Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Behöver lite hjälp här, bokade vår först riktiga awardresa under förra året och för att vara helt grön på det här kände jag mig väldigt nöjd med att ha fått ihop en resa med 4 st first och totalt 9 segment.
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2017 | Sida 50 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Men sen jag bokade har Thai ändrat flygplatstyp på sträckan FRA-BKK på både dit och hemvägen till ett utan F vilket gör att bara BKK-SYD återstår med Thai 747.

Tacksam för förslag på alternativa rutter, har själv hittat Thai first från LHR men då ett dygn tidigare och då finns det istället inga platser i first vidare till SYD.

Har låst mig lite med att resan hem från AKL är den 5 juli men det beror på att jag hittade 2 platser PPT-AKL men dom biljetterna är ändå bara i ekonomi och inte så dyra att köpa separat.

Prio:
1. Målet är söderhavet och resans längd ca 3 veckor
2. First så många det bara går
3. Lång layover (dagtid) i Sydney , nuvarande bokning ger oss ca 13h åt båda hållen.
4. God chans till Lufthansa First på utresan.

Behöver lite hjälp här, bokade vår först riktiga awardresa under förra året och för att vara helt grön på det här kände jag mig väldigt nöjd med att ha fått ihop en resa med 4 st first och totalt 9 segment.
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2017 | Sida 50 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Men sen jag bokade har Thai ändrat flygplatstyp på sträckan FRA-BKK på både dit och hemvägen till ett utan F vilket gör att bara BKK-SYD återstår med Thai 747.

Tacksam för förslag på alternativa rutter, har själv hittat Thai first från LHR men då ett dygn tidigare och då finns det istället inga platser i first vidare till SYD.

Har låst mig lite med att resan hem från AKL är den 5 juli men det beror på att jag hittade 2 platser PPT-AKL men dom biljetterna är ändå bara i ekonomi och inte så dyra att köpa separat.

Prio:
3. Lång layover (dagtid) i Sydney , nuvarande bokning ger oss ca 13h åt båda hållen.
Borde gå att lösa någonting ARN-(Europa)-BKK. Alternativt (Europa)-(Asien)-BKK och då köpa första leget separat.
Har du kollat på Thais andra F-sträckor i Europa?
  • Bangkok-London LHR
  • Bangkok-München
  • Bangkok-Paris CDG
Kolla även här om du hittar något här som kanske passar: http://www.businessclass.se/forum/t...yglinjer-med-first-class-kabin-utrikes.32505/

FRA-ICN med Asiana för att sedan åka seoul-bkk?
Hur du än vrider och vänder blir det svårt med segmenten då de tagit bort den enda rutten som funkade FRA-BKK, vill du dessutom satsa på nån Lufthansa rutt utvägen så vill du ju däremot gärna ha kvar FRA ur strategisk synvinkel.

BKK vidare till oceanien tar ju redan 5 segment och vid ev ändring kan du riskera tappa ett till och med då 8 är de egentliga reglerna.

FRA-ICN med Asiana för att sedan åka seoul-bkk?
Hur du än vrider och vänder blir det svårt med segmenten då de tagit bort den enda rutten som funkade FRA-BKK, vill du dessutom satsa på nån Lufthansa rutt utvägen så vill du ju däremot gärna ha kvar FRA ur strategisk synvinkel.

BKK vidare till oceanien tar ju redan 5 segment och vid ev ändring kan du riskera tappa ett till och med då 8 är de egentliga reglerna.

FRA - ICN - BKK skulle innebära ett segment till det som jag tittat på är i så fall ICN - SYD men då är det Asiana C och antalet segment i F blir oförändrat men fördel att det blir ett annat bolag och en annan flygplanstyp.

Hoppas på mer kreativa och konkreta förslag , har kollat övriga Thai rutter men det stupar på det inte finns platser vidare BKK-SYD på dom datum jag tittat 15/6-18/6 men jag får väl utöka mitt spann.

Kunde inte låta bli när jag hittade detta idag.
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: OSL
Destination: EWR via CPH
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (totalt): 210 000p som bör bli 190 000p när jag ringer Tallin imorgon.
Skatter&avgifter (totalt): 2600kr
Antal resenär: 2 vuxna + 2 barn varav ett är över 11. Det suger poäng när barnen växer upp.
När (avresans tidpunkt): Augusti 2018
Bokad: idag
Jag fåt inte ihop poängen där. Bokat med Fly Premium eller Amex 2-4-1 eller en kombination?

Prio:
Har några frågor baserade utifrån frågeställningen ovan. Eftersom utresan ligger drygt 4 månader bort, finns det då inte en chans att Thai byter flygplanstyp igen (till en typ med first)?
Om detta händer, att first införs igen efter ha tagits bort, får man då tillbaka sina first-awardplatser (om de finns några dvs)? :rolleyes:

Har några frågor baserade utifrån frågeställningen ovan. Eftersom utresan ligger drygt 4 månader bort, finns det då inte en chans att Thai byter flygplanstyp igen (till en typ med first)?
Om detta händer, att first införs igen efter ha tagits bort, får man då tillbaka sina first-awardplatser (om de finns några dvs)? :rolleyes:
Du får med största sannolikhet inte tillbaka din first plats du hade tidigare om de byter till ett plan med First, utan då får du vara snabb på att boka den igen.

Toppen