Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

richard87

Medlem
Någon som vet när Lufthansa släpper business nu för tiden? Det är helt soprent närmaste 12 månaderna till Sydamerika när jag söker på United.
 

Mr Basic

Medlem
Stämmer bra. De gör ett stop i Sao Paolo på vägen till Buenos Aires. Ska bli en upplevelse att kliva på ett plan fullt men människor som redan suttit där i tio timmar...
Hittar inte Buenos Aires (EZE) som destination vare sig hos Swiss eller Ethiopian, hur lyckades du hitta dessa flighter? :rolleyes:
 

Senator

Moderator
Jag undrar verkligen på om SAS revisor har tittad på deras EuroBonusflöden

Steg 1: bokade ARN-ZRH-HKG med Swiss Business och hem HKG-BKK-LHR-ARN med Thai First + SAS Plus. Pris blir då 190.000 poäng x 50% = 95.000 poäng trots bara First en väg

Steg 2: ringer tillbaka, droppar Swiss Business och skall ha envägs med Thai F hem. Borde då bli 190.000 x 50% x 60% = 57.000 poäng.

Jag tror att SAS har utbildats av f.d. US Airwaysanställda

f32798697b06ec554531be40c041e567.jpg
 

Senator

Moderator
Jag ser i denna tråd att @ekf har lyckas boka Singapore Airlines B77W i Business:
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2018 | Sida 5 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Rutten är SIN-AKL och en del avgångar med SQ281 visar "I-klass" inventory. Jag tror (fokus på tror) att SQ anser att detta är en regional rutt, och därmed öppnar upp inventory för Star Alliance. Kul att se en nästan 10t flight klassas som "regional" :)

EDIT: två på bollen ;), @MartinH hann först
 
Bad på Phu Quoc och några dagar i Ho Chi Minh under höstlovet

Bonusprogram
: Eurobonus
Flygbolag: Sas, Turkish
Kabinklass: Plus, Business
Avreseort: ARN
Destination: SGN
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 70000 (2 st Amex 2-4-1 för 3 pers)
Skatter&avgifter (per person): 3609 SEK
Antal resenär: 2 vuxna ett barn
När (avresans tidpunkt): Okt 2018
Bokad: Jan 2018


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Går IST-SGN fortfarande via HAN?
 
Toppen