återstår med Thai 747.Tacksam för förslag på alternativa rutter, har själv hittat Thai first från LHR men då ett dygn tidigare och då finns det istället inga platser i first vidare till SYD.Har låst mig lite med att resan hem från AKL är den 5 juli men det beror på att jag hittade 2 platser PPT-AKL men dom biljetterna är ändå bara i ekonomi och inte så dyra att köpa separat.Prio:1. Målet är söderhavet och resans längd ca 3 veckor2. First så många det bara går3. Lång layover (dagtid) i Sydney , nuvarande bokning ger oss ca 13h åt båda hållen.4. God chans till Lufthansa First på utresan.Klicka för att utvidga...
squeezen skrev:FRA-ICN med Asiana för att sedan åka seoul-bkk?Hur du än vrider och vänder blir det svårt med segmenten då de tagit bort den enda rutten som funkade FRA-BKK, vill du dessutom satsa på nån Lufthansa rutt utvägen så vill du ju däremot gärna ha kvar FRA ur strategisk synvinkel.BKK vidare till oceanien tar ju redan 5 segment och vid ev ändring kan du riskera tappa ett till och med då 8 är de egentliga reglerna.Klicka för att utvidga...
Jag fåt inte ihop poängen där. Bokat med Fly Premium eller Amex 2-4-1 eller en kombination?Dreamliner skrev:Kunde inte låta bli när jag hittade detta idag.Bonusprogram: EurobonusFlygbolag: SASKabinklass: BusinessAvreseort: OSLDestination: EWR via CPHEnkelresa eller Tur&retur: Tur&returAntal poäng (totalt): 210 000p som bör bli 190 000p när jag ringer Tallin imorgon.Skatter&avgifter (totalt): 2600krAntal resenär: 2 vuxna + 2 barn varav ett är över 11. Det suger poäng när barnen växer upp.När (avresans tidpunkt): Augusti 2018Bokad: idagKlicka för att utvidga...
Har några frågor baserade utifrån frågeställningen ovan. Eftersom utresan ligger drygt 4 månader bort, finns det då inte en chans att Thai byter flygplanstyp igen (till en typ med first)?JimmyH skrev:Behöver lite hjälp här, bokade vår först riktiga awardresa under förra året och för att vara helt grön på det här kände jag mig väldigt nöjd med att ha fått ihop en resa med 4 st first och totalt 9 segment.Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2017 | Sida 50 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorMen sen jag bokade har Thai ändrat flygplatstyp på sträckan FRA-BKK på både dit och hemvägen till ett utan F vilket gör att bara BKK-SYD återstår med Thai 747.Tacksam för förslag på alternativa rutter, har själv hittat Thai first från LHR men då ett dygn tidigare och då finns det istället inga platser i first vidare till SYD.Har låst mig lite med att resan hem från AKL är den 5 juli men det beror på att jag hittade 2 platser PPT-AKL men dom biljetterna är ändå bara i ekonomi och inte så dyra att köpa separat.Prio:1. Målet är söderhavet och resans längd ca 3 veckor2. First så många det bara går3. Lång layover (dagtid) i Sydney , nuvarande bokning ger oss ca 13h åt båda hållen.4. God chans till Lufthansa First på utresan.Klicka för att utvidga...
Du får med största sannolikhet inte tillbaka din first plats du hade tidigare om de byter till ett plan med First, utan då får du vara snabb på att boka den igen.Mr Basic skrev:Har några frågor baserade utifrån frågeställningen ovan. Eftersom utresan ligger drygt 4 månader bort, finns det då inte en chans att Thai byter flygplanstyp igen (till en typ med first)?Om detta händer, att first införs igen efter ha tagits bort, får man då tillbaka sina first-awardplatser (om de finns några dvs)?Klicka för att utvidga...
Är det verkligen värt att bränna en voucher om besparingen är 20k?Dreamliner skrev:Kunde inte låta bli när jag hittade detta idag.Bonusprogram: EurobonusFlygbolag: SASKabinklass: BusinessAvreseort: OSLDestination: EWR via CPHEnkelresa eller Tur&retur: Tur&returAntal poäng (totalt): 210 000p som bör bli 190 000p när jag ringer Tallin imorgon.Skatter&avgifter (totalt): 2600krAntal resenär: 2 vuxna + 2 barn varav ett är över 11. Det suger poäng när barnen växer upp.När (avresans tidpunkt): Augusti 2018Bokad: idagKlicka för att utvidga...
Jakob Österberg skrev:Jag fåt inte ihop poängen där. Bokat med Fly Premium eller Amex 2-4-1 eller en kombination?Klicka för att utvidga...
@Dreamliner Har du bokat 3 st vuxna + 1st barn (50%) med Fly Premium? 60*3+(60/2)=210k poäng? Lyckades du verkligen applicera en voucher på den bokningen?palmen skrev:Är det verkligen värt att bränna en voucher om besparingen är 20k?Klicka för att utvidga...
Dreamliner skrev:Kunde inte låta bli när jag hittade detta idag.Bonusprogram: EurobonusFlygbolag: SASKabinklass: BusinessAvreseort: OSLDestination: EWR via CPHEnkelresa eller Tur&retur: Tur&returAntal poäng (totalt): 210 000p som bör bli 190 000p när jag ringer Tallin imorgon.Skatter&avgifter (totalt): 2600krAntal resenär: 2 vuxna + 2 barn varav ett är över 11. Det suger poäng när barnen växer upp.När (avresans tidpunkt): Augusti 2018Bokad: idagKlicka för att utvidga...
palmen skrev:Är det verkligen värt att bränna en voucher om besparingen är 20k?Klicka för att utvidga...
Jakob Österberg skrev:Jag fåt inte ihop poängen där. Bokat med Fly Premium eller Amex 2-4-1 eller en kombination?Klicka för att utvidga...
ekf skrev:@DreamlinerHar du bokat 3 st vuxna + 1st barn (50%) med Fly Premium? 60*3+(60/2)=210k poäng? Lyckades du verkligen applicera en voucher på den bokningen?Klicka för att utvidga...
Ja, intressant om det går att göra i efterhand. (Fast varför gör man det inte direkt isåfall?)ekf skrev:Lyckades du verkligen applicera en voucher på den bokningen?Klicka för att utvidga...
Var det samma pris för två enkelresor?sepbemi skrev:Passade på att nyttja poängen jag fått in på Miles & More via Mastercard, första gången jag bokar LH första klass med lång framförhållning!Bonusprogram: LH Miles & MoreFlygbolag: LHKabinklass: C + FAvreseort: ARNDestination: GIGEnkelresa eller Tur&retur: Tur&ReturAntal poäng (per person): 210.000Skatter&avgifter (per person): 6.248 kr (ouch!)Antal resenärer: 2När (avresans tidpunkt): Sep 2018Bokad: Jan 2018http://www.gcmap.com/mapui?P=arn-fra-gig-fra-arn&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle MapperKlicka för att utvidga...
jumbooze skrev:Var det samma pris för två enkelresor?Klicka för att utvidga...